Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 04. apríla 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Zopár trikov ako sa neprejesť tukmi (2.časť)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 19.12.2009

American Heart Association doporučuje obmedziť príjem tukov na 30% celkového príjmu energie, z toho...
Zopár trikov ako sa neprejesť tukmi (2.časť)
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

American Heart Association doporučuje obmedziť príjem tukov na 30% celkového príjmu energie, z toho:
- najmenej 10% z olivového oleja alebo iných mononenasýtených rastlinných tukov,
- okolo 10% zo slnečnicového a iných polynenasýtených rastlinných tukov, v ktorých sú esenciálne mastné kyseliny nevyhnutné pre pevné zdravie,
- nie viac než 10% z masla a ostatných živočíšnych tukov, ktoré sú nasýtené a bežne používané v spracovaných potravinách.

Doporučujem športovcom snažiť sa udržať podiel tukov v strave na 25%. Zníženie príjmu tukov o 5% im umožňuje zvýšiť príjem sacharidov, ktoré potrebujú ako pohonnú latku pre svoje svaly. Aktívna žena, ktoré je okolo 8 500 kj denne, si preto môže dovoliť 2 100 kj energie z tukov: 25% tukov z 8 500 kj energie celkom, tj. 2 125 kj z tukov.

Dosiahnuť optimálneho príjmu tukov znamená obmedziť príjem potravín s vysokým obsahom tukov (masla, margarínu, majonézy, šalátové dresinky, mrazené zmrzlinové výrobky, sušienky, chipsy). Tak bude vaša strava obsahovať 25% tukov. Pokiaľ máte veľmi vysoký cholesterol, doporučí vám pravdepodobne lekár diétu so zníženým obsahom tukov (20% alebo dokonca 10%). Tieto obmedzenia sú určené ľuďom priamo ohrozeným srdcovo - cievnymi ochoreniami a nie sú vhodné pre osoby s normálnou hladinou cholesterolu.

Často sa stretávame s fanatikmi, ktorí majú nízky cholesterol a aj napriek tomu sa snažia úplne vynechať tuky zo svojej stravy. Sami na seba nakladajú pochybné výživové bremeno s ešte pochybnejším dopadom na zdravie. ako som už spomenul, nízkotučná strava v žiadnom prípade neznamená úplne prestať jesť tuky. Určité množstvo tukov je pre dobre vyváženú stravu nutné.

Vaša hmotnosť (v kilogramoch) je hrubý odhad gramov tukov, ktorý môžete zaradiť do dennej stravy.

Ak chcete presnejší výpočet, riaďte sa nasledujúcimi tromi krokmi:
1. odhadnite koľko kilojoulov denne potrebujete.
2. vypočítajte 25% z vášho celodenného množstva energie, tým určíte energiu z tukov, ktorú by ste mali denne zjesť. Napr. 0,25x8500 kj = 2 125 kj z tukov.
3. vydeľte pridelenú energiu z tukov 38. Tým určíte počet gramov tukov v dennom stravovacom pláne (1 gram tukov = asi 38 kj). Napríklad pokiaľ by ste mali zjesť maximálne 2 125 kj tukov, potom 2 125 kj/ 38 kj = 56g tukov.

Ak máte podváhu alebo ste veľmi pohybovo aktívni, môžete potrebovať aj vyšší podiel tukov, aby sa zvýšil celkový príjem energie. Zvýšte konzumáciu zdraviu prospešných tukov, ako je olivový olej, arašidové maslo a ryby.

Trik číslo 3: čítajte informácie o potravinách: nutričné informácie na potravinách môžu pomôcť odhadnúť typ a množstvo tukov. Túto informáciu potom môžete použiť pri výbere potravín, ktoré sú v súlade s potrebami organizmu.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
1:0 pre MINI alebo prvo-aprílový žartík ?
pred 4 rokmi
Spisovateľke Jane Benkovej vyšiel nový román.
pred 7 rokmi
Ego sa zameral na domáci hip hop a k svojmu hitu pridal osem ďalších nielen svojich, ale aj od svojich kolegov.
pred 8 rokmi
V situácii, keď Slovensko potrebuje pri znižovaní deficitu verejných financií "každé euro", považuje šéf rezortu financií Peter Kažimír daň z dedičstva za úplne legitímny nástroj.
pred 8 rokmi
Publikácia je verejne dostupná na webových stránkach Štatistického úradu SR
pred 6 rokmi
Politická strana Sieť je od štvrtka 12. júna zaregistrovaná na ministerstve vnútra.
pred 6 rokmi
Proti cirkusom so zvieratami bojuje na Slovensku organizácia Sloboda zvierat formou petície.
pred 6 rokmi
KDH opakovane prichádza do parlamentu s návrhom, aby počas nedieľ a štátnych sviatkov boli zatvorené obchody.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT