Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 17. júla 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Základy stravovania

Zdroj: © Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 27.04.2011

Ak nie ste hladní, jedzte len toľko, koľko sa vám žiada, ale začnite šalátom alebo zeleninou a potom pridajte ťažšie jedlá.
Základy stravovania
Zdroj obrázku: neuvedený
 

Ak si chcete zlepšiť vaše stravovacie návyky, potom je najlepšou radou pravidelné stravovanie. Nečakajte až do vyhladovania. Riaďte sa režimom dňa, majte v povedomí, že v určitom čase raňajkujete, obedujete, večeriate. Chystajte si malé porcie, najmä ak ste žena. Ženy zjedia asi polovicu alebo 2/3 toho, čo sú schopní zjesť muži. Na druhej strane ženy zvyknú zjesť oveľa viac ovocia a zeleniny ako muži, ktorí sú viac orientovaní na mäsitú stravu. Muži potrebujú bielkoviny a malé množstvo tuku na tvorbu testosterónu, ženy potrebujú bielkoviny na lesklé vlasy, žiarivú pleť a tuk na tvorbu estrogénu.

Do postele choďte maximálne tri hodiny po večeri.

Medzi hlavnými jedlami si dajte malý olovrant, napríklad ovocie, šalát, jogurt, podľa toho, z čoho sa predchádzajúce hlavné jedlo skladalo. Ak idete spať neskôr ako tri hodiny po večeri, môžete si dať kúsok banána pred spaním alebo mlieko s medom. Budete lepšie spať. Človek, ktorému skrúca črevá od hladu, často práve pre hlad nemôže zaspať a keď sa mu to už podarí, nespí dobre. Alebo sa v noci zobudí a ide do chladničky. Radšej tomu predíďte maličkou druhou večerou alebo si rozdeľte stravovací plán tak, aby ste šli do postele maximálne tri hodiny po večeri.

Priemerný žalúdok má kapacitu približne jeden liter. Naplňte ho do 2/3 alebo 3 a nechajte nejaké miesto pre živú energiu, ktorá umožňuje pohyb a trávenie potravy. Ak si žalúdok preplníte, je to, ako keď preplníte práčku alebo sušičku. Cítite, že vám jedlo leží v žalúdku a keďže všetka energia sa spotrebuje na trávenie, cítite sa podráždení a nepokojní.

Ak vynecháte šalát alebo zeleninu, prídete o efekt, ktorý majú na znižovanie hmotnosti.

Ak nie ste hladní, jedzte len toľko, koľko sa vám žiada, ale začnite šalátom alebo zeleninou a potom pridajte ťažšie jedlá. Ak vynecháte šalát alebo zeleninu, prídete o efekt, ktorý majú na znižovanie hmotnosti.

Konzumujte jednoduché jedlá, ktoré sa ľahšie strávia. Tí, čo žijú na jednoduchej strave, majú menej problémov s hmotnosťou, chorobami a dlhšie žijú. Je to vidieť napríklad na čínskych roľníkoch, ktorí sa stravujú jednoducho a žijú aktívne, patria medzi najzdravších ľudí na svete. Naša rada znie : ?Podávajte bielkoviny so šalátom, škroboviny so zeleninou.

Ľudia sa často uchyľujú k vegetariánstvu vo viere, že je to najzdravšie stravovanie. Ale pozor. Vegetariánska strava by sa mala dodržiavať v prípade, ak to vyžaduje naše zdravie. Inak si môžete vegetariánstvom zdravie poškodiť, ako umocniť. Navyše tu sa mnohí dopúšťajú chyby, že zabúdajú nahradiť živočíšne bielkoviny rastlinnými a ich deficit sa potom podpíše na zdraví. Takže ak chcete byť vegetariánom, dôkladne si najskôr túto stravu preštudujte a dbajte na to, aby bola riadne vyvážená. Táto strava je nebezpečná najmä pre deti a dospievajúcich, ak sa nedrží správne. Vegetariánstvo samo osebe nie je zárukou zdravia, ak nebudete dôsledne dbať na kvalitu a pomer potravín, ktoré jete.

Deň živej stravy

Ide o to, že v tento deň budete jesť všetko surové. Ráno začnete veľkým pohárom čerstvej šťavy, ktorá vás nasýti, akoby to bolo jedlo. Ak chcete, môžete ostať pri čerstvých ovocných a zeleninových šťavách celý deň. Ale môžete v ten deň aj konzumovať surové ovocie a zeleninu, nielen vo forme štiav. Je to taký očisťovací deň, alebo upratovací, ak chcete. Taktiež ním môžete naštartovať organizmus, keď sa rozhodnete zdravo stravovať. Najvhodnejším dňom je pondelok, je to po víkende, ste odpočinutí, zotavení. Môžete si ho dať každý týždeň, komu sa veľmi nebude páčiť, stačí aj menej často. Ale raz za čas by si každý z nás mal takýto čistiaci deň dať na detoxikáciu organizmu. V takýto deň sa však neodporúča cvičiť ani venovať sa žiadnej silnej pohybovej aktivite, pretože máte predsa len menej dodanej energie ako po iné dni.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Agentúra STEM uskutočnila prieskum v dňoch 2.- 9. apríla na vzorke 1000 respondentov
pred 14 rokmi
Kozmetickou zmenou prednej fazóny vlajková loď automobilky Alfa Romeo umne zamaskovala svoj vek a získala tak väčšiu vážnosť.
pred 6 rokmi
Tento medzník signalizuje ukončený produktový vývoj a jeho testovanie. Nový operačný systém je pripravený pre hardvérových partnerov, ktorí čakajú na jeho októbrovú dostupnosť.
pred 6 rokmi
Firma Proview, ktorá vyrába počítačové monitory, tvrdí, že vlastní práva k ochrannej známke iPad.
pred 4 rokmi
Líder skupiny AYA Boris Lettrich oslavoval 50-ku! Kolegovia z kapely mu pripravili veľkolepý koncert „Borisovi, aj Ty, AYA!“
pred 7 rokmi
Audi urban concept je inovatívna štúdia mestského vozidla s usporiadaním sedadiel 1 + 1.
pred 5 rokmi
Finálny line-up bude známy približne dva týždne pred začiatkom festivalu, ktorý sa uskutoční v termíne 26. a 27. júla.
pred 4 rokmi
Slovensko sa môže tešiť na explóziu. Nálož juhoamerických karnevalov, flamenca, hip hopu, reggae, mexického mariachi, punku, salsy a pouličných zvukov odpália Peyoti for President.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT