Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 27. mája 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Výživa pre svaly a kĺby

Zdroj: © Server.sk, redaktor: ľub, pridané: 30.10.2012

Výživou a každodenným výberom potravín ovplyvňujeme svoje zdravie a odolnosť svojho pohybového systému
Výživa pre svaly a kĺby
Zdroj obrázku: SXC/free
 

Samotná telesná hmotnosť určuje mieru odolnosti a životnosti nášho pohybového ústrojenstva. Udržiavanie správnej hmotnosti je to najlepšie, čo môžete pre svoje kĺby urobiť. Nadmerná hmotnosť často vedie ku vzniku osteoartritídy alebo traumatického poškodenia chrupavky. Keď idete po schodoch, každý ďalší kilogram naviac pôsobí 3-4 krát väčším tlakom na vaše kolená.

Fyzika hmotnosti je pomerne jednoduchá. Ak prijmete viac kalórií, ako spálite, priberiete. Naopak, ak ich prijmete menej, chudnete. Ak máte správnu hmotnosť, dbajte na vyváženosť stravy a neprekračujte optimálny príjem. Netreba sa pridržiavať kvantity jedla, ale najmä kvality. Je dokázané, že ľudia, ktorí sa zaoberajú kvalitou toho, čo jedia, čítajú zloženie potravín a premýšľajú nad skladbou jedálnička, obvykle ani nemajú problémy s prejedením.

Strava v podstate spadá do troch kategórií: proteíny, sacharidy a tuky.

Proteíny poskytujú stavebné kamene pre svalový rast a ich obnovu a slúžia pre funkciu imunitného systému. Sacharidy sú pohonné hmoty – pretvárajú sa v tele do jednoduchých cukrov, ktoré sú spaľované za vzniku energie. Tuky poskytujú esenciálne lipidy pre tvorbu buničných membrán a hormónov a umožňujú absorpciu vitamínov rozpustných v tukoch.

Vaša strava, ak má byť vyvážená a zdravá, musí obsahovať všetky tieto tri kategórie, preto zabudnite na rôzne proteínové, sacharidové, či tukožrútske diéty. Vaše telo potrebuje všetko, ale v rozumnej miere.

Uvedomelé stravovanie

Prestaňte jesť, keď už necítite hlad. Vyčkajte cca 20 minút, kým senzory žalúdka zaregistrujú plnosť. Jedzte polievku alebo šalát pred hlavným jedlom. Používajte menšie taniere. Rozložte si kalórie do celého dňa, vrátane desiaty a olovrantu v podobe ovocia či jogurtu.

Pre pohybový systém je najdôležitejší vápnik. Vápnik okrem toho, že posilňuje kosti, podieľa sa aj na regulácii krvného tlaku a podľa najnovších výskumov má možno vplyv aj na spaľovanie tukov. V každom prípade je však veľmi dôležitý pre naše kosti.

Vápnik nestačí iba konzumovať. Kľúčovú úlohu pre jeho vstrebávanie zohráva vitamín D, ktorý si telo dodáva najmä slnečnými lúčmi a ak ich je nedostatok, mali by ste konzumovať ryby a vnútornosti. Nedostatok vitamínu D môže viesť k bolestiam svalov.

Vápnik v strave

nízkotučný biely jogurt 25 g
: 415 mg vápnika
pomarančový džús s kalciom (2dcl)
: 350 mg
sardinky
: 325 mg
varený špenát 1 šálka
: 291 mg
nízkotučné mlieko 1 šálka
: 290 mg
sójové mlieko obohatené 1 šálka
: 300 mg
nízkotučný cottage syr 1 šálka
: 206 mg
losos, konzerva s kosťami 85 g
: 181 mg
mandle 1/3 šálky
: 110 mg
varená fazuľa 1/2 šálky
: 25-65mg
varená brokolica 1 šálka
: 61 mg

Omega-3 mastné kyseliny znižujú zápaly a chránia svaly a chrupavky. Odporúča sa denne 2-4 gramy.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Fotografia
Tamarra
pred 3 rokmi
Primeraná strava bohatá na zeleninu, bielkovinu a zdravé tuky. Pohyb píšu všetci :D a ja by som pridala ako výživový doplnok gelactiv

 

Diskusné príspevky (6)

Fotografia
Oľga
pred 3 rokmi
zelatina hlavne, a z vyzivovych doplnkov priessnitz je best
Fotografia
Petra
pred 5 rokmi
na kĺby a kosti je veľmi doležitý kolagén a hlavne, keď je ho nedostatok, vtedy pociťujeme bolesti, ja preventívne užívam priessnitz kĺbovú výživu, lebo častejšie športujem a chcem sa vyhnúť problémom :)
Fotografia
TALIA
pred 5 rokmi
Zdravá výživa je nenahraditeľná - ideálne info : http://www.brigit.sk/clanok-411/sme-to-co-jeme
Fotografia
Linda
pred 3 rokmi
takisto ako Petra ja som tiež skúšala a užívala poctivo kĺbovú výživu Priessnitz a perektne pomohla, bolesť kĺbov ustúpila a nemávam také problém pri hraní, aj keď obväzujem stále radšej :)
Fotografia
Anonym
pred 7 rokmi
Výživou a každodenným výberom potravín ovplyvňujeme svoje zdravie a odolnosť svojho pohybového systému Odkaz na článok: http://fit.server.sk/vyziva/vyziva-pre-svaly-a-klby/

skvely blog o zdravi... odporucam!!!! http://mediceye.blogspot.sk/
Fotografia
Anonym
pred 5 mesiacmi
alebo https://kombo.sk/pripravky-na-kosti-a-klby/
Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Anonymous zmenili niektoré pasáže maďarskej ústavy zverejnenej na webovej stránke Ústavného súdu Maďarskej republiky.
pred 8 rokmi
Úradujúci Zlatý slávik Richard Müller má na konte ďalší úspech! Jeho nový album „EŠTE“ je 11 dní po vydaní platinový! Horúcej novinky sa predalo už 7 tisíc kusov.
pred 5 rokmi
Po trinástich rokoch kapelu opúšťa jej dlhoročný basgitarista. Dôvodom odchodu sú údajné spory.
pred 5 rokmi
Svetlanna prijemne šokovala svoje okolie a fanúšikov. Nahrala novú skladbu s názvom Motýľ a zároveň od základov zmenila svoju vizáž. Vlastná mama i najbližší priatelia ju nespoznali. Keď uvideli jej nové fotky, nechceli veriť, že je to skutočne ona.
pred 6 rokmi
Grape Festival oznámuje ďalšie zahraničné meno, do Piešťan príde britsko-španielska kapela Crystal Fighters.
pred 7 rokmi
Vzduchové pruženie pre VW Caddy
pred 5 rokmi
Klára je slobodná a bezdetná štyridsiatnička, jej život je naplnený. Láskou, priateľstvom aj snami. Tými, ktoré sa jej snívajú v noci, a tými, ktoré sníva cez deň...
pred 7 rokmi
Združenie bude podporovať transparentnosť obecných samospráv a slobodnú výmenu názorov medzi občanmi ako hlavný nástroj pre dosiahnutie transparentnosti.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT