Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 13. decembra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Zdravá rodina - prvých 5 stupienkov k úspechu

Zdroj: © Server.sk, redaktor: ľub, pridané: 18.01.2013

Ak zavediete správny a zdravý životný štýl v celej rodine, celá vaša rodina bude zdravá a štíhla. Je to proste celok.
Zdravá rodina - prvých 5 stupienkov k úspechu
Zdroj obrázku: StockFreeImages
 

Ľudia sa často zaoberajú sami sebou, sústredia sa na svoje zdravie, svoju formu, ale niekedy je dobré pozrieť sa na to globálne, v rámci celej rodiny. Navyše, keď držíte pokope, je to ľahšie, netreba variť sebe iné, ostatným iné, môžete chodiť spolu športovať, povedzme celá rodina sa vyberie na plaváreň alebo turistiku. Ak zavediete správny a zdravý životný štýl v celej rodine, celá vaša rodina bude zdravá a štíhla. Je to proste celok.

Takže poďme sa na tie body k udržaniu zdravia pozrieť bližšie:

1. Nebuďte hladní

Aby ste si udržali správnu váhu, musíte jesť, nie hladovať. Ak nebudete jesť pravidelne, budete pociťovať nenásytný hlad, spôsobený hormónom hladu, ktorý spôsobuje až bodavú bolesť. Je treba až pol hodiny na navrátenie sa hormónu do pôvodného pokojného stavu, takže môžete pol hodiny v kuse jesť, a stále sa vám bude zdať, že máte hlad. Takže ak budete hladovať a potom sa pustíte do jedla, za tú pol hodinu, kým ten pocit zmizne, zjete poriadne veľké množstvo jedla. Čím ste hladnejší, tým je to horšie. Nehovoriac o tom, že sa vlastne úplne zbytočne týrate hladom, pretože potom na posedenie prijmete oveľa viac kalórií, ako potrebujete. Je to spôsobené prázdnym žalúdkom.

2. Raňajky a obed

Asi sa budeme teraz opakovať, ale raňajky sú skutočne základ dňa. Je to prvotný príjem energie, aby vaše telo mohlo začať spokojne pracovať. Keď ho zalejete nalačno hrnčekom kávy, časom vám to oplatí napríklad formou žalúdočných vredov. Bez pravidelnej a zdravej stravy budete mať sklony k tomu, ako si podchvíľou čo to uchmatnete. Obvykle to nie je nič zdravé ani výživné. Taktiež veľa ľudí zvykne kupovať raňajky či obed v automatoch. Zle! Pripravujte si raňajky doma, ak nestíhate, urobte si ch večer a dajte do chladničky. Obed, ak nemáte možnosť stravovať sa v riadnom podniku, si tiež môžete nosiť z domu, pokiaľ máte možnosť prihriať si ho. Naviac vás to zrejme vyjde lacnejšie. Kupujte si jedlo vopred a nie s prázdnym žalúdkom, potom chňapnete po čomkoľvek. Čítajte zloženie potravín na etiketách.

3. Cvičte doma denne 20 minút

Prečo práve 20 minút? Pretože až po 20 minútach pohybu sa začne spaľovať tuk. Ale aj keď si nájdete čas iba na tých 20 minút, inak by vám to narušilo denný harmonogram, aj tých 20 minút intenzívneho pohybu je veľmi prospešných, pretože si ponaťahujete svaly, rozhýbete trávenie, dýchanie a vyplavíte endorfíny. Navyše nie každý dokáže cvičiť hodinu, ale 20 minút vydrží každý. Ak máte aj nejaký obľúbený šport, je to bonus, venujte sa mu. Ak nie, je odskúšané, že aj ľudia, ktorí sa neradi pohybujú, v pohode vydržia 20 minút povedzme poskakovať, skákať na švihadle, robiť kliky, brušáky a pod. Môžete aj tancovať alebo ísť na prechádzku.
Po tomto cvičení sa určite zbavíte nadbytočnej energie a spálite nechcený tuk.

4. Rozhodca vo vašom dome

Rozhodnutie, čo budete mať v chladničke, závisí na vás, akokoľvek sa vám možno nepáči, že musíte byť neústupní a neúprosní. Musíte zachovať prísnosť v obchode, pretože keď prinesiete domov čipsy a sladkosti, deti ich samozrejme zjedia. Ale keď neprinesiete – nebudú mať čo. Najlepšie ani s tým nezačínať, pretože ak ste im to zvykli kupovať, budú túžiť po týchto nezdravých hlúpostiach. Ale ak ich od malička naučíte na zdravé pochúťky, ako oriešky alebo nakrájané ovocie, zvyknú si na ne. Majte ich vždy poruke, keď budú deti hladné.

5. Spoločná večera

Spoločné jedenie nevedie iba k tomu, že na vašom vlastnom príklade si deti osvoja pravidelnosť a správnu skladbu potravy. Pri každovečernom stretávaní sa zrejme a dosť dozviete o svojich deťoch pri spoločných rozhovoroch. Deti budú k vám otvorenejšie. Pokiaľ vám to váš časový plán dovoľuje, môžete zaviesť aj spoločné raňajky.

Foto: © Prometeus | Stock Free Images & Dreamstime Stock Photos




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Značka Mini plánuje stúpiť do kategórie minivanov. Ako by podľa predstáv konštruktérov Mini mal vyzerať minivan, ukáže na marcovom autosalóne v Ženeve (04.-16.03.2014) formou štúdie Mini Clubman Concept.
pred 7 rokmi
Táto položka rozhodne spadá do kategórie: „Kto na svete by si už len kúpil toto?“
pred 6 rokmi
Online súťaž prebieha v období od 9. mája do 9. septembra, súťaží sa verejným online hlasovaním.
pred 6 rokmi
Zostava jazdcov a súťažná verzia Volkswagenu Polo R WRC s výkonom motora 235 kW / 315 k PS v definitívnom dizajne sa prednedávnom predstavili v Monaku.
pred 6 rokmi
Slovenský systém spoplatnenia webov Piano bude od 18. júla používať sedem významných poľských vydavateľov.
pred 4 rokmi
Príďte pozrieť na Coneco novinky od Makrowinu a jeho partnerov, stánok 300, hala B2. Makrowin vystavuje na Conecu novinky - drevohliníkové vchodové dvere s otváraním odtlačkom prsta a smartfónom a okná UNI-ONE
pred 6 rokmi
Rokovania Václava Miku s generálnym riaditeľom Českej televízie Petrom Dvořákom pokračujú, do konca roka by chceli podpísať dlhodobú zmluvu o spolupráci.
pred 8 rokmi
V knihe nájdete dojemné rozprávanie o vynálezcovi antikoncepčnej pilulky aj príbeh pioniera lahodných omáčok k cestovinám Howarda Moskowitza.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT