Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 18. augusta 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Šťastné jedlá

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 04.11.2010

Červené mäso, mastné ryby, hydina, cereálie obohatené o vitramíny am inerály, orechy, semiačka, strukoviny.
Šťastné jedlá
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Jedlo pre energiu
-Červené mäso, mastné ryby, hydina, cereálie obohatené o vitramíny am inerály, orechy, semiačka, strukoviny. To všetko obsahuje železo. Nrdostatok železa venie k únave.
- Citrusy a šťavy z nich, papája, šípky, papriky, rajčiny... obsahujú vitamín C, ktorý podporuje vstrebávanie železa.
- Mlieko, celozrnný chlieb a cereálie pre ich obsah horčíka. Nedostatok horčíka vedie k svalovej slabosti.
- rôzne semiačka v rozumnom množstve – sú bohaté na mastné omega-6 kyseliny, prospievajú dobrému spánku.

Vyhýbajte sa rafinovaným potravinám a rýchlemu občerstveniu, väčšinou obsahujú málo vitamínu B, ktorý telo potrebuje pre metabolický proces a tvorbu energie.

Jedlo pre lepšiu náladu
- Ovos – obsahuje veľké množstvo látok, ktoré prospievajú k spracovaniu mastných látok, antioxidanty a ďalšie povzbudzujúce zložky. Všetky tieto látky sú dôležité pre zlepšenie nálady.
- Lístky čerstvej bazalky – zmiernenie depresií.
- Čerstvá listová zelenina, raňajkové cereálie, strukoviny, celozrnný chlieb a výťažok z kvasníc obsahujú vitamíny skupiny B, ich nedostatok môže viesť k depresiám.
- Chudé mäsá – zásobujú nervový systém vitramínom B12
- Mäso a nízkotučné mlieko sú zdrojom vitamínu B6, ktorý organizmus potrebuje pre tvorbu chemickej látky – sérotonínu.
- Pomaranče a ďalšie citrusy chránia nervy pred poškodením voľnými radikálmi.
- Semiačka obsahujú mastné omega-6 kyseliny, užitočné pre zaisťovanie nervových impulzov. Podporujú fungovanie pamäte.
- Listový šalát, celer a kamilkový čaj prispievajú kvalitnému spánku.

Vyhýbajte sa veľmi sladkým jedlám, spôsobujú prudký nárast hladiny cukru v krvi, potom prudký pokles, čo je sprevádzané pocitom malomyseľnosti a skleslosti.

Jedlo pre mozog
- hrušky obsahujú bór, ktorý možno podporuje eletkrickú aktivitu mozgu.
- Sezamové semiačka obsahujú mastné omega-6 kyseliny, ktoré sú zapojené do nervových impulzov a môžu prispievať k zlepšeniu fungovania pamäte.
- Hydina je výborným zdrojom aminokyseliny tyrosínu, ktorý mozog využíva k tvrobe dopamínu a noradrenalínu, ktoré sú dôležité pre sústredenie a duševnú čulosť.
- Celozrnné cereálie a chlieb sú zdrojom energie. Obsahujú tiež vitamíny B, ktoré využíva nervový systém.
- Celer obsahuje živiny, ktoré ukľudňujú nervový systém.
- Mastné morské ryby obsahujú mastné omega-3 kyseliny, dôležité pre nervové funkcie a rozvoj mozgu u detí.
- Zrelé banány obsahujú draslík. Nedostatok draslíka vedie k duševnej nevyrovnanosti a pocitom zmätku.
- Chudé červené mäso dodáva telu železo potrebné pre tvorbu hemoglobínu. Ten fuguje ako nosič kyslíka, ktorý je nevyhnutný pre činnosť mozgu.
- Tekutiny – dehydratácia spôsobuje nesústredenosť. Pite najmenej liter a pol vody denne.

Vyhýbajte sa alkoholu, pôsobí ako depresívum, zvyšuje dráždivosť, stres a úzkosť, kofeínu, vo veľkých dávkach dokáže viesť k poruchám sústredenia a taktiež pôsobí ako diuretikum.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
38-ročná herečka prezradila novinku prostredníctvom sociálnej siete Facebook
pred 6 rokmi
Loder1899 predstavil svoj program pre Ford Mondeo
pred 2 rokmi
Spoločnosť LG Electronics (LG) predstavila v spolupráci s BBC a satelitným operátorom SES technológiu HDR vysielania.
pred 7 rokmi
Fanúšikovia írskych U2 sa už tešia na jesennú žatvu, kedy sa na trhu objaví skutočne luxusné vydanie albumu Achtung Baby.
pred 5 rokmi
Palina postihuje podľa Nagya najmä nižšie položené, väčšinou južné oblasti Slovenska.
pred 5 rokmi
Toto je veľmi sympatická a zároveň veľmi špecifická nahrávka. Stanislav Procházka mladší bol nepochybne idolom slečien a žien v celom komunistickom Československu.
pred 15 rokmi
Možno to nie je celkom pravda, ale pokiaľ moja pamäť siaha, nepamätám si, že by bol vytvorený videoklip na pokračovanie.
pred 6 rokmi
Elizabeth Alexandra Mary Windsor - po celom svete známa ako Alžbeta ll. sa narodila 21. apríla 1926 v Mayfair.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT