Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 24. júla 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Zdravá rodina - prvých 5 stupienkov k úspechu

Zdroj: © Server.sk, redaktor: ľub, pridané: 18.01.2013

Ak zavediete správny a zdravý životný štýl v celej rodine, celá vaša rodina bude zdravá a štíhla. Je to proste celok.
Zdravá rodina - prvých 5 stupienkov k úspechu
Zdroj obrázku: StockFreeImages
 

Ľudia sa často zaoberajú sami sebou, sústredia sa na svoje zdravie, svoju formu, ale niekedy je dobré pozrieť sa na to globálne, v rámci celej rodiny. Navyše, keď držíte pokope, je to ľahšie, netreba variť sebe iné, ostatným iné, môžete chodiť spolu športovať, povedzme celá rodina sa vyberie na plaváreň alebo turistiku. Ak zavediete správny a zdravý životný štýl v celej rodine, celá vaša rodina bude zdravá a štíhla. Je to proste celok.

Takže poďme sa na tie body k udržaniu zdravia pozrieť bližšie:

1. Nebuďte hladní

Aby ste si udržali správnu váhu, musíte jesť, nie hladovať. Ak nebudete jesť pravidelne, budete pociťovať nenásytný hlad, spôsobený hormónom hladu, ktorý spôsobuje až bodavú bolesť. Je treba až pol hodiny na navrátenie sa hormónu do pôvodného pokojného stavu, takže môžete pol hodiny v kuse jesť, a stále sa vám bude zdať, že máte hlad. Takže ak budete hladovať a potom sa pustíte do jedla, za tú pol hodinu, kým ten pocit zmizne, zjete poriadne veľké množstvo jedla. Čím ste hladnejší, tým je to horšie. Nehovoriac o tom, že sa vlastne úplne zbytočne týrate hladom, pretože potom na posedenie prijmete oveľa viac kalórií, ako potrebujete. Je to spôsobené prázdnym žalúdkom.

2. Raňajky a obed

Asi sa budeme teraz opakovať, ale raňajky sú skutočne základ dňa. Je to prvotný príjem energie, aby vaše telo mohlo začať spokojne pracovať. Keď ho zalejete nalačno hrnčekom kávy, časom vám to oplatí napríklad formou žalúdočných vredov. Bez pravidelnej a zdravej stravy budete mať sklony k tomu, ako si podchvíľou čo to uchmatnete. Obvykle to nie je nič zdravé ani výživné. Taktiež veľa ľudí zvykne kupovať raňajky či obed v automatoch. Zle! Pripravujte si raňajky doma, ak nestíhate, urobte si ch večer a dajte do chladničky. Obed, ak nemáte možnosť stravovať sa v riadnom podniku, si tiež môžete nosiť z domu, pokiaľ máte možnosť prihriať si ho. Naviac vás to zrejme vyjde lacnejšie. Kupujte si jedlo vopred a nie s prázdnym žalúdkom, potom chňapnete po čomkoľvek. Čítajte zloženie potravín na etiketách.

3. Cvičte doma denne 20 minút

Prečo práve 20 minút? Pretože až po 20 minútach pohybu sa začne spaľovať tuk. Ale aj keď si nájdete čas iba na tých 20 minút, inak by vám to narušilo denný harmonogram, aj tých 20 minút intenzívneho pohybu je veľmi prospešných, pretože si ponaťahujete svaly, rozhýbete trávenie, dýchanie a vyplavíte endorfíny. Navyše nie každý dokáže cvičiť hodinu, ale 20 minút vydrží každý. Ak máte aj nejaký obľúbený šport, je to bonus, venujte sa mu. Ak nie, je odskúšané, že aj ľudia, ktorí sa neradi pohybujú, v pohode vydržia 20 minút povedzme poskakovať, skákať na švihadle, robiť kliky, brušáky a pod. Môžete aj tancovať alebo ísť na prechádzku.
Po tomto cvičení sa určite zbavíte nadbytočnej energie a spálite nechcený tuk.

4. Rozhodca vo vašom dome

Rozhodnutie, čo budete mať v chladničke, závisí na vás, akokoľvek sa vám možno nepáči, že musíte byť neústupní a neúprosní. Musíte zachovať prísnosť v obchode, pretože keď prinesiete domov čipsy a sladkosti, deti ich samozrejme zjedia. Ale keď neprinesiete – nebudú mať čo. Najlepšie ani s tým nezačínať, pretože ak ste im to zvykli kupovať, budú túžiť po týchto nezdravých hlúpostiach. Ale ak ich od malička naučíte na zdravé pochúťky, ako oriešky alebo nakrájané ovocie, zvyknú si na ne. Majte ich vždy poruke, keď budú deti hladné.

5. Spoločná večera

Spoločné jedenie nevedie iba k tomu, že na vašom vlastnom príklade si deti osvoja pravidelnosť a správnu skladbu potravy. Pri každovečernom stretávaní sa zrejme a dosť dozviete o svojich deťoch pri spoločných rozhovoroch. Deti budú k vám otvorenejšie. Pokiaľ vám to váš časový plán dovoľuje, môžete zaviesť aj spoločné raňajky.

Foto: © Prometeus | Stock Free Images & Dreamstime Stock Photos




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Predaj klasických desktopových počítačov by mal v tomto roku medziročne poklesnúť o viac ako desatinu na 305 mil. kusov.
pred 6 rokmi
Vláda je podľa premiéra pripravená bojovať o každé pracovné miesto a využívať chce na to aj stimuly, ktoré napríklad udržali americký U.S. Steel v Košiciach či pritiahli nemecký Continental do Púchov.
pred 5 rokmi
Len niekoľko mesiacov po uvedení nového MINI na trh rozširuje britská prémiová značka svoju ponuku o celkom novú verziu karosérie.
pred 10 rokmi
Bostonskí chlapci sa minulý rok na jeseň pokúsili o vcelku hlučný návrat.
pred 7 rokmi
Novú snímku totiž bude režírovať Rupert Sanders, s ktorým mala herečka škandalózny románik.
pred 7 rokmi
Tohtoročné zákonmi určené zvýšenie platov lekárov a zdravotných sestier bude pre župné nemocnice znamenať vážne ohrozenie.
pred 5 rokmi
Katy Perry melodramaticky zareagovala po tom, ako po nej na pódiu hodili lízanku. Počas koncertu v austrálskom Melbourne veľmi dôveryhodne predstierala odpadnutie.
pred 6 rokmi
Kompilácia nahrávok speváčky Jiřiny Urbanovej, ktoré sa dochovali vo vydavateľstve Supraphon od roku 1984 do roku 1987, pričom nechýba jej najväčší hit Nebudeš sám.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT