Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 23. apríla 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Bodytonika

Zdroj: © Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 21.04.2011

Cvičenie by malo byť súčasťou dňa každého človeka, ktorý chce byť zdravý, vo forme, najmä ak má sedavé zamestnanie.
Bodytonika
Zdroj obrázku: Dreamstime.com/databanka
 

Cvičenie by malo byť súčasťou dňa každého človeka, ktorý chce byť zdravý, vo forme, najmä ak má sedavé zamestnanie. Ak chce schudnúť, tým skôr, ale aj štíhli ľudia by mali venovať cvičeniu čas. Nielenže je to zdraviu prospešné, ale je pomáha aj našej psychickej pohode.

Čas, keď cvičíme, je ideálny čas aj pre očistenie mysle a sústredenie sa výlučne na svaly, ktoré precvičujete.

Takže žiadne vykecávanie sa so susedom v posilovni a aj hudba by mala byť primeraná, žiadna diskotéka. Intenzívnym mentálnym koncentrovaním na precvičované svaly sa posilňuje oboje, myseľ i telo. Skutočne, keď cvičíme, máme do činenia s našou životnou silou. Bodytonika je trochu odlišný druh cvičenia. Je zameraný najmä na duševnú pohodu. Bodytonika odstraňuje z tela meravosť precvičovaním každej svalovej skupiny od hlavy po päty. Začiatočníci by mali cvičiť 5-10 minút, postupne čas predlžujte. Bodytonika sa odporúča cvičiť tri krát denne po dvanásť minút. Vyhýbajte sa cvičeniu po jedle.

Bodytonikové cvičenia sú zložené z pohybov celého tela. Takéto pohyby, na rozdiel od aeróbnych cvičení, zameraných na izolovanú časť tela, je osožnejšie pre spaľovanie tukov a lepšie pre obehový systém a tým aj pre srdce.

Pri cvičení bodytoniky ovládajte svoje pohyby a myseľ vložte do svojich svalov. Zamerajte sa na tie, s ktorými pracujete. Mnohí špičkoví športovci nazývajú toto sústredenie „kinestatickým zmyslom“ a vravia, že dodáva pracujúcemu svalu zvláštny tvar a napätie. Ak sa na cvičenie sústredíte, zosilujete účinok cvičenia, samo očakávanie istého výkonu vám k nemu dopomôže. Najhoršie je bezmyšlienkovité cvičenie, mávanie rukami a nohami a pritom ste myšlienkami inde. Môže to dokonca viesť k úrazu. Takže ešte raz : sústreďte sa na cvičenie a na nič iné. Iba tak si aj vaša myseľ oddýchne od každodenných starostí.

Keď začnete, určite si všimnete, že cviky sa neodporúča veľakrát opakovať. Treba ísť na to pomaly, aby ste nevyhoreli. Prílišný počiatočný zápal má často za následok, že ľudia prestanú cvičiť úplne. Radšej buďte dôslední, cvičte každý deň a každý týždeň pridajte len niekoľko opakovaní.

Väčšina zahrievacích cvikov obsahuje napínacie pohyby alebo postupy s naťahovaním do dĺžky. Predovšetkým zahriať a uvoľniť kĺby, aby vydržali záťaž.

Bodytoniku môžete robiť v každom veku a bez ohľadu na úroveň zdatnosti, pretože dovoľuje cvičiť vlastným tempom a s individuálnymi pohybovými možnosťami. Dá sa cvičiť pomaly a jemne, cviky vyžadujú len takú rýchlosť a intenzitu, akú vaše telo dokáže zvládnuť.

Ľudia sa často vyhovárajú, že nemajú čas

Cvičenie vám však zaberie skutočne iba pár minút denne, minúty, ktoré inak možno využívate sledovaním televízie, i keď tam v tej chvíli možno ani nič zaujímavé nie je. Je to iba zvyk, alebo skôr zlozvyk, ktorý možno nahradiť prospešným zvykom – cvičením. A cvičiť možno kedykoľvek. Napríklad : či sedíte alebo stojíte, predstavte si, že máte okolo pása pevný opasok a pokúste sa z neho vytiahnuť svoje brucho. Silno vtiahnite brušne svaly asi na päť sekúnd. Potom uvoľnite. Robte to často, kedykoľvek si spomeniete. Alebo ak často musíte stáť pri kopírke alebo nejakom zariadení, striedavo sa dvíhajte na špičky nôh. Brucho majte pri tom taktiež vtiahnuté. Čo robíte ? Precvičujete lýtka. A čo zadok ? Aj ten sa dá. Taktiež, keď stojíte, silno tiahnite sedacie svaly, vydržte pár sekúnd a potom uvoľnite. Nikto si ani en nevšimne, že posilujete. A ak to urobíte niekoľkokrát počas dňa, výsledok sa určite dostaví.

Základným zmyslom bodytoniky je najmä okysličenie organizmu

Organizmus, kde je dostatok kyslíka, je ďaleko sviežejší, výkonnejší, lepšie sa cítite, ste zdravší. Zákaldom je aj správne dýchanie, nie plytké lapanie po dychu, ale skutočne hlboké nádychy a výdychy. S tým súvisí aj správny vzpriamený postoj. Dbajte na to, aby ste vždy stáli alebo sedeli vzpriamene. K správnemu postoju treba mať dobre vypracované chrbtové svaly. Preto ešte raz: CVIČTE !




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Čaká sa aj na pokračovanie rozpravy o odvolaní šéfky RTVS Miloslavy Zemkovej.
pred 8 rokmi
Na Slovensku sa od 29. do 31. júla uskutočnia festivaly Rock Beskyd fest, Open Jazz Fest, Beefree, Fest Dobré Bohunice a iné..
pred 7 rokmi
Plánuje naň vynaložiť 1,315 mil. eur bez DPH. Prostriedky na tento projekt pôjdu zo štátneho rozpočtu kapitoly MS SR.
pred 5 rokmi
Chalani z Pary predvedú od 25. do 26. júla na festivale s rodinnou atmosférou svoje energické hity a fanúšikov roztancujú dokonca rock and rollom!
pred 8 rokmi
Videoklip Na pokraji síl je vskutku famózny.
pred 9 rokmi
Pomerne mladý španielsky režisér Alejandro Amenábar, na ktorého si zaiste mnohí z nás pamätajú vďaka nekompromisne zvládnutému duchárskemu hororu...
pred 6 rokmi
Profesor Sykes opiera svoje tvrdenie o testy DNA, ktoré urobil na vzorkách získaných z miest, kde údajne yetiho videli.
pred 4 rokmi
Neuveriteľný, ale predsa skutočný. Tak by sa dal charakterizovať nový film Roberta Zemeckisa Na lane, ktorý divákom prináša pozoruhodný vizuálny zážitok v 3D a IMAX 3D.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT