Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 20. januára 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Zostavovanie tréningového plánu III

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 08.08.2006

Otázka s ktorou sa v posilňovni stretávame (hlavne ju pokladajú ženy), sa týka hmotnosti jednotlivých činiek alebo ostatných záťaží.
Zostavovanie tréningového plánu III
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Otázka s ktorou sa v posilňovni stretávame (hlavne ju pokladajú ženy), sa týka hmotnosti jednotlivých činiek alebo ostatných záťaží. Vždy odpovedáme, že hmotnosť záťaže nieje rozhodujúca. Skôr záleží na tom, či sme s danou činkou či počtom tehličiek a kotúčov schopní uskutočniť správnym spôsobom dopredu stanovení počet opakovaní.

Zmyslom kulturistického tréningu nieje zdvíhať čo najväčšiu záťaž, ale vhodnou kombináciou optimálnej záťaže a presného vykonania pohybu poslať na vytipované miesta signály, ktoré vyvolávajú požadované fyziologické procesy.

Pre porovnanie by sme mohli použiť staré anglické príslovie, ktoré znie: Neexistuje zlé počasie, existuje len zlé oblečenie. Pokiaľ ste vždy primerané oblečení, nemusíte nadávať na počasie, vždy sa cítite dobre.

Tak ako upravujeme svoje oblečenie podľa počasia, stanovujeme aj záťaž podľa momentálneho stavu svojho organizmu. Po chorobe, pri zvýšených nárokoch na psychiku, pri zmenách počasia či v sťahu k ročnému obdobiu sa mení naša schopnosť podať štandartní výkon, prekonávať navyknutú telesnú záťaž. Nebojte sa upravovať používané záťaže, znižovať ich vždy, keď nie ste vo svojej koži, a naopak ju zvyšovať, keď sa cítite byť vo forme. Neustále vynucovanie stopercentného výkonu vedie skôr k pretrénovaniu a poškodzovaniu organizmu než k zlepšeniu výkonnosti.

Zmyslom prestávok medzi sériami je zaistiť primeranú regeneráciu precvičovaných svalových skupín pred ich ďalším zaťažením. Pokiaľ sú prestávky príliš krátka, organizmus nie je schopní zaistiť odplavenie metabolitov látkovej premeny a ďalšiu sériu nie sme schopní vykonať so záťažou a plánovaním počtom opakovaní. Pokiaľ je prestávka príliš dlhá, dôjde síce k dokonalej regenerácii pracovnej schopnosti svalov, zároveň však sval vychladne a tím sa zvyšuje nebezpečenstvo zranenia v ďalšom priebehu tréningu. Najčastejšie doporučovaná dĺžka prestávky pre začiatočníkov je jedna minúta, čo je časový úsek dostatočný k primeranej regenerácii schopnosti svalu podať plný výkon, tak aby nedošlo k výraznejšiemu zníženiu jeho prevádzkovej teploty.

Pri tréningu sledujte zo začiatku dĺžky prestávok podľa hodín, skoro však získate schopnosť odhadnúť správnu dĺžku prestávky podľa celkového pocitu, podľa signálov z vašich svalov.

Dĺžka prestávky sa tiež mení podľa veľkosti používanej záťaže. Pokiaľ trénujete s veľkou hmotnosťou a s menším počtom opakovaní v sérií, je k zotaveniu potrebný väčší časový úsek, často aj niekoľko minút. V príprave k súťaži skracuje väčšina kulturistov v záverečnej fázy dĺžku prestávky až na 15-30 sekúnd, pri súčasnom znížení hmotnosti záťaže a zvýšení počtu sérií. Pri kruhovom tréningu je dĺžka prestávky medzi dvoma cvikmi obmedzená na časový úsek potrebný k prechodu cvičiaceho medzi jednotlivými stanovištiami. Dĺžka prestávky môže byť ďalej modifikovaná podľa veku a momentálneho zdravotného stavu.

Ideálne je trénovať vo dvojici a to zvlášť pre platí pre začiatočníkov. Doba po ktorú cvičí jeden cvičenec jednu sériu cvikov, je optimálne dlhou prestávkou pre spolucvičenca. Optimalizuje sa aj rytmus striedania , partneri si môžu navzájom zaisťovať dopomoc. To je zvlášť výhodné u ťažkých cvikov, ako sú bench-press, drepy s činkou alebo tlaky za hlavou. Spolucvičiaci sa môžu navzájom povzbudzovať, je zaistená pravidelnejšia účasť na tréningu.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Ovečka Shaun sa konečne dočkala svojho filmového spracovania.
pred 6 rokmi
Referendum, prvé v Bulharsku od konca komunizmu pred dvoma desaťročiami, bude tiež hlavnou témou kampane pred parlamentnými voľbami, ktoré sa uskutočnia v júli 2013.
pred 7 rokmi
Skupina Kryštof ohlásila ročnú prestávku, po ktorej sa plánuje vrátiť s novým albumom a turné.
pred 3 rokmi
Životný príbeh Louise Zamperiniho je osudom slávneho olympionika, vojnového letca, stroskotanca a vojnového zajatca.
pred 6 rokmi
Random Access Memories je album, ktorý možno považovať za znovuzrodenie Daft Punk-u a Get Lucky ani náhodou nebude jediným hitom z neho.
pred 6 rokmi
American Riviera Award mal pôvodne dostať Leonardo DiCaprio, no ten bude v čase konania festivalu zaneprázdnený.
pred 6 rokmi
Okrem vyšších registračných poplatkov navrhuje Inštitút finančnej politiky aj zavedenie pravidelnej, tzv. cirkulačnej dane z motorových vozidiel.
pred 6 rokmi
Venezuelský prezident Hugo Chávez je v mimoriadne kritickom stave a v súčasnosti vo vojenskej nemocnici v Caracase "bojuje o život".

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT