Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 26. februára 2021, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Spáľte prebytočný tuk

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 02.03.2007

Chcete začať cvičiť a zbaviť sa tak nahromadených tukových zásob, ale návštevy fitnesscentra vám pripadajú nepohodlné, drahé a časovo náročné?
Spáľte prebytočný tuk
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Chcete začať cvičiť a zbaviť sa tak nahromadených tukových zásob, ale návštevy fitnesscentra vám pripadajú nepohodlné, drahé a časovo náročné? Cvičte teda doma.

Pohnite železom
Najprv najdôležitejšie. Ak to myslíte so spaľovaním tukov vážne, nemôžete sa spoliehať len na aeróbny tréning. Musíte aj posilňovať. Pre optimálne spaľovanie tuku by ste mali trénovať so záťažou najmenej tri dni v týždni 30-40 minút. Silový tréning je mimoriadne dôležitým komponentom v naštartovaní metabolizmu adepta. So zvyšovaním objemu svalov sa zvyšuje bazálny metabolizmus jedinca, čo znamená v praxi, že telo spaľuje viac kalórií počas celého dňa.

Jednou z nevýhod tréningu doma je nedostatok strojov, kladiek a ďalšieho špeciálneho vybavenia posilovní. I toto však môžete chápať ako výhodu, pretože ste nútení vrátiť sa k základom – jednoduchým cvikom s činkami. Toto však môže zvádzať k precvičovaniu iba hornej časti tela, preto dbajte na to, aby ste najmenej jeden tréning týždenne venovali dolnej polovici tela. Rozvíjajte stehná rôznymi typmi výpadov, mŕtvymi ťahmi a drepmi s jednoručkami alebo veľkou činkou.

Rozpumpujte srdce
Dôležité miesto pri spaľovaní tuku zohráva aj aeróbny tréning, nehovoriac o jeho prospešnosti na srdcovo-cievny a dýchací systém. Aeróbny tréning by ste mali zaraďovať najmenej 3x týždenne v trvaní 30-45 minút. Ak vám ide predovšetkým o spaľovanie tuku, najlepšie je zaradiť aeróbnu činnosť hneď ráno nalačno.

Na urýchlenie spaľovania tuku sa odporúča šokovanie tela intervalovým tréningom (meníte rýchlosť a intenzitu aktivity v priebehu tréningovej jednotky) a striedaním foriem aeróbnej aktivity v 6-8 týždňových intervaloch (ak napríklad zvyknete behať, prejdite po čase na bicykel alebo plávanie). Takýmto spôsobom nútite telo reagovať na nové podnety, čo v praxi znamená, že pálite viac kalórií a rozvíjate svalové skupiny rôznym spôsobom.

Polhodina intervalového tréningu má pozostávať z niekoľkých intenzívnych nástupov, trvajúcich 30-60 sek., prerušovaných pomalším tempom v trvaní 1-2 minút. Ak nie ste v dobrej kondícií, začnite s intervalovým tréningom opatrne. Zvoľte najprv chôdzu s vloženými behmi, až postupne prechádzajte k náročnejším formám.

Vytrvajte a neprestaňte!
Prostredie posilovne ponúka množstvo rozptýlenia, cvičenie doma je však ešte väčšou mentálnou výzvou. V prestávkach medzi sériami ostaňte sústredení tak, ako v posilovni. Rozpíšte si svoj tréningový program vrátane cieľov a umiestnite ho v prostredí, kde cvičíte. V čase tréningu sa snažte vylúčiť všetky rušivé elementy. Vypnite telefón a požiadajte členov rodiny, aby vás počas tréningu nevyrušovali.

Snažte sa vytvoriť si doma v maximálnej možnej miere pocit posilovne. Vyhraďte si miestnosť alebo aspoň jej istú časť výlučne pre účely tréningu. Kvalite vášho tréningu prospeje, keď je príslušný priestor dostatočne svetlý a primerane temperovaný. Vybavenie stereo-súpravou alebo televízorom oceníte pri kardio-tréningu. Strategicky umiestnené zrkadlo vám pomôže vykonať cviky technicky správne a sledovať drobné pokroky na vašej postave.

Ak chcete mať pevné telo bez výdavkov za fitnesscentrum, je nevyhnutné vytvoriť si doma príjemné tréningové prostredie. Keď je cvičenie príjemné a pohodlné, ľahko pri ňom vytrváte a ľahšie tak naozaj dosiahnete svoje vytýčené ciele.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Britská dvojica La Roux sa predstaví prvýkrát na Slovensku, vystúpi 16. augusta na Grape festivale.
pred 6 rokmi
Juhojemenské milície a jednotky armády podporované exilovou vládou získali kontrolu nad poslednou štvrťou v centre Adenu, ktorá bola doteraz v rukách šiitských povstalcov a ich spojencov.
pred 9 rokmi
Ušité na mieru, hodiace sa k jeho hlasu, navyše fantastický výber materiálu, ktorý je večný nielen vďaka svojim pôvodným interpretom, ale teraz už aj vďaka Sealovmu prevedeniu.
pred 9 rokmi
Tvorcovia filmu pripravili pre záujemcov unikátnu súťaž. Odvážni návštevníci zaplatia za film vlastnou krvou, a to doslova!
pred 9 rokmi
Charizmatická mágia legendárneho speváka, desiatky hitov od tanečných ikon až po romantické balady a veľkolepá výprava garantujú zážitok v najvyššom leveli zábavy.
pred 6 rokmi
Uprising Winter Edition, teda zimná verzia festivalu Uprising, oslávi už túto sobotu, 29. novembra, v Ateliéri Babylon svoje piate narodeniny. Fanúšikov reggae, dubu, hip-hopu, dancehallu a ska čaká čoskoro bohatý a pestrý program.
pred 10 rokmi
Pod názvom Magnetic Man sa skrýva trojica DJov, ktorí sú vo svete takzvaného dubstep pojmy.
pred 18 rokmi
Tradícia populárnej hudby na pomedzí jazzu a klasiky má svoje korene hlboko v síce plytkej, zato však veľmi úrodnej pôde americkej popkultúry. Svojím spôsobom sa vždy jednalo o výkladnú skriňu toho najlepšieho čo bolo v tej ktorej dobe k dispozícii.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT