Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 19. januára 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Cvičiť môžeme všade – aeróbne cvičenie

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 06.12.2010

Aeróbne cvičenie je aktivita, počas ktorej necvičíme príliš intenzívne, energiu spaľujeme za pomoci kyslíka.
Cvičiť môžeme všade – aeróbne cvičenie
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Aeróbne cvičenie je aktivita, počas ktorej necvičíme príliš intenzívne, energiu spaľujeme za pomoci kyslíka. Dôležitejšia je samotná dĺžka cvičenia, pravidelnosť pohybu a tempo. Vhodná je chôdza, plávanie, skákanie cez švihadlo... jednoducho pohyb. Aj keď si možno poviete, že toto cvičenie nie je pre vás namáhavé, nesnažte si pridávať, pretože aeróbne cvičenie by sa zmenilo na otročinu, pri ktorej telo začne spaľovať cukor.

Ku všetkému treba pristupovať s rozumom a začať treba krátkymi cvičeniami a prestať. Postupne zvyšovať minúty a týmto spôsobom si budete ovládať kondíciu postupne. Nepotrebujete svalovicu po prvom cvičení, pretože nasledujúce dni by ste sa pravdepodobne ani nepohli. Cvičenie musí byť príjemné a opatrné.

Anaeróbne cvičenie sú cvičenia, ktoré si vyžadujú prudkú, nárazovú intenzívnu svalovú činnosť, pri ktorej krv nezásobuje svaly dostatočným množstvom kyslíka. Príkladom je beh na 100 metrov. Pri týchto anaeróbnych reakciách sa uvoľňuje kyselina mliečna, ktorá sa hromadí vo svaloch a zapríčiňuje únavu, pocit ťažoby, niekedy aj kŕče. Anaeróbne cvičenia sa nemôžu vykonávať dlhšie, nezlepšia výkonnosť vášho srdca a pľúc. Športy ako tenis a squash vyžadujú intenzívnu námahu, pri ktorej sú svaly nútené pracovať anaeróbne. Preto nie sú veľmi vhodné na zlepšovanie kondície srdca a pľúc.

Chôdza po schodoch je pohybová aktivita, ktorú si môžeme dopriať všade. Dokonca aj cez pestávku v zamestnaní. Existujú mnohé prístroje, ktoré simulujú chôdzu po schodoch. Treba začať pomaly a krátkodobo. Treba prestať používať výťahy a nahradiť ich schodmi.

Džoging (pomalý beh)
Samozrejme utekať nezačneme hneď na prvýkrát. Skôr ako začnete s džogingom, mali by ste bez problémov rýchlou chôdzou prejsť tri kilometre. Zo začiatku striedajte džoging s rýchlou chôdzou vždy po 100 metroch. Potom postupne prejdite na džoging a pomaly si zvyšujte tempo tak aby vám bola táto forma športu príjemná.

Rýchla chôdza
Zo začiatku vás unavia aj malé prechádzky avšak po zlepšení kondície by už nemal byť problém ani s väčšími vzdialenosťami. Ideálne je nájsť si čas dva-tri krát do týždňa na polhodinovú rýchlu prechádzku. Záleží od vašej chuti na túto aktivitu, ak máte možnosť, nič nepokazíte ani každodenným „prechádzaním“.

Beh na lyžiach
U nás menej rozšírená pohybová aktivita, pretože na ňu nemáme podmienky. Tento špor zapojí do činnosti chrbtové, ramenné, hrudné aj brušné svaly a preto je mimoriadne vhodný. Ak budete mať možnosť, určite vyskúšajte. Tak isto medzi menej tradičné cvičenie patrí veslovanie, pri ktorom nadobudneme silu a vytrvalosť. Existujú aj veslovacie trenažéry, ktoré si môžeme zadovážiť domov.

Plávanie
Ideálne cvičenie vhodné pre všetky vekové kategórie, pre telesne postihnutých... plávanie má celkovo blahodarný vplyv na organizmus. Postupne si treba skracovať prestávky a plávať rovnakým tempom 10 až 20 minút. Chodíme plávať každý druhý deň, pretože svaly si potrebujú oddýchnuť.

Korčuľovanie
Samozrejme nemáme na mysli pokusy a státie na korčuliach, ale ak sa viete korčuľovať bez padania, je to ideálna pohybová aktivita..

Skákanie cez švihadlo
Dá sa kombinovať s džogingom na mieste, rôznymi inými cvičeniami. Základ je aby ste vydržali určitú chvíľu skákať bez prestávky. Ideálne je 20 minút. Treba dávať pozor na kĺby a preto netreba skákať príliš vysoko.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Obchod pre stolársku a nábytkársku výrobu. Prof...
Kompletné založenie s.r.o. alebo iných spoločno...



Najväčší výber originál generík Viagra Cialis a...

82-Jahre nette Frau (160cm/60kg)- Parkinson, ei...
PLATOVÉ PODMIENKY 3,70€/hod netto + variabilná...
Praca pre fyzicky zdatnych muzov do 40rokov ,au...

110 000.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 69 m2
27 000.00 €
Na predaj byt, garsónka, rozloha 36 m2
770.00 € /mesiac
Na prenájom byt, 2 izby, rozloha 70 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Zatiaľ, čo je nútená riešiť najbolestnejšie problémy, v divadle vrcholia prípravy muzikálu Johanka z Arku...
pred 5 rokmi
Novinka František, pápež chudobných predstavuje život, myšlienky a slová pápeža, ktorý pravdepodobne zmení cirkev.
pred 2 rokmi
... aj s novým singlom
pred 4 rokmi
Otváracie podujatia Dní európskeho kultúrneho dedičstva sa tento rok sústredia do Košíc, ktoré sú európskym hlavným mestom kultúry.
pred 4 rokmi
Údaje z viac ako 35-tisíc prieskumov naznačujú, že počet miest, kde sa koraly vyskytujú, klesol od sedemdesiatych rokov 20. storočia o viac ako 50 percent.
pred 6 rokmi
Populárny seriál sa skončí ôsmou sériou, ktorú začnú v USA vysielať 25. septembra
pred 6 rokmi
Legendárny americký moderátor Larry King chce, aby ho po smrti zmrazili. Chcem, aby ma zmrazili, zistili, na čo som zomrel a vrátili ma späť, povedal.
pred 5 rokmi
Projekt Jána Tkáča môže v praktickom živote pomôcť pri vývoji prírodných vakcín a liečiv.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT