Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 23. októbra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Akým spôsobom sa dá zvyšovať náročnosť tréningu? (7. časť)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 25.04.2008

V pokračovaní nášho seriálu o cvičení sa zameriame na vhodné zladenie jednotlivých cvičení tak aby nedošlo k pretrénovaniu.
Akým spôsobom sa dá zvyšovať náročnosť tréningu? (7. časť)
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

V pokračovaní nášho seriálu o cvičení sa zameriame na vhodné zladenie jednotlivých cvičení tak aby nedošlo k pretrénovaniu. Vhodnou skladbou tréningových postupov a metód sa dá na druhej strane organizmus vhodné zaťažovať a popri tom zvyšovať svoju výkonnosť. Neobídeme ani otázky kruhového tréningu ako sme to avizovali v predošlých častiach. V úvode si priblížime zopár informácií o tom aký podiel by mal tvoriť aeróbny tréning v tréningovej jednotke.

Organizmus nezvyšuje svoju výkonnosť lineárne. Násobenie tréningových podnetov sa mení v novú kvalitu skôr vo chvíľach odpočinku ako pri zvýšenej námahe. Preto je vhodné zaraďovať cyklicky do tréningových programov odpočinkové týždne, v ktorých znížime tréningovú záťaž na tri štvrtiny alebo polovicu. Toto zníženiu objemu a intenzity tréningu môžeme spojiť s procesom jeho zmeny, kedy nový tréning vždy začína menším počtom sérií a tím aj nižšou celkovou záťažou.

V lete doporučujeme zaradiť – rovnako ako u ostatných športov – prechodné obdobie, v ktorom sa aspoň počas doby jedného mesiaca venujeme všetkým dostupným pohybovým aktivitám, napríklad plávaniu, bicyklovaniu, volejbalu a pod. Odpočiniete si tak dokonale od činiek a ostatných posilňovacích zariadení, váš organizmus sa dokonale zregeneruje a odvďačí sa vám rýchlejším nárastom výkonnosti v ďalšom roku kulturistického tréningu.

Kulturistický tréning je ideálny pre vyladenie pohybového systému, odstránenie svalových disbalancii, spevnenie postavy a zlepšenie držania tela. Jeho vplyv na zlepšenie funkcie kardiovaskulárneho systému alebo zvýšeniu výdaja energie je však sám o sebe nepostačujúci. Pokiaľ vám teda prevádzka miestnej posilňovne neumožní zvýšiť dĺžku tréningu alebo počet dní venovaných posilňovaniu, zvyšujte podiel aeróbnej práce v mimotréningových dňoch.

Pokiaľ napríklad posilňujete v pondelok, v stredu a v piatok, zaraďte na utorok a štvrtok hodinovú prechádzku alebo polhodinový beh. Pokiaľ máte možnosť ísť niekam mimo hlavný dopravný ruch, je veľmi vhodné zaradiť jazdu na bicykli. Je pri nej výrazne nižšie nebezpečie poškodenia kĺbov dolných končatín. Zvýšený výdaj energie, zaisťovaní aeróbnym cvičením spolu s posilňovaním, naťahovaním a úpravou stravy, urýchli proces zdokonaľovania vašej postavy.

Pod pojmom kulturistického tréningu sa najčastejšie myslí tzv. klasický tréning. Jeho hlavná časť sa skladá zo sérií cvikov pre jednotlivé svalové skupiny a cviky sú zaradené tak, že najskôr sa odcvičí daný počet sérií pre jednu svalovú skupinu, nasledujú série pre ďalšiu svalovú skupinu atď. Postupne sa teda prekrvujú jednotlivé svalové skupiny – tento proces sa tiež označuje ako - pumping. Pre posilňovanie sa však používajú aj iné režimy tréningu:

A. Kruhový posilňovací tréning – veľmi často sa používa pre silovú prípravu v jednotlivých športoch. Pri tomto režime sa zostaví desať až dvadsať stanovíšť tak, aby po sebe nasledovali cviky vždy na odlišnú svalovú skupinu. Zatiaľ čo u klasického tréningu po odcvičení niekoľkých sérií bench-pressu pre posilnenie prsných svalov prechádza cvičiaci obvykle na upažovanie s jednoručnými činkami na šikmej lavici, teda na cvik opäť zaťažujúci prsné svaly, nasleduje pri kruhovom tréningu na stanovišti bench-press ďalšie stanovište, na ktorom sa zaťažuje napríklad svalstvo stehien, ďalej stanovište na posilnenie ramien, brucha, chrbta, lýtok a pod. Veľkosť záťaže sa nastaví pre 8-15 opakovaní v každej sérií.

Športovec prechádza v kruhu buď bez prestávky, alebo s pauzou do 15 sekúnd na ďalšie stanovište. Po ukončení jedného okruhu nasleduje dvojminútová alebo trojminútová prestávka pred ďalším okruhom. Celkom prejde športovec celým okruhom dvakrát až štyrikrát. Pri tomto režime sa krv neustále transportuje z jednej časti tela do tej, ktorá je zaťažovaná ďalšími cvikmi. Kruhový posilňovací tréning vedie k zvýšeniu sily, pozitívne ovplyvňuje kompozíciu tela a pôsobí kladne aj na kardiovaskulárny systém.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Shinedown v Lucerna Music Bare vystúpia 14.októbra o 20:00.
pred 5 rokmi
Na zasadnutí rady ministra školstva pre národnostné školstvo sa Dušan Čaplovič rozprával s vládnym splnomocnencom pre národnostné menšiny Lászlóm A. Nagyom a príslušníkmi menšín o národnostných učebniciach.
pred 4 rokmi
Spevák Robo Opatovský predstavuje jedinečný projekt OVERTIME! Šarmantný spevák upravil svetové hity tak, ako ich nepoznáte a ako ste ich ešte nikdy nepočuli!
pred 7 rokmi
Tridsať rokov po rozvode a 40 rokov od posledného filmu, v ktorom si spoločne zahrali, sa herecká dvojica Jiřina Bohdalová a Radoslav Brzobohatý opäť stretnú "na pľaci".
pred 5 rokmi
Ministerstvo kultúry, spoločnosť Slovnaft a Stredoeurópska nadácia zriadili grantový program PRO LIBRIS
pred 7 rokmi
Nový animovaný film, ktorý okrem zábavy prináša aj enviromentálny podtext o znečisťovaní oceánov a zabíjaní žralokov kvôli ich chrbtovej plutve slúžiacej na polievku.
pred 6 rokmi
Fanúšikovia a fanúšičky tvorby brazílskeho spisovateľa Paula Coelha sa môžu tešiť na nové slovenské vydanie jeho slávneho románu o pastierovi Santiagovi.
pred 5 rokmi
Píše sa rok 1985. Elektrikár a príležitostný jazdec rodea Ron Woodroof sa od lekárov dozvedá, že má AIDS a že mu neostáva viac ako 30 dní života...

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT