Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 23. júla 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Úprava postavy po tehotenstve cvičením

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 09.04.2010

Tehotenstvo a samotný pôrod je obrovskou záťažou pre Váš organizmus.
Úprava postavy po tehotenstve cvičením
Zdroj obrázku: neuvedený
 

Tehotenstvo a samotný pôrod je obrovskou záťažou pre Váš organizmus. Pravidelné cvičenie po pôrode, môže byť pre Vás veľmi prospešné, ale je treba vedieť ako na to, nevrhnúť sa do cvičenia hlava nehlava, bez premyslenia, takéto cvičenie by vám mohlo ublížiť.

Predtým ako sa vrhnete na akékoľvek cvičenie, konzultujte to vždy so svojim lekárom. On pozná Váš zdravotný stav veľmi dobre a dokáže Vás usmerniť tým správnym smerom. Vaše telo bolo vystavené stresu a rôznym zmenám počas deviatich mesiacov, takže dostať sa späť do formy bude trvať niekoľko mesiacov. Počúvajte svoje telo a hlavne začnite pomaly.

Keďže brušné svalstvo bolo vystavené dlhodobému „strečingu“ bude po pôrode ochabnuté. Je to úplné normálne a aj keď máte pocit že budete stále vyzerať ako tehotná, Vaša postava sa zlepší. Len trpezlivosť.

Brušné svalstvo môžete začať spevňovať jednoduchými cvikmi, ktoré je možné vykonávať bez ohľadu na miesto na ktorom sa nachádzate. Na začiatku môžete začať s cvikmi na priečny brušný sval ( transversus abdominis). Je to hlboký, vnútorný, brušný sval. Ak sa pozriete na tento sval z hora, vyzerá ako opasok ktorý je okolo celého drieku. Ak ho posilníte, nielen že Vás pás bude menší, ale posilníte aj Váš spodný chrbát..

Predstavte si že si chcete zapnúť zips na rifliach ktoré sú Vám trošku malé. Stiahnite brucho, snažte sa tlačiť pupok smerom k chrbtici a držte asi 10 sekúnd. Uvoľnite a opakujte cca asi 3 minúty.

Panvové dno:
Ako "nájdete" tieto svaly? Sú to svaly ktoré Vám pomáhajú zastaviť močenie.
- Napnite ich a držte ich napnuté asi 10 sekúnd. Pomaly uvoľnite. Opakujte 10 krát.
- Napínajte ich v krátkych, rýchlych intervaloch. Opakujte 10 krát.
Snažte sa ich precvičiť 5-6 krát za deň.

Tieto cviky môžete vykonávať v stoji, sede alebo po ležiačky.
Kľaknite si s rukami na zem. Uvoľníte brušné svalstvo. Bez toho aby ste ohli chrbát, stiahnite brušné svaly dovnútra a držte asi 10 sekúnd. Tento cvik môžete opakovať počas troch minút. Uvoľnite a napnite, uvoľnite, napnite....

Akú športovú aktivitu si vybrať po pôrode?
Majte na pamäti že Vaše kĺby a šľachy budú po pôrode natiahnuté a uvoľnené.

Preto sa snažte vykonávať formy cvičenia ako sú:
• joga
• rýchla chôdza
• plávanie
• aqua aerobic
• pilates
• tréning s ľahkými váhami
• bicyklovanie

Dávajte si pozor tiež pri strečingu. A snažte sa vyhnúť cvičeniam pri ktorých sa náhle mení smer. Treba hlavne veľa trpezlivosti, vyvarovať sa prísnej diéte. Začať treba pomaly a zľahka. Ľahké cviky a kvalitná vyvážená strava vás uvedú na ten správny želaný smer.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Novinkou ankety je Cena Jána Gašperana – nové ocenenie na pamiatku J. Gašperana, ktorý založil tradíciu ankety Zlatý Amos na Slovensku.
pred 6 rokmi
Chiki liki tu-a odohrali v Ateliéri Babylon vyše dvojhodinové vystúpenie s niekoľkými prídavkami a opäť potvrdili, že na skvelý koncert a plný klub netreba ani čerstvý materiál.
pred 7 rokmi
Pripustil to ekvádorský minister zahraničných vecí Ricardo Patino, ktorý má o tejto otázke rokovať so svojím britským rezortným kolegom.
pred 6 rokmi
O novej hlave cirkvi má právo rozhodnúť 115 kardinálov, ktorí postupne prichádzali do Ríma z celého sveta.
pred 5 rokmi
Obete holokaustu a rasového násilia, ktoré si dnes Slováci pripomínajú, sú nielen súčasťou našej histórie, ale aj súčasným celospoločenským problémom.
pred 5 rokmi
Pôvodne potvrdená skupina Marsyas napokon nevystúpi.
pred 4 rokmi
Zlaté piesky sa v auguste už po ôsmy raz premenia na tropickú oázu plnú tej najlepšej hudby, pozitívnych vibrácií a festivalovú destináciu s neopakovateľnou atmosférou.
pred 5 rokmi
Kabinet sa dnes bude zaoberať viacerými zdravotníckymi témami.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT