Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 28. mája 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Zmeňte režim tréningu

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 13.05.2008

Pod pojmom kulturistický alebo silový tréning sa najčastejšie myslí tzv. klasický tréning.
Zmeňte režim tréningu
Zdroj obrázku: SXC/free
 

Pod pojmom kulturistický alebo silový tréning sa najčastejšie myslí tzv. klasický tréning. Jeho hlavná časť sa skladá zo série cvikov pre jednotlivé svalové skupiny a cviky sú zaradené tak, že najskôr sa odcvičí daný počet sérií pre jednu svalovú skupinu, nasleduje séria pre inú svalovú skupinu atď. Postupne sa teda prekrvujú jednotlivé svalové skupiny. Tento proces sa tiež označuje ako „pumping“. Pri posilňovaní sa však využívajú aj iné režimy tréningu.

A. kruhový posilňovací tréning – veľmi často sa používa pre silovú prípravu v jednotlivých športoch. Pri tomto režime sa desať až dvadsať stanovíšť zostaví tak, aby po sebe nasledovali cviky vždy na odlišnú svalovú skupinu. Zatiaľ čo u klasického tréningu po odcvičení niekoľkých sérií bench-pressu pre posilnenie prsných svalov prechádza cvičiaci obvykle na upažovanie s jednoručnými činkami na šikmej lavici, teda na cvik znovu zaťažujúci prsné svalstvo, nasleduje pri kruhovom tréningu po stanovišti bench- press ďalšie stanovište, na ktorom sa zaťažuje napríklad svalstvo stehna, potom stanovište na posilnenie ramien, brucha, chrbta, lýtok atď.

Veľkosť záťaže sa nastaví pre 8-15 opakovaní v každej sérií. Športovec prechádza v kruhu buď bez prestávky, alebo s pauzou do 15 sekúnd na ďalšie stanovište. Po ukončení jedného okruhu nasleduje dvojminutová až trojminutová prestávka pred ďalším okruhom. Celkom prejde športovec celým okruhom dvakrát až štyrikrát. Pri tomto režime sa krv neustále transportuje z jednej časti tela do tej, ktorá je zaťažovaná ďalšími cvikmi. Kruhový posilňovací tréning vedie k zvýšeniu sily, pozitívne ovplyvňuje kompozíciu tela a pôsobí kladne aj na kardiovaskulárny systém.

B. super kruhový posilňovací tréning – podobá sa predchádzajúcemu režimu, ale medzi jednotlivými posilňovacími stanovišťami sú zaraďované tridsať sekundové bloky aeróbnej práce, napríklad skákanie cez švihadlo, beh na mieste, poskoky na trampolíne a pod. Udáva sa, že tento režim ovplyvňuje kardiovaskulárny systém ešte lepšie než jednoduchý kruhový posilňovací tréning. Nevýhodou oboch uvedených režimov je pomerne dosť veľká náročnosť zostavenia okruhu dvadsiatich stanovíšť v bežných posilňovniach, ktoré sú príliš malé, nedostatočne vybavené a hlavne preplnené.

Kruhový tréning by sa tak dal realizovať len za predpokladu, že ostatní cvičiaci by sa len pozerali. Pri zostavovaní kruhu stanovíšť pre športové družstvo je nevýhodou rozdielna úroveň silových schopností jednotlivých členov kolektívu, a tím aj nevyhnutnosť upravovať pre záťaže na jednotlivých stanovištiach. Tým sa naruší zásada krátkych prestávok medzi stanovišťami a kruhový tréning stráca svoj hlavný zmysel.

C. Sekvencia – tento tréningový režim býva tiež označovaní termínom PHA tréning (peripheral heart action). Jeho propagátorom bol známy americký kulturista slovenského pôvodu Bob Gajda. Vychádzal z poznatkov, že srdce samo nestačí zaistiť návrat žilnej krvi, a preto má poruke stovky periférnych sŕdc - a tými sú práve kostrové svaly. Žily sú vrazené medzi svaly a tie pri svojej každej kontrakcii stlačia žily a napomáhajú tak k návratu krvi k srdci.

Tréning sekvencií je podobný kruhovému tréningu, len používa kratšie okruhy 4-6 cvikov. Sú opäť zaradené tak, aby neboli po sebe zaťažované rovnaké alebo blízke svalové skupiny. Tým sa má predísť hromadeniu krvi v jednom svale a naopak docieliť maximálnu krvnú cirkuláciu a tím aj pozitívneho vplyvu na kardiovaskulárneho systému. Tento režim sa ďaleko lepšie dá použiť aj v bežných posilňovniach, pretože menšie okruhy sa ľahšie zostavujú a nemajú veľký vplyv na chod posilňovni. Rovnako tak sa dajú kratšie okruhy zostaviť pri cvičení v bytoch alebo v telocvični.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Piatkový koncert electroswingovej legendy Parov Stelar Band v bratislavskej AEGON aréne Národného tenisového centra (NTC) sa začne už o 18.30.
pred 5 rokmi
Podľa predsedu Najvyššieho súdu SR Štefana Harabina je potrebné iniciovať legislatívne riešenie na minimalizovanie rizika justičných omylov a potrebu odškodniť takto postihnutých nevinných občanov z krajín Európskej únie.
pred 4 rokmi
K incidentu došlo ešte v roku 2006, keď sa herec v klietke potápal sa žralokmi.
pred 3 rokmi
Novinka, ku ktorej nakrútili aj lyric video, je prvým singlom z ich pripravovaného albumu Tektonická platňa.
pred 7 rokmi
Tiahne mu na päťdesiat (za tri roky), neholí sa v podpazuší (aj keď neviem, či práve toto je zásadná informácia), má ochabnuté svalstvo (a nehanbí sa za to)...
pred 3 rokmi
AD-link je systém ľahkého a rychlého zárobku na internete, ktorý má vyše 4 000 užívateľov.
pred 3 rokmi
Intolerancia laktózy. Táto diagnóza sa nedá odignorovať, pretože ak ňou trpíte, doslova sa vám po požití mliečnych výrobkov „roztancujú“ črevá.
pred 5 rokmi
"Bol by som rád, keby kniha inšpirovala mojich „utajených“ gaykolegov, aby konečne pochopili, že žiť v klamstve je hlúposť. Vraj sex nám zaberie priemerne asi pätnásť minút denne. A kvôli tomu robiť také ceremónie?!“

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT