Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 17. júla 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Akým spôsobom sa dá zvyšovať náročnosť tréningu? (4. časť)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 22.04.2008

Ako tretí krok v zvyšovaní náročnosti je spôsob aplikovania prestávok medzi jednotlivými sériami.
Akým spôsobom sa dá zvyšovať náročnosť tréningu? (4. časť)
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Ako tretí krok v zvyšovaní náročnosti je spôsob aplikovania prestávok medzi jednotlivými sériami. Čím dlhšie trénujete, tým ľahšie sa organizmus vyrovnáva s nárokmi naňho kladenými. Prejaví sa to okrem iného aj rýchlejšou regeneráciou po záťaži. Zatiaľ čo na začiatku tréningového plánu sa organizmus zotavoval po predchádzajúcich sériách často až za jednu dve minúty, ste časom schopní začať úspešne ďalšiu celú sériu už po pol až trištvrteminutovom odpočinku.

Skracovaním odpočinku sa zvyšuje intenzita cvičenia a tiež jeho pozitívny vplyv na kardiovaskulárny systém. Tím, že urobíte za jednotku času viacej práce, môžete v ďalšej fáze zvyšovať počet odcvičených sérií, napriek tomu, aby pri tom bolo potrebné zvyšovať dĺžku tréningu. Prestávky medzi sériami sa dajú tiež účelne využívať k naťahovaniu zaťažovaných svalov alebo k príprave ďalších stanovíšť pre cvičenie. Vyhýbajte sa pokiaľ možno zbytočnému naťahovaniu prestávok medzi sériami rozprávaním a postavaním.

Po dvoch až troch mesiacoch pravidelného cvičenia sa začnú objavovať prvé známky reakcie tela na záťaž. Zisťujeme, že všetky svalové skupiny nereagujú na cvičenie rovnako. V niektorých oblastiach tela zisťujeme výrazný pokrok, v iných je reakcia na cvičenie nepatrná. Zmyslom kulturistiky a silového tréningu, nieje len spevnenie alebo nárast svalovej hmoty, ale tiež zaistenie súmerného rozvoja všetkých častí tela s cieľom dosiahnutia estetického vzhľadu postavy. To znamená, že musíte svoju pozornosť zamerať hlavne na tie svalové skupiny, ktoré v rozvoji zaostávajú. Tu môžeme buď zvýšiť počet sérií už vykonávaných cvikov, alebo zvýšiť počet cvikov na konkrétnu svalovú skupinu. Vždy však dodržiavajte zásadu precvičenia všetkých svalových skupín – a len tým zaostávajúcim sa venujte o niečo viac. V žiadnom prípade však neprekračujte celkový počet sérií na jednu svalovú skupinu v počte 10-12 pri veľkých a 8-10 pri malých svalových skupinách.

Ako sa zvyšuje vaša trénovanosť, ste schopní zaraďovať do tréningu stále viac sérií. Pokiaľ máte v takejto situácií precvičiť v jednom tréningu všetky svalové skupiny, stáva sa tréning neprimerane dlhý a k jeho koncu sa musí zákonite znížiť intenzita cvičenia. V takomto prípade je nevyhnutné zvýšiť počet tréningových jednotiek v týždennom režime.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


nerezové zábradlie, nerezové a hliníkové brány,...
Hľadáte ubytovanie Podhájska či Podhájska ubyto...



Sú tu pre Vás ľahko dostupné pôžičky od 400 Eur...


70 000.00 €
Na predaj byt, 2 izby, rozloha 53.25 m2, novost...
130 000.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 78.16 m2
600.00 € /mesiac
Na prenájom byt, 2 izby, rozloha 54 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Mená všetkých hercov a herečiek zatiaľ neprezradili. Nakrúcanie sa však už začalo.
pred 6 rokmi
Hnutie, ktoré navždy zmení históriu ľudstva...
pred 6 rokmi
Polícia počas veľkonočných sviatkov posilní dopravné a poriadkové hliadky na celom Slovensku.
pred 6 rokmi
Vlajková loď značky mladoboleslavskej automobilky Škoda dostane posilu v podobe nového modelu – Superb Combi Outdoor.
pred 2 rokmi
Projekt Letného kina Film Europe sa kvôli rekonštrukcii Pistoriho paláca presúva do iného priestoru.
pred 6 rokmi
Dokončené prvé prototypy začali jazdné skúšky superšportiaku, s ktorého sériovou produkciou plánuje štuttgartská automobilka Porsche spustiť v septembri 2013.
pred 6 rokmi
Vláda zrejme zachová súčasné dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru, no zaťaží ich odvodmi.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT