Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 24. júna 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Návrat do formy

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 25.01.2007

Niekedy sa stane, že z nejakých príčin musíte na dlhšiu dobu prerušiť tréningy. Bolia vás nohy? Potom robte všetko možné pre trup. To, že nemôžete precvičovať celé telo, ešte neznamená, aby ste prestali trénovať úplne.
Návrat do formy
Zdroj obrázku: Dreamstime.com/free
 

Niekedy sa stane, že z nejakých príčin musíte na dlhšiu dobu prerušiť tréningy. Návrat do formy je dobre urobiť podľa určitých rád.

1. Než pobežíte, choďte

Aj keď to láka, nevrhnite sa na tréning plnou silou. Môže sa stať, že telo pretrénujete, a to vedie k opätovnému úpadku. Dobrá správa je, že svaly majú pamäť a vaše pokroky budú prekvapujúco rýchle. V silovom tréningu začínajte novým zoznámením sa s cvikmi: používajte jednu sériu s nízkou intenzitou a postupne, po častiach, objem tréningu zvyšujte. Pre zahájenie spaľovania tuku, získanie sily a vytrvalosti je ideálnou činnosťou chôdza, ktorá pomaly pripraví vaše telo na silové cviky. Taktiež plávanie je prospešné alebo chôdza vo vode, pretože oboje zmenšuje nárazy na kĺby.

2. Rozcvičujte sa

Ak máte nutkanie rozcvičenie vynechať a ísť rovno k činkám, riskujete zhoršenie starého alebo nové zranenie. Dobré rozcvičenie obmedzuje natiahnutie svalov a znižuje riziko zranení. Rozcvička by mala trvať 12-15 minút, ak tréning presahuje 90 minút. Pri posilovaní začínajte s malou záťažou, ktorú postupne zvyšujte.

3. Keď môžete, posilujte

Odborníci vyjadrujú jednohlasný súhlas s účinkami posilovania na zmenu tela.

4. Buďte pružní

Bolia vás nohy? Potom robte všetko možné pre trup. To, že nemôžete precvičovať celé telo, ešte neznamená, aby ste prestali trénovať úplne.

5. Vyhnite sa pretrénovaniu

Nadmerné dávky tréningu a príliš málo odpočinku môžu viesť k chorobe, zraneniu a zhoršeniu výkonnosti. Najmä v dobe, keď sa vaše telo zotavuje, je rozhodujúce obmedziť aktivitu, pridať na odpočinku a kvalitne sa stravovať. Práve teraz viac vôbec neznamená lepšie. Zvážte konzultáciu s lekárom ohľadne vhodného tréningového plánu, alebo vyhľadajte špecialistu na športovú medicínu.

6. Venujte pozornosť bolesti

Je dôležité poznať hranice svojho tela. Musíte rozhodne svojmu telu počúvať. Nesnažte sa vypudiť bolesť z mysle a trénovať napriek zraneniu – iba to zhoršíte. Doprajte telu dostatok odpočinku.

7. Najlepšou obranou je útok

Silné telo môže byť prínosom nielen v boji s chorobami, ale svalová pamäť s rokmi tréningu pomôže skrátiť dobu zotavovania. Ak chcete vidieť výsledky, musíte vedieť, ako správne trénovať. Ak nejaký čas trénovať vôbec nemôžete, využite čas na čítanie kníh alebo časopisov o technike cvičenia a športovej výžive.

8. Jedlom k víťazstvu

Doporučuje sa jesť denne 5-9 malých jedál s vysokým obsahom bielkovín, stredným množstvom tuku a sacharidov. Dôraz dávajte na vláknité ovocie a zeleninu. Hladovanie vedie skôr k ukladaniu tuku. Je životne dôležité jesť dostatok bielkovín, ktoré podporujú rast a regeneráciu svalov a mať dosť kalórií na zotavenie i vlastný tréning.

9. Gram prevencie je lepší ako kilogram liekov

Venujte pozornosť faktorom, ktoré zhoršujú stav zranenia. Ak máte poranené koleno, noste vždy obuv s primeranou podrážkou a vyhýbajte sa chôdzi či behu na nerovnom povrchu. Ak váš stav zhoršuje chladné počasie, dobre sa obliekajte a najmenej 15 minút rozcvičujte.

10. Buďte trpezliví a realistickí

Nedovoľte, aby choroba vládla váš život, skúste robiť aspoň niečo a udržujte priame myslenie. Nikdy neprestávajte a nikdy sa nevzdávajte. Nedovoľte, aby vaše telo ovládlo čokoľvek negatívneho.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Ceres je 100% čistá ovocná šťava - bez prídavku...
Elektrikári nonstop Bratislava. Elektroinštalác...



Sú tu pre Vás ľahko dostupné pôžičky od 400 Eur...


860.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 156.3...
195 000.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 80.10 m2
136.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 18.90 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
CL-Klasse môže mať aj iný imidž: s Black Edition Widebody-Kitom sa elegantná luxusné kupé môže zmeniť na vyslovený športiak so svalnatými proporciami a širokými ramenami.
pred 6 rokmi
Lesoochranárske združenie VLK bude o svojich aktivitách a kampani informovať od Bratislavy po Sninu.
pred 6 rokmi
Úžitkový Fiat Strada má faceliftu zmenený vzhľad a priestor pre posádku, ktorý môže byť najnovšie s dvomi radami sedadiel.
pred 3 rokmi
Mary J Blige sa vydala do Londýna, pretože hudba, ktorá tam vzniká žije a dýcha. Naplnená silnými emóciami a obklopená skvelými spolupracovníkmi, nahrala tam hneď celý album.
pred 6 rokmi
Vedia to poriadne roztočiť. Tri najlepšie kamarátky Regan, Gena a Katie sú šokované keď zistia, že ich kamarátka Becky, ktorej nadváha bola vždy terčom ich posmechu, sa bude vydávať ako prvá z ich partie.
pred 4 rokmi
Poslednú časť trilógie Hobit si v otvárací víkend nenechalo ujsť rekordných 67 652 platiacich divákov.
pred 4 rokmi
Spevák, ktorý nemá album, je vraj „polovičný“.Voxel, ktorý je autorom tohto výroku je už teda kompletný. Pred pár dňami totiž vydal svoj debutový album, ktorý sa nesie v pesničkárskom duchu a mapuje spevákovu cestu od elektropopu až k folkovej polohe
pred 5 rokmi
Nemenovaná žena z Iowy povedala svojmu lekárovi, že pásomnicu si kúpila na internete a následne ju prehltla.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT