Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 19. februára 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Zmeňte režim tréningu

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 13.05.2008

Pod pojmom kulturistický alebo silový tréning sa najčastejšie myslí tzv. klasický tréning.
Zmeňte režim tréningu
Zdroj obrázku: SXC/free
 

Pod pojmom kulturistický alebo silový tréning sa najčastejšie myslí tzv. klasický tréning. Jeho hlavná časť sa skladá zo série cvikov pre jednotlivé svalové skupiny a cviky sú zaradené tak, že najskôr sa odcvičí daný počet sérií pre jednu svalovú skupinu, nasleduje séria pre inú svalovú skupinu atď. Postupne sa teda prekrvujú jednotlivé svalové skupiny. Tento proces sa tiež označuje ako „pumping“. Pri posilňovaní sa však využívajú aj iné režimy tréningu.

A. kruhový posilňovací tréning – veľmi často sa používa pre silovú prípravu v jednotlivých športoch. Pri tomto režime sa desať až dvadsať stanovíšť zostaví tak, aby po sebe nasledovali cviky vždy na odlišnú svalovú skupinu. Zatiaľ čo u klasického tréningu po odcvičení niekoľkých sérií bench-pressu pre posilnenie prsných svalov prechádza cvičiaci obvykle na upažovanie s jednoručnými činkami na šikmej lavici, teda na cvik znovu zaťažujúci prsné svalstvo, nasleduje pri kruhovom tréningu po stanovišti bench- press ďalšie stanovište, na ktorom sa zaťažuje napríklad svalstvo stehna, potom stanovište na posilnenie ramien, brucha, chrbta, lýtok atď.

Veľkosť záťaže sa nastaví pre 8-15 opakovaní v každej sérií. Športovec prechádza v kruhu buď bez prestávky, alebo s pauzou do 15 sekúnd na ďalšie stanovište. Po ukončení jedného okruhu nasleduje dvojminutová až trojminutová prestávka pred ďalším okruhom. Celkom prejde športovec celým okruhom dvakrát až štyrikrát. Pri tomto režime sa krv neustále transportuje z jednej časti tela do tej, ktorá je zaťažovaná ďalšími cvikmi. Kruhový posilňovací tréning vedie k zvýšeniu sily, pozitívne ovplyvňuje kompozíciu tela a pôsobí kladne aj na kardiovaskulárny systém.

B. super kruhový posilňovací tréning – podobá sa predchádzajúcemu režimu, ale medzi jednotlivými posilňovacími stanovišťami sú zaraďované tridsať sekundové bloky aeróbnej práce, napríklad skákanie cez švihadlo, beh na mieste, poskoky na trampolíne a pod. Udáva sa, že tento režim ovplyvňuje kardiovaskulárny systém ešte lepšie než jednoduchý kruhový posilňovací tréning. Nevýhodou oboch uvedených režimov je pomerne dosť veľká náročnosť zostavenia okruhu dvadsiatich stanovíšť v bežných posilňovniach, ktoré sú príliš malé, nedostatočne vybavené a hlavne preplnené.

Kruhový tréning by sa tak dal realizovať len za predpokladu, že ostatní cvičiaci by sa len pozerali. Pri zostavovaní kruhu stanovíšť pre športové družstvo je nevýhodou rozdielna úroveň silových schopností jednotlivých členov kolektívu, a tím aj nevyhnutnosť upravovať pre záťaže na jednotlivých stanovištiach. Tým sa naruší zásada krátkych prestávok medzi stanovišťami a kruhový tréning stráca svoj hlavný zmysel.

C. Sekvencia – tento tréningový režim býva tiež označovaní termínom PHA tréning (peripheral heart action). Jeho propagátorom bol známy americký kulturista slovenského pôvodu Bob Gajda. Vychádzal z poznatkov, že srdce samo nestačí zaistiť návrat žilnej krvi, a preto má poruke stovky periférnych sŕdc - a tými sú práve kostrové svaly. Žily sú vrazené medzi svaly a tie pri svojej každej kontrakcii stlačia žily a napomáhajú tak k návratu krvi k srdci.

Tréning sekvencií je podobný kruhovému tréningu, len používa kratšie okruhy 4-6 cvikov. Sú opäť zaradené tak, aby neboli po sebe zaťažované rovnaké alebo blízke svalové skupiny. Tým sa má predísť hromadeniu krvi v jednom svale a naopak docieliť maximálnu krvnú cirkuláciu a tím aj pozitívneho vplyvu na kardiovaskulárneho systému. Tento režim sa ďaleko lepšie dá použiť aj v bežných posilňovniach, pretože menšie okruhy sa ľahšie zostavujú a nemajú veľký vplyv na chod posilňovni. Rovnako tak sa dajú kratšie okruhy zostaviť pri cvičení v bytoch alebo v telocvični.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Kuchynské filtre, filtračné kanvice, reverzná o...
Predaj módnych šatiek a šálov



Najväčší výber originál generík Viagra Cialis a...

Pomocné práce v gastronomii
operator vyroby v masokombinate: plat od 9, 25 ...
Ahoj všetci, mám kapitál, ktorý sa použije na p...

675.00 € /mesiac
Na prenájom byt, 3 izby, rozloha 1 m2
470.00 € /mesiac
Na prenájom byt, 2 izby, rozloha 55 m2
113 000.00 €
Na predaj byt, 2 izby, rozloha 62 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Známy filmár prezradil, ako postupujú práce na trilógii príbehov z mesiaca Pandora.
pred 6 rokmi
Režisérkou diela je Martina Slováková, o kresby sa postaral Martin Tomori.
pred 5 rokmi
Pr(e)dvolebné sľuby sú filmom o dvoch súperiacich politikoch, ktorí bojujú o to, aby mohli zastupovať malé mestečko v Severnej Karolíne v americkom Kongrese.
pred 7 rokmi
Zabudnite na Schwarzeneggra aj Stalloneho, tón kráľa akčných filmov zaujal americký herec Vin Diesler (43).
pred 5 rokmi
Spoločnosti Toyota, Nissan, Honda a Mazda evidujú problémy s fungovaním airbagov na strane spolujazdca.
pred 7 rokmi
Nový špičkový model radu S80
pred 4 rokmi
Páči sa vám megahit kapely HEX „Keď sme sami“? Urobte si vlastnú verziu! Skupina HEX vyhlasuje súťaž na remix a coververziu tejto úspešnej skladby!
pred 6 rokmi
Na otvorení prehliadky premietnu slovenské filmy Posledný autobus (2011), Štyri (2007) a Dom (2011).

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT