Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 18. augusta 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Ako zasa nepribrať

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 12.11.2010

Chudnutie je veľmi zložtý proces, ak ho chcete robiť správne a nemenej ťažké je si potom dosiahnutú hmotnosť udržať.
Ako zasa nepribrať
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Chudnutie je veľmi zložtý proces, ak ho chcete robiť správne a nemenej ťažké je si potom dosiahnutú hmotnosť udržať. Najhoršie, ak sa k zníženiu hmotnosti prepracujete drastickými diétami. Je nemožné stravovať sa týmto spôsobom celý život.

V čom je problém?
Tak rpedovšetkým si treba uvedomiť, že ak achete schudnúť, treba si zvoliť určitý stravovací systém, ktorý nebude obtiažne dodržiavať aj naďalej. Problém je v tom, že ľudia, ktorí chudnú, nemajú často predstavu, koľko kalórií v bežnom jedle prijímajú. Takže nevedia, koľko prijímajú tukov, sacharidov, bielkovín. Pritom každá dobrá diéta, alebo správny stravovaí program, by to mal obsahovať. Potom už nie je problém upraviť si to pre seba po schudnutí.

Keď chcete chudnutie zastaviť, stačí pridať na množstve potravy, ale tak, aby ste nepresiahli denný energetický výdaj. Akonáhle je príjem vyšší ako výdaj, hmotnosť začne narastať. A nemusíte sa báť, že budete celý život počítať podľa tabuliek. Zo začiatku je to potrebné, ale neskôr si zvyknete a budete mať množstvo potravy jednoducho „v oku“.

Taktiež sa nič hrozné nestane, keď občas zhrešíte, napríklad na oslavách a podobne. Treba potom v nasledujúcich dňoch napríklad zvýšiť pohybovú aktivitu a nebezpečenstvo je zažehnané. Myslím, že nič nie je trápnejšie, ako keď všetci ľudia pokojne jedia, čo im predložia, a niekto má špeciálne želania, pretože „chudne“. Pritom možno ešte v ten večer vyrabuje chladničku, pretože psychicky neunesie prázdny žalúdok, ktorý sa celý deň „pozeral“ na jedlo.

Prechod z diéty na chudnutie na udržanie zdravej hmotnosti nesmie znamenať prevratnú zmenu. Ak ste zredukovali hmotnosť tým, že ste sa vyvážene stravovali a teda ste iba zredukovali energetickú hodnotu jedla, jediná zmena, ktorú môžete urobiť, je pridať obľúbených drobností a trochu zvýšiť veľkosť porcií.

Problém nastane, ak používate na redukciu hmotnosti príliš striktnú diétu. Keď sa jej pomocou dosiahne cieľovú hmotnosť, obvykle pri tomto spôsobe ľudia rýchlo skĺznu do zabehnutých koľají a to značí len jedno : návrat k starej hmotnosti alebo ešte väčšej. Je to spôsobené tým, že oni vlastne nevedia, čo je to vyvážená a zdravá strava. Takto vzniká stále sa dookola opakujúci proces, tzv. jo jo efekt, cyklus striedajúceho sa chudnutia a priberania. Problém je však v tomto prípade aj v tom, že ako sa diéty opakujú, je stále väčší problém nadbytočné kilá zhodiť, pretožer náš organizmus sa zubami nechtami bráni tejto strate. Pri drastických diétach si totiž naše telo myslí, že je obdobie hladu, a snaží sa uložiť každučkú zásobu tuku, ktorú môže.

A keď začnete jesť, ukladá veselo ďalej, pretože sa obáva ďalšieho obdobia hladu, teda robí si zásoby na zlé časy. Takže najdôležitejšie je presvedčiť náš organizmus, že nie sú žiadne obdobia hladu a dostatku, ale že prísun energie je stály a môže pokojne spotrebovať všetku dodanú energiu. A to je asi to najťažšie, čo musíte urobiť. Keď si už organizmus zvykne, keď uverí, že je tomu tak, a vy na oplátku ho nebudete zahlťovať nezdravými a nadbytočnými porciami jedál, dôjde k harmónii a vy si svoju hmotnosť udržíte, ani si to nebudete často uvedomovať. A akonáhle by vás predsa len začal tlačiť pásik na nohaviciach, treba len mierne zvýšiť pohybovú aktivitu, prípadne zmenšiť porcie alebo vymeniť niektoré kalorickejšie jedlá za menej kalorické a nebezpečenstvo je zažehnané.

Niekoľko pomocných pravidiel:
1. ráno začínajte sacharidmi, obed sacharidy alebo bielkoviny, večera bielkovinové jedlá
2. kontorlujte si váhu a sledujte, čo behom dňa zjete, či treba ubrať, alebo možno pridať
3. miesto hladovania počas dňa a prejedania sa večer – raňajkujte!
4. pestujte si fyzickú aktivitu, najlepšie každý deň 60 minút aeróbnej aktivity – ľubovoľnej.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
V pondelok o tom informovala agentúra Bloomberg. Spoločnosť podľa dostupných správ vedie rokovania, aby zistila záujem o tieto aktíva
pred 5 rokmi
Carly Whittenová je drsná newyorská právnička, ktorá sa vo vzťahoch s opačným pohlavím striktne drží pevných zásad. Napríklad toho, že si nikdy nič nezačne so ženatými mužmi.
pred 5 rokmi
Where I Belong je nahrávka svetových parametrov. Okrem toho, že sa už z nej v našich končinách uchytilo niekoľko silných hitov, medzi tuctom noviniek je ešte niekoľko silných adeptov na úspech.
pred 10 rokmi
Európa je na nohách, Európa má nový idol.
pred 7 rokmi
Premiéra dokumentárneho filmu 22 hláv sa uskutoční v Bijacovciach, v rodisku hlavnej postavy filmu Pavla Kalinaja, ktorý bol v roku 1951 popravený komunistami.
pred 5 rokmi
Podľa slovenských vedcov schopnosť orientovať sa v priestore ovplyvňuje citlivosť receptora pre testosterón.
pred 9 rokmi
Britský legendárny hudobník Elton John vydal nový album The Union...
pred 6 rokmi
Na druhom mieste skončil Napoleon Bonaparte a hneď za ním Mohamed.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT