Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 18. júla 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Základy stravovania

Zdroj: © Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 27.04.2011

Ak nie ste hladní, jedzte len toľko, koľko sa vám žiada, ale začnite šalátom alebo zeleninou a potom pridajte ťažšie jedlá.
Základy stravovania
Zdroj obrázku: neuvedený
 

Ak si chcete zlepšiť vaše stravovacie návyky, potom je najlepšou radou pravidelné stravovanie. Nečakajte až do vyhladovania. Riaďte sa režimom dňa, majte v povedomí, že v určitom čase raňajkujete, obedujete, večeriate. Chystajte si malé porcie, najmä ak ste žena. Ženy zjedia asi polovicu alebo 2/3 toho, čo sú schopní zjesť muži. Na druhej strane ženy zvyknú zjesť oveľa viac ovocia a zeleniny ako muži, ktorí sú viac orientovaní na mäsitú stravu. Muži potrebujú bielkoviny a malé množstvo tuku na tvorbu testosterónu, ženy potrebujú bielkoviny na lesklé vlasy, žiarivú pleť a tuk na tvorbu estrogénu.

Do postele choďte maximálne tri hodiny po večeri.

Medzi hlavnými jedlami si dajte malý olovrant, napríklad ovocie, šalát, jogurt, podľa toho, z čoho sa predchádzajúce hlavné jedlo skladalo. Ak idete spať neskôr ako tri hodiny po večeri, môžete si dať kúsok banána pred spaním alebo mlieko s medom. Budete lepšie spať. Človek, ktorému skrúca črevá od hladu, často práve pre hlad nemôže zaspať a keď sa mu to už podarí, nespí dobre. Alebo sa v noci zobudí a ide do chladničky. Radšej tomu predíďte maličkou druhou večerou alebo si rozdeľte stravovací plán tak, aby ste šli do postele maximálne tri hodiny po večeri.

Priemerný žalúdok má kapacitu približne jeden liter. Naplňte ho do 2/3 alebo 3 a nechajte nejaké miesto pre živú energiu, ktorá umožňuje pohyb a trávenie potravy. Ak si žalúdok preplníte, je to, ako keď preplníte práčku alebo sušičku. Cítite, že vám jedlo leží v žalúdku a keďže všetka energia sa spotrebuje na trávenie, cítite sa podráždení a nepokojní.

Ak vynecháte šalát alebo zeleninu, prídete o efekt, ktorý majú na znižovanie hmotnosti.

Ak nie ste hladní, jedzte len toľko, koľko sa vám žiada, ale začnite šalátom alebo zeleninou a potom pridajte ťažšie jedlá. Ak vynecháte šalát alebo zeleninu, prídete o efekt, ktorý majú na znižovanie hmotnosti.

Konzumujte jednoduché jedlá, ktoré sa ľahšie strávia. Tí, čo žijú na jednoduchej strave, majú menej problémov s hmotnosťou, chorobami a dlhšie žijú. Je to vidieť napríklad na čínskych roľníkoch, ktorí sa stravujú jednoducho a žijú aktívne, patria medzi najzdravších ľudí na svete. Naša rada znie : ?Podávajte bielkoviny so šalátom, škroboviny so zeleninou.

Ľudia sa často uchyľujú k vegetariánstvu vo viere, že je to najzdravšie stravovanie. Ale pozor. Vegetariánska strava by sa mala dodržiavať v prípade, ak to vyžaduje naše zdravie. Inak si môžete vegetariánstvom zdravie poškodiť, ako umocniť. Navyše tu sa mnohí dopúšťajú chyby, že zabúdajú nahradiť živočíšne bielkoviny rastlinnými a ich deficit sa potom podpíše na zdraví. Takže ak chcete byť vegetariánom, dôkladne si najskôr túto stravu preštudujte a dbajte na to, aby bola riadne vyvážená. Táto strava je nebezpečná najmä pre deti a dospievajúcich, ak sa nedrží správne. Vegetariánstvo samo osebe nie je zárukou zdravia, ak nebudete dôsledne dbať na kvalitu a pomer potravín, ktoré jete.

Deň živej stravy

Ide o to, že v tento deň budete jesť všetko surové. Ráno začnete veľkým pohárom čerstvej šťavy, ktorá vás nasýti, akoby to bolo jedlo. Ak chcete, môžete ostať pri čerstvých ovocných a zeleninových šťavách celý deň. Ale môžete v ten deň aj konzumovať surové ovocie a zeleninu, nielen vo forme štiav. Je to taký očisťovací deň, alebo upratovací, ak chcete. Taktiež ním môžete naštartovať organizmus, keď sa rozhodnete zdravo stravovať. Najvhodnejším dňom je pondelok, je to po víkende, ste odpočinutí, zotavení. Môžete si ho dať každý týždeň, komu sa veľmi nebude páčiť, stačí aj menej často. Ale raz za čas by si každý z nás mal takýto čistiaci deň dať na detoxikáciu organizmu. V takýto deň sa však neodporúča cvičiť ani venovať sa žiadnej silnej pohybovej aktivite, pretože máte predsa len menej dodanej energie ako po iné dni.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
V Bratislave sa dnes začne Konferencia advokátov, ktorá je najvyšším orgánom Slovenskej advokátskej komory
pred 5 rokmi
Ako vyzerá svet dospievajúcich tínedžerov? Aké majú problémy a čo práve riešia? Začítajte sa do zábavnej novinky Prísne tajný denník Miry Danesovej.
pred 10 rokmi
Relatívne stabilný a obľúbený trh miniáut sa stáva stredobodom pozornosti čoraz viacerých značiek.
pred 8 rokmi
Najlepšou skladbou roka 2011 je podľa redaktorov britského hudobného portálu Gigwise.com pieseň Midnight City od skupiny M83, ktorá je združená okolo francúzskeho hudobníka Anthonyho Gonzaleza.
pred 5 rokmi
Od 18. júna je zverejnená druhá výzva na predkladanie žiadostí o poskytnutie dotácie, termín predkladania žiadostí je do 19. augusta 2014.
pred 7 rokmi
Open Jazz Fest predstavuje prvých performerov: Marek Bałata, Justin Echols a Ecce Jazz.
pred 7 rokmi
Najúspornejší typ vyššej triedy na svete vystačí s 4,2 l nafty na 100 km!
pred 8 rokmi
Volvo robí ďalší krok v oblasti aktívnej bezpečnosti vývojom systému, ktorý upozorní vodiča a automaticky zabrzdí vozidlo, keď zaznamená zviera na ceste.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT