Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 19. januára 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Akým spôsobom sa dá zvyšovať náročnosť tréningu? (3. časť)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 21.04.2008

Na túto otázku je pomerne jednoduchá odpoveď aj keď realizácia je už ak nie problematická tak aspoň s časti komplikovaná.
Akým spôsobom sa dá zvyšovať náročnosť tréningu? (3. časť)
Zdroj obrázku: Internet
 

Na túto otázku je pomerne jednoduchá odpoveď aj keď realizácia je už ak nie problematická tak aspoň s časti komplikovaná. Pokiaľ máte za sebou niekoľko ročný silový tréning, určite ste sa stretli s niečím takým ako stagnácia. Je to stav, kedy aj napriek podnetom z vonkajšieho prostredia nedochádza u vás k zmenám na svalovom aparáte a váš dojem je taký, že zostávate na jednej úrovni. Na 99% bude chyba v stavbe vášho tréningového programu a v spôsobe akým si zvyšujete tréningovú náročnosť.

Na zvyšovanie náročnosti tréningu sa podieľajú tieto faktory: počet opakovaní, hmotnosť záťaže, prestávky medzi sériami, počet sérií, počet tréningov v jednom týždni prípadne mesiaci, zmena tréningového plánu, zvýšený podiel aeróbnej činnosti, režim tréningu a iné.

Vhodné zosúladenie týchto spomenutých faktorov vytvára neobmedzené možnosti pri stupňovaní náročnosti tréningu. Ako prvý faktor, ktorý v podstatnej miere ovplyvňuje tréning je počet opakovaní.

Všeobecne sa doporučuje pre posilnenie svalstva dolných končatín záťaž umožňujúca uskutočniť pri maximálnom úsilí 15 opakovaní, pre svalstvo trupu a horných končatín 8-12 opakovaní. Začiatočníci si počas prvých tréningoch stanovia zodpovedajúcu hmotnosť pre daný počet opakovaní a pravidelne cvičia. Zaťažované svalstvo sa počas niekoľkých týždňov na túto záťaž adaptuje zvýšením sily.

Pri cviku, ktorý ste niekoľkokrát opakovali s najväčším úsilím, náhle pociťujete, že posledné opakovania vám idú ľahšie. Pridajte preto postupne jedno, dve alebo tri opakovania tak, že vždy posledné opakovanie je sprevádzané maximálnym úsilím. Akonáhle dosiahne počet opakovaní 18 pre dolné končatiny a 12-15 pre trup a horné končatiny, nezvyšujte ďalej počet opakovaní – zvýšte hmotnosť záťaže.

Po dokonalom zvládnutí systému práce so zvyšovaním a znižovaním počtu opakovaní pristúpte k druhému kroku, ktorým je zvyšovanie hmotnosti záťaže.

Ďalšie zvyšovanie počtu opakovaní by časom viedlo k výraznému rozvoji svalovej vytrvalosti a znížil by sa vplyv záťaže na tvar a napätie svalov. Zodpovedajúce zvýšenie hmotnosti záťaže prinúti sval pracovať opäť v nami požadovanom režime, ktorý sa praxou ukázal ako najlepší pre vplyv na tvar svalov.

Netrénovaným jedincom sa sila zvyšuje zo začiatku veľmi rýchlo, jej nárast môže časom dosiahnuť až 300% počiatočnej úrovne. Ženám zo začiatku narastá sila dokonca rýchlejšie ako mužom, čo je však výsledkom nižšej trénovanosti svalového systému pri začatí tréningu. Neskôr sa nárast sily spomaľuje, až stabilizuje a je potrebné pristúpiť k zložitejším postupom, pokiaľ chceme ďalej silu zvyšovať.

Problematiky postupného zvyšovania hmotnosti však patrí v kulturistickom tréningu u nás k najzložitejším. V minulosti bola väčšina dostupných posilňovacích prístrojov nie príliš šťastne riešená – najmenšia nastaviteľná záťaž bola pre začiatočníkov príliš ťažká, zvyšovanie záťaže bolo príliš hrubé, dôsledkom nevhodnej konštrukcie bolo silné trenie v priebehu pohybu a tým bolo skresľovaná aj predpokladaná záťaž.

Taktiež v minulosti stály nedostatok jednoručných činiek rôznych hmotností alebo nakladacích činiek na našom trhu bránil skutočne optimálnemu zvyšovaniu hmotnosti záťaže pri väčšine cvikov a tím sa aj znižovala účinnosť tréningu. V dnešnej dobe je už situácia úplne iná a na nedostatok kvalitných prístrojov a činiek sa nemožno sťažovať.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Obchod pre stolársku a nábytkársku výrobu. Prof...
Kompletné založenie s.r.o. alebo iných spoločno...



Najväčší výber originál generík Viagra Cialis a...

Ahoj všetci, mám kapitál, ktorý sa použije na p...
PLATOVÉ PODMIENKY 4,00€/hod netto + variabilná...
Ponuka práce za 1000 € - základný plat 1000€ ...

81 895.00 €
Na predaj stavebný pozemok, rozloha 1 489 m2
91 000.00 €
Na predaj byt, 2 izby, rozloha 50 m2, balkón, l...
56 000.00 €
Na predaj byt, 1 izba, rozloha 40 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Tvorcovia sa tak rozhodli po úspechu prvej sezóny, ktorá dosiahla priemernú sledovanosť 11,4 milióna divákov na epizódu.
pred 3 rokmi
Koncert Vivaldianno slávi ďalší úspech.
pred 7 rokmi
Fotoaparát HX9 z dielne Sony je určený pre cestovateľov, ktorí si potrpia na kvalite svojich fotografií, ale snažia sa vyhnúť komplikovaným nastaveniam.
pred 4 rokmi
Svetoví lídri sa v druhom najväčšom meste Ruska začali schádzať už v stredu.
pred 3 rokmi
Tento tradičný hudobný sviatok uvedie 10 koncertov slovenských a zahraničných interpretov v čase od 29.júna do 30 augusta 2015.
pred 2 rokmi
Lenka Dusilová & Baromantika vlani na Dušičky slávnostne pokrstili nový album V hodině smrti pred vypredaným Divadlom Archa.
pred 7 rokmi
Keď mi pred pár dňami kamarát ponúkol vstupenky na koncert Ivety Bartošovej, prevrátil som oči...
pred 5 rokmi
V pripravovanej snímke režiséra Kellyho, ktorý za zaskvel mysterióznou drámou Donnie Darko (2001), by mal Cage stvárniť právnika Rodneyho A. Smollu.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT