Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 22. marca 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Zásady aeróbneho tréningu

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 01.09.2007

Požiadavky ktoré sú kladené na rozvoj a rast aeróbnych schopností sú podmienené piatimi zásadami.
Zásady aeróbneho tréningu
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Požiadavky ktoré sú kladené na rozvoj a rast aeróbnych schopností sú podmienené piatimi zásadami. Tieto zásady vytvárajú predpoklad na zlepšenie aeróbnej vytrvalosti a tým spojenej kondície pre zvolenú pohybovú činnosť.

1. Objem a trvanie pohybovej aktivity
Pri dávkovaní sa vychádza z predpokladu, že optimálne zaťaženie je medzi 10-60 minútami pohybovej činnosti. Tento čas zaťaženia sa dá v priebehu dňa rozdeliť. Napríklad pohybová činnosť 2 krát 30 minút v priebehu dňa. Dôležitým kritériom je tiež výdaj energie ktorý by sa mal pohybovať v rozpätí od 500 až po 2100 kJ. Vhodnými sú aj cvičenia vykonávané päť, šesť krát denne v trvaní 5-10 minút. Objem a trvanie pohybovej činnosti je priamo úmerné aeróbnym schopnostiam každého jednotlivca.

2. Frekvencia tréningových podnetov
Počet zrealizovaných tréningových podnetov v týždennom cykle by mal byť od 3 po 6. Rozhodujúcim kritériom je či chceme aeróbne schopnosti zlepšiť, prípadne iba udržovať na patričnej úrovni. Z hľadiska zvyšovania aeróbnej vytrvalosti počet podnetov v týždennom cykle by nemal klesnúť pod 4 tréningové jednotky. Nižší počet tréningových impulzov má za následok iba udržovací efekt. Najvhodnejší systém zaťaženia aeróbnymi aktivitami je také pri ktorom ostáva dostatočný čas na regeneráciu. Z tohto sa javí ako najlepší model aerónbeho zaťaženia každý druhý deň. Aeróbny tréning realizovaný príliš často má za následok priveľký úbytok energetických zásob čo môže viesť napríklad k redukcii hmotnosti. Aby došlo k požadovaným zmenám v organizme je nevyhnutné zaťaženie v trvaní od 6 až 8 týždňov. Prakticky po 6 mesiacoch dochádza k fáze udržiavania si aeróbnych schopností. Naopak pri prerušení tréningových podnetov dochádza rýchlo k strate dosiahnutých aeróbnych schopností.

3. Intenzita zaťaženia
Intenzita zaťaženia by mala byť mierna, vyvolávajúca zvýšenie pulzovej frekvencie vzhľadom na vek a primeranú úroveň aeróbnych schopností. Čím je jedinec zdatnejší tým môže vykonávať pohybovú činnosť vyššou intenzitou. Intenzita zaťaženia je volená na základe predpokladaných výsledkov. Poznáme tri pásma pri ktorých môžeme rozvíjať aeróbne schopnosti, spaľovať tuky alebo udržovať aeróbne schopnosti ( toto pásmo sa označuje aj ako zdravotné pásmo). Tieto pásma sú určené pulzovou frekvenciou, ktorá zodpovedá určitému percentuálnemu vyjadreniu z maximálnej pulzovej frekvencie. a, pásmo rozvíjajúce aeróbne schopnosti – 75-90% z maximálnej pulzovej frekvencie b, pásmo spaľovania tuku – 65-75% z maximálnej pulzovej frekvencie c, pásmo udržujúce – 55-65% z maximálnej pulzovej frekvencie

4. Druh pohybovej aktivity
Najvodnejšími sú kombinácie aeróbnych aktivít. Striedanie behu , plávania, bicyklovania, ale aj korčuľovania a napríklad aj veslovania alebo pádlovania. Rozhodujúcim činiteľom je počet aktivovaných svalových skupín. Čím väčší počet svalových skupín je do pohybu zapojených tím dochádza k väčšiemu prekrveniu daných svalov.

Pri uplatnení aeróbnych pohybových aktivít môžeme sledovať tri ciele:
- zachovať zdravie
- zvýšiť alebo udržať úroveň pohybových schopností
- znížiť hmotnosť tela




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Jedna z najlegendárnejších nahrávok príbehov Spejbla a Hurvínka, odohrávajúca sa počas letných prázdnin niekde vo fiktívnych Houbohledoch.
pred 12 rokmi
Petržalské divadlo Aréna si už užilo všeličo. Ožili tam už Tiso i Husák, ale odohralo sa tam i niekoľko muzikálových i koncertných predstavení.
pred 4 rokmi
Vo vydavateľstve Supraphon vyšlo v poslednom čase niekoľko mimoriadne zaujímavých audiokníh, poďme sa pozrieť na niektoré z nich.
pred 4 rokmi
Speváčka Dominika Mirgová je tento rok samé prekvapenie. Po provokatívnej skladbe Hore a milej správe o svojom tehotenstve, včera večer nečakane zverejnila novú skladbu.
pred 5 rokmi
Horor Pod zemou nakrútil špecialista na daný žáner John Eric Dowdle (Karanténa, Diabol). Stvoril ďalšiu desivú lahôdku, po ktorej sa divákom z kina nebude ľahko odchádzať.
pred 7 rokmi
V minulosti bolo zvykom, že tím Ferrari oznámil podpis alebo predĺženie platnosti zmluvy s novým jazdcom v priebehu víkendu na Veľkej cene Talianska
pred 5 rokmi
Snímka by sa mala do amerických kín dostať v júli 2015.
pred 3 rokmi
Myši plné farieb a inspirované retro štýlom rozbehnú vašu párty

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT