Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 18. októbra 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Raňajky - áno či nie?

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 31.07.2010

Raňajky sú rozhodne dôležité!
Raňajky - áno či nie?
Zdroj obrázku: Goodfon
 

Raňajky sú rozhodne dôležité! Pre mnohých ľudí síce znamenajú veľký problém, ale ak chcete byť zdraví a udržať si bez problémov štíhlu líniu, mali by ste raňajkovať.

Organizmus potrebuje predovšetkým pravidelný prísun potravy, aby sa nebál spaľovať tuky a sacharidy. Ak ho necháte pridlho čakať, začne šetriť a ukladať zásoby. A to je prvý krok k obezite. Treba si uvedomiť, že celú noc spíme (väčšina z nás) a ráno začneme vydávať energiu hneď pri vstávaní. Ako auto potrebuje benzín alebo naftu, aby fungovalo, vaše telo tiež potrebuje prísun energie, aby správne fungovalo.

To, že začnete raňajkovať, je však iba polovica úspechu!

Ďalší krok je uvedomiť si, čo raňajkovať a kedy. V noci telo vyčerpá väčšinu zásob energie. Ráno ju treba doplniť. Najrýchlejšie a najefektívnejšie vie organizmus získať ráno potrebnú energiu zo sacharidov. Vhodnými a zdravými zdrojmi sacharidov, ktoré by ste si mali dopriať na raňajky, sú celozrnný chlieb alebo pečivo, müsli a čerstvé ovocie.

Ak aj patríte medzi ľudí, ktorí ráno po prebudení nepociťujú hlad, alebo sú pod takým stresom, že miesto raňajok hneď fungujú, zmeňte to. Je to najlepšia cesta k získaniu žalúdočných vredov a kíl navyše. Na začiatku to musíte urobiť cielene, sústrediť sa na to, aby ste nezabudli, ale po čase sa vám to stane automatickým ako umývanie zubov, že bez raňajok nebudete.

Takže čo je dôležité. Raňajky by sa mali nachádzať vo fáze nízkeho príjmu tukov. Vyhnite sa preto údeninám, párkom, salámam, paštétam a podobne. Ideálne raňajky sú napríklad chlieb s nízkotučným tvarohom, hrudkovitým syrom, horčicou alebo rajčinovou dreňou. Môžete si dať samozrejme aj maslo, ale natrite si ho radšej natenko, predsa len už patrí medzi tuky. Aj tenký plátok šunky vás nezabije, ale taktiež s mierou. Ak máte chuť na sladké, dajte si k tomu džem alebo med, ak nie, doplňte raňajky rôznou zeleninou. Ďalej sú ideálne müsli s mliekom alebo ovocný šalát. Napríklad taký banán je výborným zdrojom energie. Jednoducho potraviny s vysokým obsahom sacharidov. Sacharidy vám rýchlo dodajú energiu.
čaj
Na zapíjanie si dajte bylinkový alebo ovocný čaj, ovocný džús alebo ovocnú šťavu, prípadne vodu. Kávu a čiernu čaj si doprajte s mierou kvôli močopudným účinkom, ale ako životabudič sú dovolené.
zdroj: SXC/free

Vôbec pitie tekutín je veľmi dôležité, najmä ak si chcete znížiť alebo udržať hmotnosť. Pitie tekutín potláča pocit hladu a okrem toho, ak dôkladne zapijete sacharidové raňajky, sacharidy vám v žalúdku napučia, vďaka čomu sa rýchlejšie nasýtite.

Niekto môže namietať, že nie je schopný raňajkovať, akonáhle vyskočí z postele. To ani netreba. Ráno by ste mali začať pohárom čistej vody alebo ovocnej šťavy, prípadne vodu s citrónom. Raňajky by mali nasledovať asi pol hodinu potom. Ak musíte utekať do práce a nestíhate raňajkovať doma, pripravte si raňajky so sebou. Zaberie to iba pár minút a ak ich nie ste ochotní obetovať, pripravte si raňajky už večer do chladničky a ráno ich len vezmite so sebou a najedzte sa po príchode do práce.

Raňajky sú dôležité nielen z toho fyziologického hľadiska, že potom tak nepriberáte a podobne, ale aj z psychologického hľadiska majú svoj význam. Pozorujte sa, keď ste hladní a keď ste nasýtení, ale nie prejedení. Keď ste hladní, ste nervózni, rýchlo sa rozčúlite a máte pocit, akoby vám niečo chýbalo. Nuž chýba, raňajky. Prejedený človek má podobné pocity, ale z opačného dôvodu, z prejedenia. Preto si treba odsledovať optimálne množstvo jedla, aby ste neboli ani hladní, ani malátni z plného žalúdka. Optimálne naplnený žalúdok je vtedy, keď sa cítite v pohode a plní energie.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Nezaradený poslanec chce chrániť mládež pred alkoholom.
pred 5 rokmi
Prezident Ivan Gašparovič vo svojom poslednom novoročnom príhovore vyzýval ľudí, aby išli voliť.
pred 8 rokmi
Už začiatkom marca si fanúšikovia rappera DNA môžu vychutnať jeho skladby na vystúpeniach v Košiciach, Žiline, Nitre a v Bratislave.
pred 7 rokmi
Predseda SDKÚ-DS Pavol Frešo upozornil, že treba urobiť niečo viac, aby za sedem rokov nikto nemusel vysvetľoval Gorilu dnešnej éry.
pred 8 rokmi
Mini rozširuje výrobné portfólio o doplnkový, dôsledne na maximálny zážitok orientovaný typ. Mini Coupé nadchýna nedosiahnuteľnou agilnosťou, jedinečným konceptom karosérie a interiéru.
pred 5 rokmi
Klasický mytologický príbeh o Herkulovi dostáva celkom nový rozmer. Začína v momente, keď Herkules splnil povestných dvanásť úloh, aby sa vykúpil zo svojich minulých hriechov.
pred 8 rokmi
Deň nespravodlivo stíhaných pripomína likvidáciu kláštorov.
pred 4 rokmi
Trubkár a skladateľ Chris Botti, ktorý so svojim jedinečným orchestrom koncertoval v tých najväčších hudobných stánkoch po svete vystúpi už na budúci týždeň v Bratislave.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT