Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 18. júla 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Raňajky - áno či nie?

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 31.07.2010

Raňajky sú rozhodne dôležité!
Raňajky - áno či nie?
Zdroj obrázku: Goodfon
 

Raňajky sú rozhodne dôležité! Pre mnohých ľudí síce znamenajú veľký problém, ale ak chcete byť zdraví a udržať si bez problémov štíhlu líniu, mali by ste raňajkovať.

Organizmus potrebuje predovšetkým pravidelný prísun potravy, aby sa nebál spaľovať tuky a sacharidy. Ak ho necháte pridlho čakať, začne šetriť a ukladať zásoby. A to je prvý krok k obezite. Treba si uvedomiť, že celú noc spíme (väčšina z nás) a ráno začneme vydávať energiu hneď pri vstávaní. Ako auto potrebuje benzín alebo naftu, aby fungovalo, vaše telo tiež potrebuje prísun energie, aby správne fungovalo.

To, že začnete raňajkovať, je však iba polovica úspechu!

Ďalší krok je uvedomiť si, čo raňajkovať a kedy. V noci telo vyčerpá väčšinu zásob energie. Ráno ju treba doplniť. Najrýchlejšie a najefektívnejšie vie organizmus získať ráno potrebnú energiu zo sacharidov. Vhodnými a zdravými zdrojmi sacharidov, ktoré by ste si mali dopriať na raňajky, sú celozrnný chlieb alebo pečivo, müsli a čerstvé ovocie.

Ak aj patríte medzi ľudí, ktorí ráno po prebudení nepociťujú hlad, alebo sú pod takým stresom, že miesto raňajok hneď fungujú, zmeňte to. Je to najlepšia cesta k získaniu žalúdočných vredov a kíl navyše. Na začiatku to musíte urobiť cielene, sústrediť sa na to, aby ste nezabudli, ale po čase sa vám to stane automatickým ako umývanie zubov, že bez raňajok nebudete.

Takže čo je dôležité. Raňajky by sa mali nachádzať vo fáze nízkeho príjmu tukov. Vyhnite sa preto údeninám, párkom, salámam, paštétam a podobne. Ideálne raňajky sú napríklad chlieb s nízkotučným tvarohom, hrudkovitým syrom, horčicou alebo rajčinovou dreňou. Môžete si dať samozrejme aj maslo, ale natrite si ho radšej natenko, predsa len už patrí medzi tuky. Aj tenký plátok šunky vás nezabije, ale taktiež s mierou. Ak máte chuť na sladké, dajte si k tomu džem alebo med, ak nie, doplňte raňajky rôznou zeleninou. Ďalej sú ideálne müsli s mliekom alebo ovocný šalát. Napríklad taký banán je výborným zdrojom energie. Jednoducho potraviny s vysokým obsahom sacharidov. Sacharidy vám rýchlo dodajú energiu.
čaj
Na zapíjanie si dajte bylinkový alebo ovocný čaj, ovocný džús alebo ovocnú šťavu, prípadne vodu. Kávu a čiernu čaj si doprajte s mierou kvôli močopudným účinkom, ale ako životabudič sú dovolené.
zdroj: SXC/free

Vôbec pitie tekutín je veľmi dôležité, najmä ak si chcete znížiť alebo udržať hmotnosť. Pitie tekutín potláča pocit hladu a okrem toho, ak dôkladne zapijete sacharidové raňajky, sacharidy vám v žalúdku napučia, vďaka čomu sa rýchlejšie nasýtite.

Niekto môže namietať, že nie je schopný raňajkovať, akonáhle vyskočí z postele. To ani netreba. Ráno by ste mali začať pohárom čistej vody alebo ovocnej šťavy, prípadne vodu s citrónom. Raňajky by mali nasledovať asi pol hodinu potom. Ak musíte utekať do práce a nestíhate raňajkovať doma, pripravte si raňajky so sebou. Zaberie to iba pár minút a ak ich nie ste ochotní obetovať, pripravte si raňajky už večer do chladničky a ráno ich len vezmite so sebou a najedzte sa po príchode do práce.

Raňajky sú dôležité nielen z toho fyziologického hľadiska, že potom tak nepriberáte a podobne, ale aj z psychologického hľadiska majú svoj význam. Pozorujte sa, keď ste hladní a keď ste nasýtení, ale nie prejedení. Keď ste hladní, ste nervózni, rýchlo sa rozčúlite a máte pocit, akoby vám niečo chýbalo. Nuž chýba, raňajky. Prejedený človek má podobné pocity, ale z opačného dôvodu, z prejedenia. Preto si treba odsledovať optimálne množstvo jedla, aby ste neboli ani hladní, ani malátni z plného žalúdka. Optimálne naplnený žalúdok je vtedy, keď sa cítite v pohode a plní energie.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Povinnosť platiť dôchodkové a nemocenské poistenie im ako samostatne zárobkovo činným osobám vznikne vtedy, ak ich hrubý príjem za rok 2012 presiahol 4 716 eur.
pred 9 rokmi
Osvedčený autorský tím Gabriela Osvaldová a Ondřej Soukup stvárnil príbeh zázračného Dr. Maxa Wolfa, s Luciou Bílou v hlavnej úlohe.
pred 7 rokmi
Multi-platinová kapela Red Hot Chilli Peppers sa rozhodla osláviť svoj vstup do slávnej Rock and Roll Hall of Fame and Museum vydaním nového EP We Salute You.
pred 6 rokmi
Herec v rozhovore pre magazín Esquire tiež prirovnal úspech vo filmovom priemysle k víťazstvu v lotérii.
pred 6 rokmi
Náklady na ZOH 2022 s centrom v Krakove sa predbežne odhadujú na približne dve miliardy dolárov, pričom ťažisko investícií má znášať Poľsko
pred 7 rokmi
Lídri gréckej vládnej koalície sa dohodli na dodatočných úsporných opatreniach, ktoré majú v rokoch 2013 a 2014 ušetriť 11,5 miliardy eur.
pred 5 rokmi
Internetová služba JustPark, ktorá vám umožní zaparkovať kedykoľvek a kdekoľvek.
pred 4 rokmi
Sympatická herečka zbožňuje leto, slnko a vodu. Najradšej toto ročné obdobie trávi na pláži s drinkom v ruke.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT