Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 19. júla 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

DIÉTY, DIÉTY, DIÉTY.... 2.časť

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 29.03.2011

Problém s opakovaným pribratím na váhe nespočíva v tom, že sme vlastne chudli zbytočne, ale v procesoch, ktoré prebiehajú v tele...
DIÉTY, DIÉTY, DIÉTY....  2.časť
Zdroj obrázku: SXC/free
 

Jojo efekt

Problém s opakovaným pribratím na váhe nespočíva v tom, že sme vlastne chudli zbytočne, ale v procesoch, ktoré prebiehajú v tele. Schudnutý organizmus, ktorý prešiel akoukoľvek formou diéty, vytvára po návrate k normálnej strave prednostne tukové bunky. Robí tak ešte skôr, než si doplní vyrabované energetické rezervy, najmä bielkoviny vo svaloch. Neustále sa tak zhoršuje pomer „chudého“ tkaniva, hlavne svaloviny, k tukovému tkanivu. Obezita sa potom prehlbuje a súčasne vzniká syndróm metabolickej rezistencie. Začať s chudnutím po jojo efekte môže byť preto čoraz ťažšie a ťažšie. Po skončení diéty by sme sa nemali vrhať na náš bežný jedálny lístok. Vlastne najefektívnejšie by bolo začať sa celkovo stravovať zdravo. Dôležité je, aby sme poznali približné energetické hodnoty hlavných potravinových skupín a naučili sa konzumovať potraviny, ktoré podporia udržanie stálej hmotnosti. Nové stereotypy si musíme osvojiť aj pri trávení voľného času a nevracať sa k starým návykom. Športovanie a aktívny pohyb by sa mali stať súčasťou našej životosprávy. Len tak si udržíme získanú postavu natrvalo.

Správna redukčná diéta

Správna redukčná diéta by mala byť predovšetkým pestrá a chutná. Z chudnutia by sme nemali mať stres, nemali by sme trpieť a potláčať chute na pokrmy, ktoré máme radi, alebo sa na ne v slabej chvíľke vrhnúť a pokaziť celý začatý proces. Jedálny lístok by mal rešpektovať naše obľúbené potraviny a stravovacie možnosti, ale len do tej miery, aby sme nepokračovali v konzumácii nezdravých jedál. Je na nás, aby sme sa naučili rozoznávať, čo je zdravé ,telu prospešné, a čo nám škodí. A rozhodne by sme nemali ostať týždeň na nejakej jednopotravinovej diéte.

Najčastejšie chyby

Prvou chybou je určiť si schudnutie za svoj hlavný cieľ. Pritom, ak sme pribrali, väčšinou z to môže naša životospráva, nepomer prijatej a spotrebovanej energie. Zmyslom nášho snaženia by mala preto byť zmena stravovacích návykov a dostatočná telesná aktivita. Potom bude chudnutie úspešné a výsledok trvalý. Ktovieako nepomôžu ani prípravky na chudnutie. Chybou tiež je, keď začneme chudnúť sami pomocou zázračnej diéty alebo sa vrhneme na športovanie bez toho, aby sme mali potrebné vedomosti o výžive a pohybe.

Cvičenie

Schudnúť a opätovne nepribrať sa nedá bez toho, aby sme sa aspoň trochu cielene nehýbali. Ale nie je pohyb ako pohyb. Aby bolo cvičenie účinné a odbúravalo tukové zásoby, musí byť aeróbne. Vtedy pohybová aktivita nie je príliš intenzívna, ale ide skôr o rovnomernú záťaž počas dlhšieho času. Náš tep by sa pritom mal zvýšiť na 60-70 percent tepového maxima a v takomto cvičení by sme mali pokračovať po istý čas. Môžeme behať, bicyklovať, plávať, venovať sa chôdzi nordic walking alebo aerobiku, len náš tep nesiem prekročiť istú hranicu. Vtedy sa prestanú spaľovať tuky a spaľujú sa len cukry. Vtedy už ide o rozvoj fyzickej sily a zväčšenie objemu svalovej hmoty.

Metabolizmus

Metabolizmus každého človeka je trochu iný. Niekomu jeden zákusok neuškodí, inému váha hneď ukáže niečo iné. Špeciálne diétne stravovanie musí rešpektovať individuálne danosti človeka, teda jeho zdravotný stav, výdaj energie počas dňa a zároveň zásady štandardnej redukčnej diéty. Týmto spôsobom môžeme zhodiť pár kíl nadváhy. Ak je však obezita závažnejšia a ovplyvňuje celkové zdravie, netreba už brať ohľady na metabolizmus konkrétneho človeka. Pacient s tridsaťkilovou obezitou je natoľko ohrozený kardiovaskulárnymi, kĺbovými a ďalšími zdravotnými rizikami, že v porovnaní s nimi je nerešpektovanie jeho metabolického typu celkom zanedbateľnou vecou.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
V Ženeve uvidíme nástupcu X-Trail
pred 7 rokmi
Na aktuálnom zozname World Monuments Watch, ktorý zostavuje nezisková organizácia World Monuments Fund, sa nachádza 67 pamiatok zo 41 krajín a teritórií.
pred 7 rokmi
Softvér pracuje s údajmi z britského singlového rebríčka, na základe ktorých dokáže určiť, či bude pieseň komerčne úspešná.
pred 6 rokmi
Biskupi pozývajú veriacich, aby prijali rozhodnutie pápeža.
pred 3 rokmi
Vydavateľstvo Opus už niekoľko rokov rozširuje obľúbenú edíciu Najkrajšie rozprávky. Tá sa túto jar rozrástla o ďalšie tri tituly s poradovým číslom 25 – 27 a prináša až šesť rozprávok.
pred 5 rokmi
Takmer 4 roky museli fanúšikovia Jay-Zho čakať na nový štúdiový album. Ten je konečne na svete a dostal celkom podivný názov Magna Carta…Holy Grail.
pred 4 rokmi
Režisér Jiří Menzel je prvýkrát za svoju kariéru zároveň autorom námetu a scenára, na ktorom s ním spolupracovala Tereza Brdečková.
pred 5 rokmi
Čo sa bude diať so stranou Sloboda a Solidarita (SaS) po predsedníckych voľbách záleží podľa sociológa Pavla Haulíka od toho, ako sa zachová ten, kto v tom súboji prehrá

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT