Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 18. februára 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Návrat do formy

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 25.01.2007

Niekedy sa stane, že z nejakých príčin musíte na dlhšiu dobu prerušiť tréningy. Bolia vás nohy? Potom robte všetko možné pre trup. To, že nemôžete precvičovať celé telo, ešte neznamená, aby ste prestali trénovať úplne.
Návrat do formy
Zdroj obrázku: Dreamstime.com/free
 

Niekedy sa stane, že z nejakých príčin musíte na dlhšiu dobu prerušiť tréningy. Návrat do formy je dobre urobiť podľa určitých rád.

1. Než pobežíte, choďte

Aj keď to láka, nevrhnite sa na tréning plnou silou. Môže sa stať, že telo pretrénujete, a to vedie k opätovnému úpadku. Dobrá správa je, že svaly majú pamäť a vaše pokroky budú prekvapujúco rýchle. V silovom tréningu začínajte novým zoznámením sa s cvikmi: používajte jednu sériu s nízkou intenzitou a postupne, po častiach, objem tréningu zvyšujte. Pre zahájenie spaľovania tuku, získanie sily a vytrvalosti je ideálnou činnosťou chôdza, ktorá pomaly pripraví vaše telo na silové cviky. Taktiež plávanie je prospešné alebo chôdza vo vode, pretože oboje zmenšuje nárazy na kĺby.

2. Rozcvičujte sa

Ak máte nutkanie rozcvičenie vynechať a ísť rovno k činkám, riskujete zhoršenie starého alebo nové zranenie. Dobré rozcvičenie obmedzuje natiahnutie svalov a znižuje riziko zranení. Rozcvička by mala trvať 12-15 minút, ak tréning presahuje 90 minút. Pri posilovaní začínajte s malou záťažou, ktorú postupne zvyšujte.

3. Keď môžete, posilujte

Odborníci vyjadrujú jednohlasný súhlas s účinkami posilovania na zmenu tela.

4. Buďte pružní

Bolia vás nohy? Potom robte všetko možné pre trup. To, že nemôžete precvičovať celé telo, ešte neznamená, aby ste prestali trénovať úplne.

5. Vyhnite sa pretrénovaniu

Nadmerné dávky tréningu a príliš málo odpočinku môžu viesť k chorobe, zraneniu a zhoršeniu výkonnosti. Najmä v dobe, keď sa vaše telo zotavuje, je rozhodujúce obmedziť aktivitu, pridať na odpočinku a kvalitne sa stravovať. Práve teraz viac vôbec neznamená lepšie. Zvážte konzultáciu s lekárom ohľadne vhodného tréningového plánu, alebo vyhľadajte špecialistu na športovú medicínu.

6. Venujte pozornosť bolesti

Je dôležité poznať hranice svojho tela. Musíte rozhodne svojmu telu počúvať. Nesnažte sa vypudiť bolesť z mysle a trénovať napriek zraneniu – iba to zhoršíte. Doprajte telu dostatok odpočinku.

7. Najlepšou obranou je útok

Silné telo môže byť prínosom nielen v boji s chorobami, ale svalová pamäť s rokmi tréningu pomôže skrátiť dobu zotavovania. Ak chcete vidieť výsledky, musíte vedieť, ako správne trénovať. Ak nejaký čas trénovať vôbec nemôžete, využite čas na čítanie kníh alebo časopisov o technike cvičenia a športovej výžive.

8. Jedlom k víťazstvu

Doporučuje sa jesť denne 5-9 malých jedál s vysokým obsahom bielkovín, stredným množstvom tuku a sacharidov. Dôraz dávajte na vláknité ovocie a zeleninu. Hladovanie vedie skôr k ukladaniu tuku. Je životne dôležité jesť dostatok bielkovín, ktoré podporujú rast a regeneráciu svalov a mať dosť kalórií na zotavenie i vlastný tréning.

9. Gram prevencie je lepší ako kilogram liekov

Venujte pozornosť faktorom, ktoré zhoršujú stav zranenia. Ak máte poranené koleno, noste vždy obuv s primeranou podrážkou a vyhýbajte sa chôdzi či behu na nerovnom povrchu. Ak váš stav zhoršuje chladné počasie, dobre sa obliekajte a najmenej 15 minút rozcvičujte.

10. Buďte trpezliví a realistickí

Nedovoľte, aby choroba vládla váš život, skúste robiť aspoň niečo a udržujte priame myslenie. Nikdy neprestávajte a nikdy sa nevzdávajte. Nedovoľte, aby vaše telo ovládlo čokoľvek negatívneho.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Služby fotolab - najlacnejšie fotky, veľkoformá...
Kancelárske potreby, papier, kancelársky nábyto...



Najväčší výber originál generík Viagra Cialis a...

Praca pre fyzicky zdatnych muzov do 40rokov ,au...
financovanie úverov Máme veľmi vysoký kapitá...
Ponuka práce za 1000 € - základný plat 1000€ ...

153 160.00 €
Na predaj byt, 4 a viac izieb, rozloha 76 m2, n...
102 000.00 €
Na predaj byt, 4 a viac izieb, rozloha 86 m2
64 000.00 €
Na predaj stavebný pozemok, rozloha 784 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Výkon a luxus na najvyššej úrovní
pred 3 rokmi
Tisíce ľudí sa v noci nadnes zišli na newyorskom námestí Times Square a žiadali americký Kongres, aby neodobril návrh dohody mocností s Iránom, na základe ktorej má islamská republika obmedziť svoj jadrový program výmenou za zmiernenie hospodárskych
pred 7 rokmi
Pieseň Zopár slov Katka Knechtová zaspieva počas finále SuperStar. Na pieste spolupracovala s producentom Christianom Eignerom.
pred 5 rokmi
Výsledky auditu v Centre pre medzinárodnoprávnu ochranu detí a mládeže, ktorý pre podozrenie z nezákonnej činnosti v polovici septembra nariadilo Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR, stále nie sú známe.
pred 3 rokmi
Bratislavský Uprising Reggae Festival posiela nové mená zo svojho tohtoročného programu.
pred 5 rokmi
Vianočný album 2 pokrstili dve krásne ženy – moderátorka Lucia Barmošová a herečka Diana Mórová. Tá sa dokonca priznala, že krstila vôbec prvýkrát v živote!
pred 4 rokmi
Lexus ponúka pre CT 200h balík Business
pred 7 rokmi
Austrálčania prišli na postup, ako naučiť svojho kocúra používať ľudské WC. Treba dodržať presný postup, inak skončí v záchode vaša mačka... :-)

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT