Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 06. júla 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Tréning a jeho správne zloženie

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 21.09.2010

Človek je tvor samostatný, individuálny a preto aj tréningy pri rôznych športoch nie je možné nastaviť rovnako pre všetkých.
Tréning a jeho správne zloženie
Zdroj obrázku: Dreamstime.com/databanka
 

Človek je tvor samostatný, individuálny a preto aj tréningy pri rôznych športoch nie je možné nastaviť rovnako pre všetkých. Každý by si mal najskôr prejsť tréning s odborníkom, povedať, čo od daného športu očakáva a podobne. Taktiež sa treba dôkladne oboznámiť so svojím zdravotným stavom, aby ste sa neprecenili, alebo aj nepodcenili. Dôležitá je aj dĺžka tréningu a jeho frekvencia. Niekto bez pohybu nemôže byť ani deň, niekomu stačí dva-tri krát týždenne. A to isté platí aj pri dĺžke. Je známe, že čím dlhšie tréning trvá, tým je nižšia náklonnosť ku cvičeniu. Preto treba cvičiť toľko, aby vám to pôsobilo radosť a nie aby ste to brali ako povinnosť. Niekedy nie je na škodu športy striedať. Okrem toho, každý šport je zameraný na niečo iné, takže nejaká kombinácia je veľmi vhodná.

Posilňovanie

Posilňovanie obvykle súvisí s návštevou fitness centra. Ale ak nemáte čas, môže si zakúpiť domov činky a aspoň niektoré cviky cvičiť doma a návštevu fitness centra obmedziť. Nezabúdajte, že stále rovnaký tréning dlho nevydrží. Telo si na určité cviky privykne a už nie sú také účinné ako na začiatku. Okrem toho, stále rovnaký tréning začne byť aj nudný. Podľa názoru odborníkov by sa tréningy mali meniť najneskôr po niekoľkých týždňoch, ale môžete zvoliť ešte účinnejšiu alternatívu a obmieňajte každý tréning. To neznamená zmenu celého tréningu, ale napríklad zmenu záťaže, zmena poradia cvikov, zmena počtu sérií, niektoré cviky občas vynecháte a niektoré pridáte miesto nich a po čase ich zasa zameníte. Kombinácie sú rôzne. Najmä zo začiatku však treba cviky dôkladne natrénovať, aby ste sa naučili ich správne prevádzať. Na to je ideálne robiť ich pod dozorom trénera, ktorý vidí každú vašu chybu a opraví vás.

Posilňovanie sa odporúča robiť 2-3 krát týždenne. Dochádza k výdaju energie, nárastu svalovej hmoty, zvýšeniu bazálneho metabolizmu a tým aj k zlepšeniu podmienok pre kontrolu hmotnosti. Ak chcete silou-mocou posilovať denne, treba si rozvrhnúť program na každý deň a a napríklad jeden deň precvičovať dolné končatiny a brucho, druhý deň horné končatiny, chrbát a prsia. Nie je dobré namáhať organizmus v posilovni denne na tie isté svalové partie. Svaly taktiež potrebujú oddych.

Aeróbna aktivita

Jej cieľom je zlepšenie vytrvalosti a schopnosti tela pozitívne naladiť srdce a cievy a zvyšovať energiu. Intenzita by mala byť taká, aby dopravila v obehovej a dýchacej sústave do svalov dostatok kyslíka, glukózy a aminokyselín. Pri príliš vysokej intenzite sa zvýši tvorba kyseliny mliečnej + zmena pH krvi a dochádza k vyčerpaniu. Ideálna doba aeróbnej činnosti je minimálne 15-30 minút. Medzi aeróbne aktivity patrí samozrejme aerobik, bicyklovanie, korčuľovanie, rýchla chôdza a podobne. Je to ideálny doplnok posilovania.

Preťahovanie

Svaly majú schopnosť k oslabovaniu a ku skracovaniu. Keď pravidelne necvičíte, dochádza k narušeniu pohybu. Prejavuje sa to ako bolesť v kĺboch, väzoch a svaloch. Preťahovaním sa preto zabraňuje skracovaniu svalov. Svaly by ste mali ponaťahovať aj počas cvičenia v posilovni po odcvičení každej svalovej skupiny.

Oblečenie

Oblečenie treba voliť najmä podľa toho, aby vám umožnilo plný rozsah pohybu a má odpovedať teplote miestnosti, v ktorej cvičíte alebo teplote vonku, ak ste v prírode. Ak sme nútení cvičiť v chladnejšej miestnosti, zvoľte viac vrstiev tenkého oblečenia ako jednu-dve hrubé vrstvy. Aj v teplej miestnosti majte aspoň také oblečenie, ktoré pokrýva kĺby a dobre odsáva pot.

Dbajte najmä na športovú obuv. Kdekoľvek cvičíte s väčšou záťažou, zvyšuje sa tlak na nožnú klenbu. Obuv s vložkou podporujúcou túto klenbu chráni vaše chodidlá pred poškodením. Navyše vás obuv chráni aj pred pošmyknutím.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Prezident tým chce vyjadriť solidaritu so zamestnancami verejného sektora, ktorých sa dotknú plánované škrty.
pred 5 rokmi
Navrhovaný nový zákon o knižniciach definuje Slovenskú národnú knižnicu ako základný prvok knižničného systému.
pred 5 rokmi
Bratislavský festival Uprising aj tento rok obhajuje pozíciu jedného z najvýznamnejších reggae a urban music podujatí v Európe.
pred 7 rokmi
Experti tvrdia, že u oboch pohlaví porno deformuje pohľad na sexualitu a zabíja sebavedomie.
pred 6 rokmi
Po necelom roku sa do Bratislavy vráti nemecká formácia Jazzanova s americkým spevákom Paulom Randolphom.
pred 7 rokmi
Na nasledovníkovi albumu Clapton (2010) bude aj niekoľko hostí, napríklad JJ Cale, Chaka Khan alebo Paul McCartney.
pred 7 rokmi
Juhokórejské ministerstvo obrany vyjadrilo v piatok pochybnosti nad tým, či má režim v Kórejskej ľudovodemokratickej republike (KĽDR) dostatočné kapacity na vypustenie balistickej rakety schopnej niesť jadrové zbrane.
pred 7 rokmi
Aktuálnu správu o vyšetrovaní kauzy Gorila dnes prerokoval brannobezpečnostný výbor parlamentu.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT