Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 03. marca 2021, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Prevencia je najlepšia medicína

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 20.12.2006

V čom je najčastejšie problém?
Prevencia je najlepšia medicína
Zdroj obrázku: SXC/free
 

V čom je najčastejšie problém?
Vzpieračské rameno
Podľa Nicolasa A. DiNubileho, hovorcu Americkej ortopedickej telovýchovnolekárskej spoločnosti, je to najčastejšie poranenie z preťaženia, s ktorým sa vo svojej praxi stretáva. Mnohí športovci majú tendenciu preťažovať malé svaly, napr. dvojhlavý sval ramena alebo prsné svaly. Treba venovať pozornosť aj pomocným svalom v oblasti ramien a chrbta ako napr. deltovým svalom. Ak nie sú antagonisticky pôsobiace svaly vyvinuté rovnomerne, dochádza k nadmernému mechanickému zaťažovaniu štruktúry ramenového kĺbu.

Tenisový lakeť
Nemyslite si, že keď trávite čas v posilovni bez toho, aby ste vôbec vkročili na tenisový kurt, budete automaticky imúnni voči tomuto poraneniu z preťaženia. Tenisový lakeť je prejavom zápalu svalov, šliach alebo ťahového vačku (tzv. burzy) v okolí lakťa. Vzniká následkom neúmerného chronického stresu svalov predlaktia. Ako prevencia sa odporúča postupné posilňovanie svalov predlaktia pomocou cvikov pozostávajúcich z ohýbania a vystierania zápästia.

Preťažené koleno
Dbajte na správne vykonávanie všetkých cvikov, pri ktorých dochádza k ohýbaniu v kolennom kĺbe – drepov, výpadov, tlakov na legpresse. Iba postupne zvyšujte hmotnosť používaných činiek, resp. závaží. Vyhýbajte sa prudkým zmenám rýchlosti pohybu a neuchyľujte sa k nesprávnym formám vykonávania cvikov v snahe o zvyšovanie váh. Dbajte na to, aby sa pri cvikoch vaše kolená nedostávali dovnútra ani na bok od zvislej roviny prechádzajúcej palcom.

Prevencia je najlepšia medicína

Vaše tréningové metódy a spôsob života môže ovplyvňovať stav vašich kĺbov. V záujme minimalizácie rizika poranenia alebo preťaženia kĺbov by ste sa mali snažiť dodržiavať tieto zásady:

Pred každým posilňovacím tréningom sa rozcvičte
Dosiahnete tak väčší rozsah pohybu potrebný pri cvičení.Pohyby v kĺboch vykonávajte plynule, nie trhaným pohybom.. Dbajte na správnu formu cvičenia.

Vyhýbajte sa krajným vystretým polohám.Po tréningu svaly dôkladne ponaťahujte.

Ak sú svaly a šľachy v okolí kĺbov viac ohybné, budú menej náchylné na poranenie.Doprajte si odpočinok.

Vaše svaly si potrebujú dostatočne oddýchnuť, najlepšie 1-2 dni po náročnom tréningu. Neignorujte bolesť.

Únava a „svalová horúčka“ patria medzi normálne sprievodné javy tréningu. Bolesť nie. Ak to, čo cítite, nemožno označiť ako normálnu „svalovú horúčku“, trpíte bolesťou kĺbov. Ak naviac strácate rozsah pohybu, mali by ste navštíviť lekára. Udržiavajte si zdravú telesnú hmotnosť

Nadmerná telesná hmotnosť kladie zvýšené mechanické nároky na kolená a členky. Je rozumné vytvoriť pre tieto kĺby vhodné podmienky pre ich funkciu. Identifikujte svoj problém.

Ak pocítite ostrú akútnu bolesť alebo trpíte chronickou bolesťou, zistite, odkiaľ pochádza. Je to kĺb, šľacha alebo sval? Vyskúšajte ľadové obklady a pokoj, minimálne však zmiernite objem a intenzitu tréningového zaťaženia. Ak nepoznáte pôvod bolesti, alebo ak bolesť pretrváva niekoľko dní, vyhľadajte lekára. Bolestivé koleno môže byť prejavom artritídy, poškodenia menisku alebo niektorého z ďalších 20 patologických javov.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Kompaktne SUV s výraznými tvarmi sa predstaví na autosalóne v Pekingu.
pred 9 rokmi
Ďalší odborník ešte v piatok skonštatoval, že Breivik trpí Aspergerovým aj Tourettovým syndróm a taktiež má narcistickú poruchu osobnosti, psychotický však nie je.
pred 9 rokmi
Britský fenomenálny gitarista, bývalý frontman legendárnej kapely Dire Straits Mark Knopfler zavíta po neuveriteľných 16 rokoch na Slovensko predstaviť svoj nový album.
pred 5 rokmi
Album „S Láskou“ pokrstili NO NAME tak ako sa patrí na dlho očakávanú novinku! Uviedli ho do života hlasom aj srdcom.
pred 10 rokmi
Za svoj hrdinský boj proti apartheidu strávil 27 rokov vo väzení.
pred 7 rokmi
Okrem Celoštátnej stratégie ochrany a podpory ľudských práv na Slovensku sa rada vlády zaoberala aj postavením osôb patriacich k národnostným menšinám v SR, rodovou rovnosťou, právami dieťaťa či
pred 9 rokmi
Autori víťazných remixov budú môcť stráviť deň v štúdiu V3 sound, kde sa nahrával aj zatiaľ posledný album Smola a Hrušky s názvom Palec hore (2012).
pred 7 rokmi
BMW Group sleduje stratégiu dlhodobých partnerstiev pre dlhodobo udržateľnú predajnú a servisnú sieť. BMW Group ponúka na slovenskom trhu špičkové automobily, motocykle a prémiové služby.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT