Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 22. novembra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Tréningový program vo vodnom prostredí

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 06.07.2007

Rôzne pohybové programy vo vode ponúkajú nové zážitky a poznatky z tréningovej praxe, s ktorými sa v iných tréningových formách nestretneme.
Tréningový program vo vodnom prostredí
Zdroj obrázku: SXC/free
 

Rôzne pohybové programy vo vode ponúkajú nové zážitky a poznatky z tréningovej praxe, s ktorými sa v iných tréningových formách nestretneme. Popri radosti s pohybu, poskytuje takáto forma aj účinný tréning jednotlivých funkcií organizmu v každom veku, môže osloviť začiatočníkov tak, ako aj tých náročnejších a výkonnejších športovcov.

Vodné prostredie je dobrým médiom pre kondičný aerobik, taktiež ovplyvňuje relaxáciu a regeneráciu, je účinným prostriedkom na rozvoj sily a tiež slúži ako prostriedok na zlepšenie zdatnosti kardiovaskulárneho systému, či pri doliečovaní úrazov a porúch zdravia.

Pri stavbe kondičných programov vo vode je dôležité sledovať a rešpektovať viaceré cieľové kategórie a zvýrazňovať pri tom význam:

A. psychický – bojovať proti stresu, podporovať regeneráciu, relaxáciu, pokojný spánok, zvyšovať odolnosť voči únave, formovať športovú osobnosť

B. zdravotný – znižovať riziko vzniku ochorení, podporovať starostlivosť o vlastné zdravie, zlepšovať funkciu vnútorných orgánov a aktivitu oporno-pohybovej sústavy

C. výchovný a vzdelávací – zvyšovať pohybovú výkonnosť a jednotlivé pohybové schopnosti, zlepšiť všeobecnú aj špeciálnu pripravenosť organizmu

D. sociálny – umožniť stretávať sa, nájsť si nových priateľov
Tréningové programy spojené s vodným prostredím umožňujú rozvíjať všetky komponenty v rámci programov fitness.

I. aeróbna zdatnosť
- rozvoj je umožnený aeróbnym cvičením, ktoré by malo trvať neprerušovane aspoň 20 minút, na úrovni 60-85% maximálnej spotreby kyslíka. Dobrý aeróbny program vo vode je charakteristický zvýšením výdajom energie, zlepšením funkcie respiračného systému, ďalej vplyvom prostredia sa zlepšuje cirkulácia krvi a v neposlednom rade pravidelným cvičením môžeme redukovať až eliminovať pôsobenie rizikových faktorov rozvoja srdcovocievnych ochorení ako sú vysoký krvný tlak, vysoká hladina cholesterolu, vyššia hladina tuku v krvi, fajčenie, obezita, cukrovka, stres a mnohé ďalšie.

II. svalová sila
- jej rozvoj je ovplyvnený veľkosťou využitia fyzikálnych vlastností vody. Každý pohyb vo vode predstavuje namáhavejšiu činnosť ako na suchu, ale o to účinnejšiu. Ako záťaž sa najčastejšie volí vlastná hmotnosť, čim sa zabezpečí udržanie funkcie jednotlivých svalových skupín, ale aj rozvoj maximálnej sily, potrebnej na športový výkon.

III. svalová vytrvalosť
- táto pohybová schopnosť je charakterizovaná ako spôsob vykonávania pohybu počas určitej doby. Ide zväčša o cvičenia v rozsahu 15-30 krát na jednu svalovú partiu, čím sa má zabezpečiť zlepšenie úrovne tejto pohybovej schopnosti. Pri rozvoji sily aktivujeme naraz antagonistov aj agonistov a dôležité je uviesť, že cvičenia nie je vhodné viesť do extrémnych polôh. Využívame predovšetkým izometrické metódy posiľňovania a nezabúdame, že ľahšie a väčšie náčinie vytvára pri cvičení vo vode väčší odpor.

IV. flexibilita
- flexibilita je pohybová schopnosť, ktorá sa prejavuje v rozsahu pohybu a to predovšetkým v jednotlivých kĺboch a na chrbtici. Na jej rozvoj vplýva primeraná elasticita svalov a šliach, ktoré sa upínajú na dané kĺby. Vodné prostredie pôsobí na svalstvo, väzivo a šľachy uvoľňujúco čo môžeme kladne využiť pri rozvoji ohybnosti.

V. zloženie tela
- je vyjadrené predovšetkým proporcionálnym rozložením tukovej hmoty k aktívnej telesnej hmote človeka. Priemerný človek spáli 450-700 kalórií, ak bude cvičiť 1 hodinu. Vo vode 77% kalórií, ktoré sa spália, idú z depozitného tuku. A preto tieto cvičenia môžu pomáhať k redukcií tukovej hmoty. Aquatréning umožňuje využívať pestré cvičenia, činnosti, rôzne náčinie a náradie, ktorými môžeme regulovať a zvyšovať záťaž - stupňovať náročnosť tréningového procesu.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Čo sa stane, keď sa dvaja ľudia stretnú vo chvíli, keď si obaja myslia, že sa ich život ocitol v slepej uličke?
pred 7 rokmi
Profesionálna manželka je umelecky vysoko hodnotne podaný príbeh lásky aj po rokoch tzv. manželskej pauzy.
pred 7 rokmi
Hamilton neudržal pole position a skončil tretí, okrem Buttona ho predstihol aj Vettel
pred 7 rokmi
Francúzsky herec Gérard Depardieu sa objavil vo videu parodujúcom jeho nedávny incident z paluby lietadla, kde sa pred štartom vymočil na podlahu.
pred 7 rokmi
ESET je podľa tohtoročného rebríčka Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 46. najrýchlejšie rastúcou technologickou spoločnosťou v strednej Európe.
pred 6 rokmi
Vláda chce po voľbách do vyšších územných celkov otvoriť diskusiu o ich počte a o zastúpení štátu v nich.
pred 6 rokmi
Príbeh Muži, ktorí nenávidia ženy jednoducho túžite mať preštudovaný z každej strany, z každého zdroja a je napríklad úplne jedno, že ste film videli už dva a možno i viackrát, vždy sa k nemu ochotne vrátite.
pred 5 rokmi
Pre študentov je pripravená výučba so zameraním na tvorbu multimédií, grafických úprav fotografií a filmov, tvorbu video prezentácií, bezpečnosť na internete či autorské práva.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT