Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 19. augusta 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Sprievodca zhadzovania tuku, 1. časť

Zdroj: © Server.sk, redaktor: ľub, pridané: 07.05.2013

Klinický špecialista na cvičenie upozorňuje, že spotrebovanie tukových zásob je na prvom mieste otázkou nasadenia.
Sprievodca zhadzovania tuku, 1. časť
Zdroj obrázku: SXC/free
 

1 tip: Väčšia snaha prináša lepšie výsledky

Klinický špecialista na cvičenie upozorňuje, že spotrebovanie tukových zásob je na prvom mieste otázkou nasadenia.

Ľudia často spomínajú rôzne zázračné prostriedky a spôsoby na odstránenie telesného tuku, ale v podstate existuje iba jedna cesta: tvrdá práca. Jediným najlepším spôsobom, a to aj z dlhodobého hľadiska, je sústavné cvičenie a pohyb. Námaha pri cvičení či pohybe je jedným z najdôležitejších a súčasne najviac podceňovaných aspektov spaľovania tukov.

To je dôvod, prečo majú byť súčasťou akéhokoľvek programu na spaľovanie tukov techniky ako vysoko intenzívny intervalový tréning a vyspelé postupy ako supersérie, pretože vyžadujú od tela viac a umožňujú spáliť viac tuku po tréningu. Pre umocnenie spaľovania tuku udržujte intenzitu tréningu vždy na hornej hranici. Keď sa vaše telo prispôsobí, zvyšujte nároky.

2. tip: Spaľujte tuk bez úbytku svalov

Je možné spaľovať tuk bez toho, aby ste strácali už existujúce svaly ? Áno ! Dobre živený športovec môže efektívne kontrolovať svoju diétu a trénovať telo ku zvýšenému využitiu tuku a zotaveniu sa. Silový tréning však musí zaručovať nárast čistej hmoty tela a kardio musí byť rozumné.

Ako náhradu nadmerného využitia svalovej bielkoviny musíte dodržiavať dostatočný príjem, bielkovín. Aby ste mohli pokračovať v tvrdom tréningu, musíte taktiež dbať na dostatok sacharidov a tukov. Ideálny pomer makroživín pre zrýchlenie úbytku tuku je 40-50% kalórií z bielkovín, 30-40% kalórií z tukov. Ak chcete udržať alebo zvýšiť svalovú hmotu a súčasne spaľovať tuk musíte si tieto pomery sami vyskúšať.

3. tip: Cyklujte kardio

Umocnenie efektivity kardiotréningu je oveľa lepšie, ako bezcieľne behanie s nádejou, že sa dostaví zázrak s bruchom. Pamätajte, že chcete nájsť rovnováhu medzi spaľovaním tuku a svalovým rastom a prílišné dávky jedného môžu poškodiť to druhé. Kardio vám nebráni naberať silu a svaly.

HIT: striedanie šprintov zo všetkých síl a pomalších období na zotavenie – závisí počas cvičenia hlavne na sacharidoch, avšak vďaka spotrebe kyslíka po tréningu spálite viac tukov. Kardio v rovnomernom tempe, kedy počas určitej doby pracujete v rozsahu 50-70% vašej maximálnej tepovej frekvencie, spáli viac tuku počas cvičenia, pretože trvá dlhšie. S nárastom trvania cvičenia rovnako rastie spotreba tukov ako paliva.

4. tip: Výdrž v cvičení

To, čo robíte v posilovni, nie je pri zhadzovaní vašej „pneumatiky“ jediný faktor. Akonáhle úbytok tuku neprichádza dosť rýchle, mnoho ľudí stráca odvahu a motiváciu. Pravdou je, že zažiť akúkoľvek významnú premenu v zložení tela za dobu kratšiu ako tri až štyri týždne po zahájení programu nie je jednoduché. Než telo zareaguje na zmenu, to zaberie čas. Mnoho ľudí taktiež meria svoje úsilie váhou a pritom zabúdajú, že svaly sú hustejšie, a teda aj ťažšie ako tuk. Preto sa treba najmä pozerať do zrkadla, ako sa telo mení a zmeny posudzovať podľa oblečenia, nie podľa váhy.

Počas prvého mesiaca sa váhe vyhýbajte, iba by vás mohla demotivovať. Používajte ako merítko zrkadlo a po mesiaci sa začnite vážiť raz týždenne. Môžete si dať aj zmerať telesný tuk u profesionála.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Hudba je neoddeliteľnou súčasťou každého filmu. Niektoré soundtracky dokonca podľa kritikov prekonali kvalitou samotný film.
pred 3 rokmi
Na našu krásnu modrú planétu dorazili Buvovia, mimozemskí votrelci s chápadlami miesto nožičiek, ktorí doteraz putovali v medzigalaktickom priestore a hľadali pre seba planétu, na ktorej by mohli v kľude a snáď aj v miery žiť.
pred 6 rokmi
Matthew Bellamy, Christopher Wolstenholme a Dominic Howard sú poctení tým, že Survival bude olympijské hry reprezentovať na celom svete.
pred 6 rokmi
Štyridsať percent mladých Nemcov si nie je istých, či je súčasné Nemecko demokratické a mnohých mätie politická situácia pred zjednotením krajiny v roku 1990..
pred 7 rokmi
Martin Harich bude dnes, vo štvrtok 10. novembra o 16. hodine podpisovať svoj debutový album Príbeh snov v Hudobninách na Námestí SNP v Bratislave.
pred 6 rokmi
Samucevičová sa na podmienku dostala na slobodu krátko po tom, ako vymenila svojho advokáta.
pred 7 rokmi
Premena akéhokoľvek 2,5” SATA HDD na externý disk bude pre vás hračkou.
pred 6 rokmi
Bratislava sa opäť po čase zahalí do čierneho. Dôvodom však nebude smútok, ale radosť z hudby ale aj oslava narodenín. Depeche Mode to je legenda, kult a pre mnohých aj životný štýl.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT