Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 15. októbra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Testosteron a tréning (1. časť)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 26.08.2008

Výskum a pozorovanie v oblasti vplyvu rôznych cvičení na vyplavovanie hormónov zaznamenal v posledných rokoch neobvyklí rozmach.
Testosteron a tréning (1. časť)
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Výskum a pozorovanie v oblasti vplyvu rôznych cvičení na vyplavovanie hormónov zaznamenal v posledných rokoch neobvyklí rozmach. Aj keď existujú rôzne pohľady na danú problematiku, prevažná väčšina je toho názoru, že vhodná pohybová činnosť kladne pôsobí na vyplavovanie mnohých hormónov.

Problémy s hormónmi a ich funkciou sa môžu vyskytnúť len v takých prípadoch ako je stav pretrénovania, nevhodná aplikácia pohybovej aktivity alebo prísna stravovacia diéta, ktorá nezabezpečí dostatoční prísun energie. V takýchto prípadoch môže prísť k poruchám nielen metabolických, ale častejšie k poruchám plodnosti či už u mužov alebo žien. Môžu sa vyskytnúť rôzne komplikácie v srdcovo–cievnom systéme alebo dýchacej sústave.

Z tohto hľadiska sa javí nadmerná koncentrácia testosteronu, pre hyperaktívnych ľudí veľmi potrebná. Mnohí z vás si iste mysleli, že testosteron je spojení len s kulturistickým tréningom a už nemyslia na to, že tento hormón sa podieľa aj na iných činnostiach, ktoré sú nevyhnutné pre optimálne fungovanie organizmu. Samozrejme, že činnosti ľudského tela ako je rast svalovej hmoty alebo tvorba telových bielkovín sa bez prítomnosti testosteronu neuskutoční. Tu treba zdôrazniť, že len prirodzená tvorba tohto hormónu vedie k priaznivej tvorbe spomenutých činností, nehovoriac už o dôležitom faktore z hľadiska vrcholových športovcov (umelo dodávaný testosteron je považovaný za doping).

Ako teda zvýšiť tvorbu testosteronu a popri tom nesiahnuť na zakázané látky? Spôsob je pomerne jednoduchý! Už samotný silový tréning je faktor, ktorý stimuluje nadmerné vylučovanie testosteronu ako sme to mohli pochopiť z mnohých, či už našich alebo zahraničných štúdií.

Množstvo testosteronu, ktoré je vylučované do organizmu je závislé predovšetkým na druhu pohybu a intenzity zaťaženia. Tréning, ktorý je krátky a intenzívny má priaznivý vplyv na vyplavovanie tohto hormónu. Na druhej strane dlhšie trvajúci tréning prevažne silovo-vytrvalostného charakteru má presne opačný vplyv (vyplavovanie sa zníži). Tieto zistenia sú rozhodujúce pri príprave nielen kulturistov, ale aj športovcov, ktorí sa snažia zvýšiť podiel aktívnej svalovej hmoty a preto v domnení „čím dlhšie tým lepšie“ trápia svoje telo vlastne zbytočne. Z dostupných informácií sa dá predpokladať, že hladina krvného testosteronu sa dá zvýšiť od niekoľkých percent až po, čo je až neuveriteľné 210 % pôvodnej hodnoty.

Ako sme už spomenuli hladina krvného testosteronu klesá pri vytrvalostnom výkone a preto cvičenie metódou kruhového tréningu alebo cvičenia na stanovištiach nebude práve to ideálne na nárast svalovej hmoty. Tiež pri aplikovaní klasického či už pyramídového alebo objemového tréningu môže hladina krvného testosteronu klesnúť, zvlášť v prípadoch kedy to cvičenec takpovediac preháňa a môže si navodiť stav pretrénovania. Pretrénovanie samo o sebe nieje až tak nebezpečné a po pár dňoch odpočinku môže cvičenec pokračovať v tréningu.

Iná situácia je však pri funkcii testosteronu, ktorý sa vďaka takémuto stavu na opätovnú záťaž musí pomerne dlho prispôsobovať.

Ako najvhodnejší systém cvičenia na čo najväčší nárast svalovej hmoty sa javí cvičenie niekoľkokrát denne, kedy intenzita cvičenia sa pohybuje v pásme 85 -100% a dĺžka tréningu neprekročí 45 minút. Takýmto spôsobom sa dá denne odcvičiť aj niekoľko tréningových jednotiek bez toho, aby došlo k pretrénovaniu alebo sa znížila produkcia testosteronu ako reakcie na enormné preťaženie. Takýto systém je v kulturistickom tréningu veľmi obľúbený a používaní mnohými špičkovými kulturistami.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Fotografia
stopo
pred 3 rokmi
Výskum a pozorovanie v oblasti vplyvu rôznych cvičení na vyplavovanie hormónov zaznamenal v posledných rokoch neobvyklí rozmach. Odkaz na článok: http://fit.server.sk/trening/testosteron-a-trening-1-cast/

Všetko čo potrebujete o Testosteróne vedieť http://www.stoporenie.sk/testosteron/ ... . Ako funguje, z čoho je zložený a prečo ho potrebujeme...

 

Diskusné príspevky (1)

Fotografia
Tomas
pred rokom
Na testosteron je skvelý kotvičník zemný alebo inými slovami Tribulus terrestris https://www.vyzivovy-doplnok.sk/kotvicnik-zemny-ucinky-cena-skusenosti/ používajú ho aj kulturisti a podobne...
Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Podujatie odštartuje 29. augusta a potrvá do 8. septembra. Mali by sa na ňom ukázať hviezdy ako Rachel McAdams, Ben Affleck, Javier Bardem a ďalší.
pred 6 rokmi
Na pozadí osudov ľudí, ktorých cesty sa náhodne pretnú na lesnej chate, sa rozvíja komorný príbeh o potrebe lásky, nenávratných životných zvratoch a čakaní na zjavenie.
pred 6 rokmi
Líder skupiny 30 Seconds to Mars ocenil, že tentoraz pri nahrávaní nemali žiaden deadline, vďaka čomu sa v štúdiu zabávali.
pred 8 rokmi
Tuningová spoločnosť Piecha Design z nemeckého Rottweilu pripravila veľkolepý balík úprav pre štuttgartské SUV M-Klasse.
pred 7 rokmi
Príťažlivá štúdia športového kupé poháňaného elektrickou energiou.
pred 7 rokmi
Vo viedenskom Stephansdome sa v sobotu, 21. januára presne napoludnie uskutoční zádušná omša za najznámejšieho viedenského kaviarnika Leopolda Hawelku.
pred 3 rokmi
Bratislavu v júni čaká ďalší hudobný sviatok.
pred 7 rokmi
Pohľad na vtáka, ktorý zúrivo trepoce krídlami, zatiaľ čo pomaly prekladá nohu pred nohu, môže byť pohľadom do evolučnej histórie.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT