Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. júna 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Trojhodinová diéta

Zdroj: © Server.sk, redaktor: ľub, pridané: 29.08.2012

Trojhodinová diéta sa drží základného princípu zdravej výživy, a to je pravidelnosť stravovania.
Trojhodinová diéta
Zdroj obrázku: Goodfon
 

Už určite všetci vieme, že diéty ako také sú vlastne neúčinné. Človek síce pomocou nich schudne, ale pretože žiadna diéta sa nedá držať večne, situácia sa stále opakuje. A čím je diéta drastickejšia, tým horšie pre náš organizmus.
 
Najviac kritizované sú americké diéty, pretože niektoré z nich sú takmer životu nebezpečné. Napriek tomu niektoré z nich stoja na pevných zdravých základoch. Trojhodinová diéta je jednou z nich. Drží sa základného princípu zdravej výživy, a to je pravidelnosť stravovania. Ako už sám názov hovorí, diéta je založená na frekvencii podávania jedla. Jesť by ste mali s odstupom troch hodín. Na tomto princípe je mimochodom založené aj stravovanie podľa Edity Šipeky, kde bol tento odstup 4 hodiny.

Vďaka pravidelnému stravovaniu sa hladina krvného cukru nedvíha ani neklesá, takže sa zbavíte návalov vlčieho hladu či neodolateľnej chuti maškrtiť.

Pripadá vám to hrozivé, každé tri hodiny si niečo zobnúť? Prečo? Keď to rozrátate na čas, tak vám to vyjde na 5-6 jedál denne, presne tak, ako to odporúčajú lekári. Vďaka tomuto pravidelnému stravovaniu sa hladina krvného cukru nedvíha ani neklesá, takže sa zbavíte návalov vlčieho hladu či neodolateľnej chuti maškrtiť. Spaľovanie sa ustáli vo vyšších rýchlostiach, pretože nebude mať strach, že dlho nedostane prísun potravy, preto veselo všetko spáli a vám sa nebude tuk ukladať v podobe tukových vankúšikov. Taktiež sa upokojí vaša psychika a zdvihne sa vaša celková výkonnosť.

Dôležité je pekne si rozplánovať na celý deň čo a keby budete jesť.

I keď to vyzerá veľmi jednoducho, nie je to také jednoduché. Vyžaduje to plánovanie a premýšľanie popredu. To nie je tak, že aha, sú tri hodiny, idem jesť. Dôležité je pekne si rozplánovať na celý deň čo a keby budete jesť a tiež tomu prispôsobiť svoj program. Ale nebojte sa, keď sa do toho dostanete, bude to vlastne rutina, bude to jednoducho váš životný štýl. A nad tým predsa nemusíte nejako zvlášť tvrdo premýšľať, ide to samo. Dostať sa do nových koľají trvá priemerne 21 dní.

Bežný deň

Bežne by si mali ľudia dopriať počas dňa 5 jedál: raňajky, desiata, obed, olovrant, večera. Jedlá kombinujte tak, aby ste jedli sacharidy spolu s bielkovinami a tukmi a doplňte ich ovocím a zeleninou. Dodržiavajte pitný režim – minimálne 8 pohárov vody denne. Neodporúčajú sa sladené nápoje. Pri takomto stravovaní si môžete dopriať aj nezdravé potraviny, samozrejme, s mierou, iba občas, pre chuť. Ale môžete zabudnúť na počítanie kalórií.
hranolky s kečupom
Fast foody bývajú presolené, premastené a úplne nevhodné pre zdravé stravovanie.
zdroj: SXC/free

Čomu sa určite vyhnite, sú fast foody – drogy súčasnej zrýchlenej civilizácie. Tieto “americké“ rýchle špeciality, zapíjané kolou, sú zabijakom organizmu. Sú presolené, premastené a úplne nevhodné pre zdravé stravovanie. Ako každá diéta, aj táto má svoje úskalie. A to je tvrdenie, že môžete jesť čokoľvek a koľkokoľvek. Táto informácia je zavádzajúca, pretože aj pri pravidelnom jedení musíte dbať na to, aby prísun energie neprevyšoval výdaj. Tomu samozrejme môžete dopomôcť športom, o ktorom táto diéta tiež vyhlasuje, že nie je potrebný, teda tak trochu navádza k pohodlnosti. Bez pohybu to pôjde pomalšie a navyše, pohyb je určite prospešný aj z mnohých iných dôvodov.

Ukážka jedného vzorového dňa podľa tejto diéty:

07:00 raňajky: vaječná omeleta so šunkou, krajec chleba, ovocie
10:00 desiata: 12 kešu orieškov
13:00 obed: hovädzie mäso s ryžou a zeleninový šalát s dressingom
16:00 olovrant: kúsok ovocia alebo pár sušienok
19:00 večera: losos s ryžou/zemiakmi a zeleninová obloha
22:00 dezert: 12 cukríkov M&M alebo čokoládová pena (NEODPORÚČAME!)

Táto sladká bodka je dovolená iba v prípade, ak chodíte spať neskoro, inak ju máte vynechať, podľa nášho názoru však miesto cukríkov či čokoládovej peny treba zvoliť niečo iné, napríklad banán alebo pohár mlieka či kakaa. Ale to je už na vás. Čo si však určite z tejto diéty môžete zobrať, je pravidelnosť. Tá je určite prospešná nášmu organizmu.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Online skateshop so street, skate a snow - boar...
Chov hospodárskych a spoločenských zvierat - P....



Sú tu pre Vás ľahko dostupné pôžičky od 400 Eur...


975.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 150 m2
67 500.00 €
Na predaj byt, 1 izba, rozloha 37 m2
76 700.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 69.60 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Jeho úlohou je vytvoriť trojrozmernú mapu najbližšieho okolia Zeme v galaxii Mliečna dráha.
pred 5 rokmi
Šéf Ferrari Stefano Domenicali odmietol ideu vytvorenia "tímu snov" v zložení Fernando Alonso - Sebastian Vettel.
pred 7 rokmi
Poriadna zábava, poriadna irónia, pre našinca možno ešte stále šokujúca téma, taká je Tráva.
pred 4 rokmi
Nálezcu prosí o ich vrátanie, ponúka aj finančnú odmenu.
pred 4 rokmi
Korčuľovanie a zábava na ľade odštartuje vo Viedni 24. januára.
pred 5 rokmi
Nový atraktívny model Tiguanu.
pred 6 rokmi
Film vznikol podľa slávnej predlohy Joea Dunthornea, ktorá je nekonvenčným a podmanivým príbehom o dospievaní.
pred 3 rokmi
Po rovnomennom štúdiovom albume sa Il Divo na sklonku minulého roku vrátili so záznamom koncertu v Japonsku.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT