Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 13. júla 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Tréning cez vyčerpanie (1.časť)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 06.09.2007

Pokiaľ zaťažíme sval istou hmotnosťou, sme schopní pri striktnom, poctivom vykonávaní vykonať istý počet opakovaní, než sa sval vyčerpá, čo sa prejaví...
Tréning cez vyčerpanie (1.časť)
Zdroj obrázku: SXC/free
 

Pokiaľ zaťažíme sval istou hmotnosťou, sme schopní pri striktnom, poctivom vykonávaní vykonať istý počet opakovaní, než sa sval vyčerpá, čo sa prejaví ako neschopnosť ďalšieho opakovania. Neznamená to však, že je úplne vyčerpaná schopnosť svalu k práci. Väčšinou môžeme pri použití istých postupov prinútiť sval k ďalšej práci, teda trénovať cez vyčerpanie. K základným postupom tréningu cez vyčerpanie patrí:

1. Cheating
V tréningu začiatočníkov zdôrazňujeme neustále požiadavku vykonávať jednotlivé cviky striktne, t.j. presne, plynulo a s minimálnou dopomocou ostatných svalov. Pri striktnom postupe odkladáme záťaž, kedy nie sme schopní ďalšieho celého opakovania, čo limituje hmotnosť použitej záťaže. Cheating umožňuje pokročilým kulturistom pracovať s vyššími hmotnosťami s tým, že v momente, kedy cielený sval nieje schopný striktne ďalšieho opakovania požadovaného cviku, dopomôže si cvičiaci k úplnému prevedeniu cviku najmenšou potrebou spolupráce iných svalových skupín.

Napríklad pri bicepsovom zdvihu v stoji s nakladacou činkou nieje cvičiaci schopný pri šiestom alebo siedmom opakovaní premiestniť vlastnou prácou bicepsov činku do hornej polohy. Miernym pohupom tela je však schopný prekonať biomechanický najnevýhodnejší bod pohybu, tak dostať záťaž do hornej polohy a využiť potom negatívnu časť pohybu. Tím sú vytvorené ďalšie stimuly pre rast svalov. Záťaž má byť vždy stanovená tak, aby pomocou cheatingu uskutočnil len 2-3 posledné opakovania.

2. Vynútené opakovania
Tento postup je podobný ako u cheatingu, len s tým rozdielom, že nevyhnutne potrebnou časťou odporu pomáha odľahčiť tréningový partner. Pri zohraných tréningových partnerov je tento postup veľmi efektívny, pretože skúsený kulturista dokáže väčšinou ďaleko presnejšie odhadnúť veľkosť nevyhnutne nutnej pomoci, než keď si pomáha napríklad švihom tela. Opäť platí zásada, že hmotnosť záťaže pre cvičenie má byť postavená tak, aby boli s dopomocou uskutočnené 2-3 posledné opakovania.

3. Klesajúce opakovania
Tento postup sa dá aplikovať len s pomocou dvoch tréningových partnerov a na takých prístrojov, kde je možné v priebehu cvičenia pomerne rýchlo meniť hmotnosť záťaže. Začiatočný odpor sa nastaví tak, aby bol cvičenec schopný vykonať istý počet opakovaní bez pomoci. Až v momente, kedy sval ďalej nieje schopný danú záťaž zvládnuť, odstránia tréningový partneri ich primeranú časť. Cvičenec pokračuje so zníženou hmotnosťou záťaže: 3-4 opakovania. V momente, kedy športovec už nieje schopný s novou úrovňou záťaže úplného opakovania, je hmotnosť opäť znížená a séria končí vykonaním posledných 3-4 opakovaní.

4. Čiastočne opakovanie
Pri tejto verzii tréningu sa pri stanovení začiatočnej záťaže opäť vychádza z požiadavku zacvičiť bez dopomoci. Niekoľko prvých opakovaní striktným spôsobom. Po 6-8 striktných opakovaniach nasleduje 8-10 neúplných pohybov, pokiaľ možno v oblasti najväčšej kontrakcie svalov. Vo svale pritom vzniká značné množstvo odpadových látok pracovného metabolizmu, ktoré vzhľadom k neustálemu napätiu svalov nie sú dostatočne odplavované a vytvárajú tak vo svaloch pálivý pocit. Musíme upozorniť, že dlhodobé uplatňovanie tohto postupu bez dostatočného naťahovania svalov môže postupne obmedzovať rozsah pohybu v príslušných kĺbnych spojeniach. Následkom môžu byť mnohé zdravotné problémy pohybového systému.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Neviete predať svoju nehnuteľnosť? Preneste si...
Internetové zlatníctvo izlato.sk sa zaoberá pre...





61 490.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 76 m2, novostavba
210.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 30 m2
490.00 € /mesiac
Na prenájom byt, 1 izba, rozloha 38 m2, novosta...





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Jeho stopercentným vlastníkom sa stane holding Solitea, ktorého majoritným vlastníkom je práve J&T. Výšku tejto transakcie ani jedna zo zúčastnených strán nezverejnila.
pred 8 rokmi
V obave z poškodenia ekonomiky útokmi navrhuje, aby firmy museli povinne hlásiť narušenia bezpečnosti.
pred 9 rokmi
Slovenská a cappella skupina Fragile sa 15. decembra po 19:00 predstaví na vianočnom koncerte v bratislavskej Športovej hale Pasienky.
pred 9 rokmi
Novoobjavené mláďa mamuta srstnatého sa údajne zachovalo v rovnako dobrom stave ako mladá samica menom Ľuba, ktorá je v súčasnosti najlepšie zachovaným mamutom.
pred 8 rokmi
Došlo k závažnej dopravnej nehode, ktorá vyžaduje prítomnosť zástupcu štátu.
pred 7 rokmi
Keď chceš byť superhrdinom, len kostým nestačí. V neskutočne zábavnej akčnej komédii Kick-Ass, ktorá pred tromi rokmi zažiarila na filmovom nebi, to bolestivo na vlastnej koži pocítil jej hrdina Dave alias Kick-Ass (Aaron Taylor-Johnson).
pred 6 rokmi
Tomu filmu síce v podstate nechýba absolútne nič z toho, čo sa očakáva od akčného filmu v roku 2014, ale na druhej strane neprináša absolútne nič nové, čo sa naopak v roku 2014 očakáva.
pred 7 rokmi
Tretia stanica skupiny JOJ - TV WAU sľubuje divákom rôzne reality šou, relácie o životnom štýle, ale aj romantické seriály a filmy.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT