Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 16. októbra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Pohyb

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 28.12.2010

Trend dnešného človeka je, že buď je v práci do úmoru, potom príde domov, zbodne čo dom dá, pustí telku, zaspí na pohovke, odtacká sa do postele...
Pohyb
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Trend dnešného človeka je, že buď je v práci do úmoru, potom príde domov, zbodne čo dom dá, pustí telku, zaspí na pohovke, odtacká sa do postele a na druhý deň sa scenár opakuje. Alebo, ak aj nemá hektické zamestnanie, má voľné popoludnie, tak či tak ho väčšina z nás strávi pred televízorom, len čo má voľnú chvíľu. A keď prídu choroby a obezita, vyhovárame sa na nedostatok času a zdravotné problémy riešime pomocou lekára a tabletiek. Pritom mnohým neduhom môžeme predísť úplne obyčajným pohybom. A dokonca aj ušetríme čas. Veď vysedávanie v čakárňach u lekárov je časovo náročné, vymeškávame z práce a potom menej zarobíme alebo to musíme absolvovať poobede, ak sa dá.

Pohybu sa môžeme venovať vo voľnom čase, ale niektoré formy sa dajú aplikovať dokonca v práci. Napríklad také vťahovanie brucha je veľmi účinné na brušné svaly a nikto ani nevie, že cvičíte. Pokrúžiť hlavou môžete aj na toalete, prenášanie váhy z jednej nohy na druhú posilňuje lýtka a pritom urobíte veľa roboty. Samozrejme, nedá sa to porovnať s klasickým pravidelným cvičením, ku ktorému tiež potrebujete pokoj a sústredenie sa.

Pravidelnosť
Pravidelné cvičenie nám pomôže vymaniť sa z pohodlnosti a pasivity. Pravidelným cvičením časom na sebe uvidíme výsledky, ktoré nám žiadna diéta neprinesie. Okrem peknej a pevnej postavy sa cvičenie podpisuje aj na psychike človeka. Pri cvičení sa vyplavujú endorfíny, ktoré v dnešnej dobe veru často potrebujeme. Pohyb nám zmení aj myslenie, často k pohybu postupne sami pridáme relax a zdravšie stravovanie. Ide akosi ruka v ruke spolu. Pohyb a pravidelné cvičenie je účinnou prevenciou pre zdravú chrbticu a liečbou pre ubolenú, stuhnutú a neohybnú chrbticu.

Prínos cvičenia
- podporuje srdcovú činnosť – srdcový sval silnie a zvyšuje výkon
- normalizuje krvný tlak – znižuje vysoký krvný tlak a nízky vracia na normál
- zlepšuje schopnosť krvi prenášať kyslík a prekrvenie celého tela
- podporuje krvný obeh – zlepšuje metabolickú premenu
- stimuluje hlboké brušné dýchanie – zlepšuje činnosť pľúc a okysličenie celého tela
- uvoľňuje napätie – svalové aj emocionálne
- podporuje trávenie a činnosť čriev
- posilňuje svaly, kosti a väzivo – prevencia pred osteoporózou
- redukuje nadváhu, zlepšuje postavu
- zvyšuje vytrvalosť – vynikajúci prostriedok proti únave

Zásady pri cvičení
Správne dýchanie, uvoľnenosť, sústredenosť – na jednotlivých cvikoch sa naučíte zladiť pohyb s dychom, vnímať pocity tela, vykonávať pohyby uvoľnene, nenásilne, sústrediť na ne pozornosť. Takto dokážete precítiť všetky slabé miesta na tele, stuhnuté svaly, kĺby.

Trpezlivosť – výsledky sa dostavujú veľmi pomaly, trvá aj niekoľko mesiacov, kým sa váš zdravotný stav zlepší, sme pružnejší, pokojnejší a vyrovnanejší. Čo sa týka dĺžky cvičenia, začnite s kratším cvičením, asi 20-30 minút, ale každý deň. Príjemné pocity pri cvičení spôsobia, že časom to predĺžite až na hodinu. Okrem toho si cviky obmieňajte, vyhľadávajte stále nejaké nové, aby sa cvičenie pre vás nestalo nudným. Okrem toho, svaly majú tendenciu si na cvik zvyknúť a ten sa potom stane málo účinným, musíte ho buď zmeniť alebo zvýšiť počet opakovaní.

Zostavu cvičenia si zvoľte tak, aby ste precvičili celé telo, každú svalovú skupinu. Začnite najskôr dýchacími cvičeniami, ktoré vám upokoja myseľ a pripravia vás na cvičenie. Potom treba telo rozohriať zahrievacími cvikmi, a potom môžete začať. Je dobré sa na začiatku poradiť v nejakom fitnesscentre, kde vám môžu zostavu aj vymyslieť na telo podľa vášho zdravotného stavu.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
25-ročná speváčka uviedla nahrávku Dobrý deň, to som ja (2013) v budove Slovenského rozhlasu v Bratislave, kde tiež zahrala niekoľko piesní.
pred 3 rokmi
Pre päťročného Jacka je izba celým svetom.
pred 3 rokmi
Láska stojí mimo dobra a zla.
pred 3 rokmi
Posvieťte si na to, aké materiály, štýly a farby sú tento rok v kurze.
pred 5 rokmi
O prácu by mohlo prísť až 221 ľudí.
pred 7 rokmi
Eric Erlandson zo skupiny Hole prezradil, že Cobain nahral niekoľko dosiaľ nezverejnených piesní. Gitarista z nich bol podľa jeho slov nadšený.
pred 7 rokmi
Rumunské zoskupenia Fanfare Ciocarlia vystúpi 17. apríla v Bratislave.
pred 8 rokmi
Melvínkovia patria k veľkým pracantom na hudobnom poli. Skoro každý rok vychrlia nový singel, malú platňu, či nový album.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT