Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 16. decembra 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Zásady pri plánovaný tréningov a tréningového zaťaženia u začínajúcich cvičencov (1.časť)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 18.09.2006

Pojmy ako plánovanie tréningu a tréningového zaťaženia by sa mali v poradí prehodiť, ale to nemusí byť podstatné.
Zásady pri plánovaný tréningov a tréningového zaťaženia u začínajúcich cvičencov (1.časť)
Zdroj obrázku: SXC/free
 

Pojmy ako plánovanie tréningu a tréningového zaťaženia by sa mali v poradí prehodiť, ale to nemusí byť podstatné. Dnes je úplne samozrejmé, že u mladých začínajúcich cvičencov od začiatku musíme postupovať plánovite. Na základe racionálneho prístupu nemôžeme mladý organizmus zaťažiť častejšie ako 2-3 tréningmi týždenne. U výkonnejších športovcov môžeme trénovať 3-4 krát týždenne, výnimočne pred súťažami až 5 krát týždenne. Prípadne môžeme použiť formu 2+1 alebo 3+1, kedy jednotka znamená deň odpočinku a druhé číslo udáva počet tréningových dní, ktoré nasledujú po sebe. Mimoriadne veľké tréningové zaťaženie nieje vhodné praktizovať v období dlhšom ako jeden mesiac.

Tréning a jeho kvalitatívne zloženie, plánujeme na obdobie 2-3 mesiacov pri starostlivom sledovaní a kontrole mladého športovca. Od prvého momentu je potrebné vyžadovať tréningový záznam, kde si treba zaznamenávať presne údaje tréningového plánu, dátumy kedy začal s tréningom a kedy ho ukončil, respektíve začína nový plán. Mali by tam byť uvedené údaje o váhe, o výške, o pocitoch, prípadne ťažkostiach a pod. U mladších cvičencov nemožno doporučiť dlhodobé tréningové zaťaženie formou 5 až 6 tréningov v týždni. Dôvodom je enormné preťaženie mladého, ešte sa vyvíjajúceho organizmu, silovým tréningom statického charakteru, pričom zvýši veľmi málo času na oddych a pre mladých začínajúcich cvičencov veľmi potrebnú kompenzáciu.

Rovnako nedoporučujeme aplikáciu formy dvojfázového tréningového zaťaženia, ktorá je určené ako vrcholná forma prípravy u dospelých športovcov.

Výber cvikov a dôraz na ich správnu techniku
Veľmi starostlivo musíme voliť a prehodnocovať cviky určené pre rozvoj tej ktorej svalovej skupiny. Repertoár je bohatý a tak je z čoho vyberať. Potrebné je však vedieť, ktoré cviky a prečo sú pre mladých nevhodné, prípadne aplikovateľné s nižšou záťažou až po dlhšej príprave.

A. rozvoj brušného lisu a drieku
- predovšetkým v prvých mesiacoch prípravy vylúčiť opakovaný ľah a sed na rovnej alebo šikmej lavici. Taktiež nepoužívať jeho varianty so záťažou prípadne s vytáčaním. Kĺbové plôšky medzi stavcami u mladého netrénovaného organizmu môžu byť pravidelným dlhodobým zaťažením vážne poškodené. Doporučujeme však aplikovať celú škálu cvičení na brušné svaly vo zvise na hrazde alebo vo vzpore na bradlách. Ďalej švihové cvičenie končatinami v stoji alebo v sede.

B. pre rozvoj stehenného svalstva
- nedoporučujeme drepy s činkou za hlavou na pleciach v žiadnej variante, teda ani do sedu. Dôvod je ten istý ako sme spomenuli vyššie, pričom možnosť poškodenia chrbtice je ešte väčšia. Doporučujeme množstvo drepových cvikov bez záťaže, ďalej výskoky z drepu, odrazy bez činky. Z prístrojov možno použiť hacken prístroj, leg-press, prístroj na predkopávanie a zakopávanie. S dobrými výsledkami možno použiť aj drepy z rozloženou váhou (s malými činkami v ruke).

C. rozvoj chrbtového svalstva
- vyhnúť sa v maximálnej možnej miere cvikom s činkou v predklone, tj. príťahy v predklone s úzkym a širokým úchopom.

Pri tomto cviku dochádza k príliš veľkému a nežiadúcemu zaťaženiu krížovo-bedrovej oblasti. Doporučujeme však využiť všetky možnosti, ktoré poskytuje modifikovaná hrazda a kladkové stroje.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Doplnky výživy pre športovcov, najlepší protein...
Zaoberáme sa tvorbou webovćh stránok, webdisajn...



Ponúkam kompletné elektroinštalačné práce v rod...
Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsah...
Najväčší výber originál generík Viagra Cialis a...

Ponuka práce za 1000 € - základný plat 1000€ ...
operator vyroby v masokombinate: plat od 9, 25 ...
ak chcete vedieť viac napíšte mi email, nechajt...

770.00 € /mesiac
Na prenájom byt, 2 izby, rozloha 70 m2
140 000.00 €
Na predaj stavebný pozemok, rozloha 1 821 m2
79 000.00 €
Na predaj byt, 2 izby, rozloha 52 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Na Big Ideas for CEE vystúpi Ken Segall, autor úspešných kampaní Apple, IBM či Intel
pred 6 rokmi
Zatiaľ posledný počin edície Gold mapuje prvú dekádu slovenskej pop music po nežnej revolúcii.
pred 5 rokmi
Argo si počas dvoch hodín kliesni cestu k diváckym zmyslom a uznávam, že sa Affleckovi podarilo nakrútiť drámu, prostredníctvom ktorej nedá divákovi v kresle vydýchnuť.
pred 5 rokmi
Shonda Rimes nevylučuje, že okrem Chyler Leigh, Kim Raver a Erica Danea sa diváci budú musieť rozlúčiť aj s ďalšími hercami.
pred 6 rokmi
Americká speváčka Beyoncé pripustila, že po pôrode chránili jej dcéru Blue Ivy osobní strážcovia.
pred 4 rokmi
Rómsky splnomocnenec na pracovnom výjazde v regiónoch povedal, že je zásadne proti tomu, aby ktorákoľvek samospráva riešila problémy svojej obce alebo mesta na úkor inej obce.
pred 6 rokmi
Po poslednej „nehode“ sa Johnny English viac-menej dobrovoľne uchýlil do tibetského kláštora, kde hľadá okrem vnútorného pokoja aj esprit pravého bojovníka...
pred 5 rokmi
Konkrétne detaily dohody zatiaľ nie sú známe. Podľa nepotvrdených informácií by mala ich dcéra Suri zostať s mamou v New Yorku, pričom Cruise ju bude môcť často navštevovať.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT