Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 16. februára 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Omladzovacia dávka II

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 23.12.2006

Prv než pristúpime k tréningu podľa zostaveného plánu, odporúčame absolvovať určité prípravné obdobie s veľmi malým tréningovým zaťažením,...
Omladzovacia dávka II
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Prv než pristúpime k tréningu podľa zostaveného plánu, odporúčame absolvovať určité prípravné obdobie s veľmi malým tréningovým zaťažením, ktoré jednak umožní posúdiť telesné možnosti a jednak pripraviť organizmus na zvýšené zaťaženie. Zo začiatku to bude chôdza s periodickým vykonávaním niekoľkých cvičení, ktoré obvykle patria do komplexu ranného rozcvičenia. Ďalej to môže byť zrýchlená chôdza na dlhších úsekoch, ktorá prechádza na 10-20 m úsekoch do ľahkého behu. Celková dĺžka chôdze a pomalého behu môže dosiahnuť 1,5-2 km, t.j. 3 až 5 okruhov. Ak zaťaženie znášame ľahko, môžeme si zostaviť konkrétny tréningový plán na nasledujúcich 5-10 i viac tréningových jednotiek.

Prv než prikročíme k tréningu, musíme si dokonale uvedomiť niektoré záväzné pravidlá, ktoré platia pre bežcov stredného veku. Predovšetkým nesmieme za žiadnych okolností prehnať celkovú dĺžku trate a tým menej rýchlosť behu na jednotlivých úsekoch. Tempo behu má byť celkove pokojné, priemerná rýchlosť jedného okruhu: 200 m beh – 200 m chôdza 3 minúty alebo 300 m beh – 100 m chôdza 2 minúty 30 sekúnd.

Každá tréningová jednotka začína rozcvičením v pohybe v dĺžke 1 alebo 2 kôl (400-800 m). v tejto časti tréningu po 5-6 cvičeniach môžeme zaradiť skokanské cvičenia, cval a poskoky bokom aj s obratmi, pričom ich striedame s ľahkým behom a chôdzou. Ak dĺžka behu predpokladaná plánom kladie na organizmus značné nároky, musíme alebo znížiť tempo behu alebo o niečo skôr prejsť do chôdze.

Veľmi dôležité je, aby sme známy princíp systematičnosti nechápali ako nemennú nutnosť každodenného plnenia plánu. Napríklad po dňoch so zvýšeným pracovným zaťažením, pri zlej nálade atď. môžeme beh vynechať a absolvovať jednoduchý komplex gymnastických cvičení, prípadne iba prechádzkou na sviežom vzduchu. Takéto odpočinkové dni zodpovedajú požiadavkám vlnovitému priebehu tréningových zaťažení. Celkove pokladáme za primerané absolvovať mesačne 15-20 tréningových jednotiek.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Dlhoočakávané vystúpenie Blink-182 na Szigete sa tento rok stane skutočnosťou! Táto populárna americká kapela bude v Budapešti koncertovať 11. augusta (deň -1).
pred 11 rokmi
Dovolím si tvrdiť, že nastal vyvolený čas.
pred 8 rokmi
Yoko Ono sa údajne vyhráža majiteľovi škótskeho klubu žalobou, pretože svoj podnik zasvätil jej zosnulému manželovi Johnovi Lennonovi.
pred 7 rokmi
Počet gejov, lesieb, bisexuálov a transgender ľudí (LGBT) na obrazovkách amerických televízií v sezóne 2011/2012 mierne klesol
pred 3 rokmi
Je lenivý august a s ním prichádza možno i viac času na dobehnutie zameškaného, v oblasti sledovania filmov.
pred 7 rokmi
Herečka konečne pripustila, že je až príliš štíhla.
pred 6 rokmi
Za štrnásť rokov existencie Vianočnej pošty na Slovensku poslalo svoje priania Ježiškovi už takmer 1,2 milióna detí.
pred 8 rokmi
Americký rapper Game predstavil tracklist svojej dlho odkladanej štvrtej štúdiovky s názvom The R.E.D.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT