Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 15. decembra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Výživa pre svaly a kĺby

Zdroj: © Server.sk, redaktor: ľub, pridané: 30.10.2012

Výživou a každodenným výberom potravín ovplyvňujeme svoje zdravie a odolnosť svojho pohybového systému
Výživa pre svaly a kĺby
Zdroj obrázku: SXC/free
 

Samotná telesná hmotnosť určuje mieru odolnosti a životnosti nášho pohybového ústrojenstva. Udržiavanie správnej hmotnosti je to najlepšie, čo môžete pre svoje kĺby urobiť. Nadmerná hmotnosť často vedie ku vzniku osteoartritídy alebo traumatického poškodenia chrupavky. Keď idete po schodoch, každý ďalší kilogram naviac pôsobí 3-4 krát väčším tlakom na vaše kolená.

Fyzika hmotnosti je pomerne jednoduchá. Ak prijmete viac kalórií, ako spálite, priberiete. Naopak, ak ich prijmete menej, chudnete. Ak máte správnu hmotnosť, dbajte na vyváženosť stravy a neprekračujte optimálny príjem. Netreba sa pridržiavať kvantity jedla, ale najmä kvality. Je dokázané, že ľudia, ktorí sa zaoberajú kvalitou toho, čo jedia, čítajú zloženie potravín a premýšľajú nad skladbou jedálnička, obvykle ani nemajú problémy s prejedením.

Strava v podstate spadá do troch kategórií: proteíny, sacharidy a tuky.

Proteíny poskytujú stavebné kamene pre svalový rast a ich obnovu a slúžia pre funkciu imunitného systému. Sacharidy sú pohonné hmoty – pretvárajú sa v tele do jednoduchých cukrov, ktoré sú spaľované za vzniku energie. Tuky poskytujú esenciálne lipidy pre tvorbu buničných membrán a hormónov a umožňujú absorpciu vitamínov rozpustných v tukoch.

Vaša strava, ak má byť vyvážená a zdravá, musí obsahovať všetky tieto tri kategórie, preto zabudnite na rôzne proteínové, sacharidové, či tukožrútske diéty. Vaše telo potrebuje všetko, ale v rozumnej miere.

Uvedomelé stravovanie

Prestaňte jesť, keď už necítite hlad. Vyčkajte cca 20 minút, kým senzory žalúdka zaregistrujú plnosť. Jedzte polievku alebo šalát pred hlavným jedlom. Používajte menšie taniere. Rozložte si kalórie do celého dňa, vrátane desiaty a olovrantu v podobe ovocia či jogurtu.

Pre pohybový systém je najdôležitejší vápnik. Vápnik okrem toho, že posilňuje kosti, podieľa sa aj na regulácii krvného tlaku a podľa najnovších výskumov má možno vplyv aj na spaľovanie tukov. V každom prípade je však veľmi dôležitý pre naše kosti.

Vápnik nestačí iba konzumovať. Kľúčovú úlohu pre jeho vstrebávanie zohráva vitamín D, ktorý si telo dodáva najmä slnečnými lúčmi a ak ich je nedostatok, mali by ste konzumovať ryby a vnútornosti. Nedostatok vitamínu D môže viesť k bolestiam svalov.

Vápnik v strave

nízkotučný biely jogurt 25 g
: 415 mg vápnika
pomarančový džús s kalciom (2dcl)
: 350 mg
sardinky
: 325 mg
varený špenát 1 šálka
: 291 mg
nízkotučné mlieko 1 šálka
: 290 mg
sójové mlieko obohatené 1 šálka
: 300 mg
nízkotučný cottage syr 1 šálka
: 206 mg
losos, konzerva s kosťami 85 g
: 181 mg
mandle 1/3 šálky
: 110 mg
varená fazuľa 1/2 šálky
: 25-65mg
varená brokolica 1 šálka
: 61 mg

Omega-3 mastné kyseliny znižujú zápaly a chránia svaly a chrupavky. Odporúča sa denne 2-4 gramy.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Fotografia
Tamarra
pred 2 rokmi
Primeraná strava bohatá na zeleninu, bielkovinu a zdravé tuky. Pohyb píšu všetci :D a ja by som pridala ako výživový doplnok gelactiv

 

Diskusné príspevky (5)

Fotografia
Oľga
pred 2 rokmi
zelatina hlavne, a z vyzivovych doplnkov priessnitz je best
Fotografia
Petra
pred 4 rokmi
na kĺby a kosti je veľmi doležitý kolagén a hlavne, keď je ho nedostatok, vtedy pociťujeme bolesti, ja preventívne užívam priessnitz kĺbovú výživu, lebo častejšie športujem a chcem sa vyhnúť problémom :)
Fotografia
TALIA
pred 4 rokmi
Zdravá výživa je nenahraditeľná - ideálne info : http://www.brigit.sk/clanok-411/sme-to-co-jeme
Fotografia
Linda
pred 3 rokmi
takisto ako Petra ja som tiež skúšala a užívala poctivo kĺbovú výživu Priessnitz a perektne pomohla, bolesť kĺbov ustúpila a nemávam také problém pri hraní, aj keď obväzujem stále radšej :)
Fotografia
Anonym
pred 6 rokmi
Výživou a každodenným výberom potravín ovplyvňujeme svoje zdravie a odolnosť svojho pohybového systému Odkaz na článok: http://fit.server.sk/vyziva/vyziva-pre-svaly-a-klby/

skvely blog o zdravi... odporucam!!!! http://mediceye.blogspot.sk/
Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Knihou roka sa stali Nekonečné horizonty kardinála Korca od Mariána Gavendu.
pred 5 rokmi
Absolut štartuje kreatívnu spoluprácu so slovenským streetart umelcom Animom.
pred 6 rokmi
Lamborghini Egoista je nielen extrémny, ale súčasne aj nezvyčajný jednomiestny dopravný prostriedok s jedinečnými vlastnosťami, ktoré nemajú vo svete páru.
pred 6 rokmi
Režisér filmových klasík Vykúpenie z väznice Shawshank a Zelená míľa prišiel v roku 2001 s filmom Majestic, do ktorého hlavnej úlohy obsadil Jima Carreyho.
pred 7 rokmi
Jedno z veľkých prekvapení končiaceho sa leta. Spevák fínskej skupiny Rasmus akoby celkom náhodou a vlastne nechcene vydáva sólový album.
pred 5 rokmi
Jeho texty sú nezabudnuteľné, krásne básne, ktoré sa mnohokrát vymykajú klasickým pesničkovým textom a sú skôr zhudobnenými básňami rovnako na relax, ako aj na premýšľanie.
pred 6 rokmi
SDKÚ-DS iniciovala dohodu na podpore viacerých opozičných návrhov, chce byť lídrom spolupráce nesocialistických subjektov.
pred 7 rokmi
Cieľom operácie bolo zabrániť Iránu v dosiahnutí pokroku v jeho jadrovom programe, ktorý podľa Západu slúži na vývoj nukleárnych zbraní.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT