Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 03. marca 2021, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

6 + 20 superset tréning

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 31.05.2001

Supersérie si našli v príprave špičkových kulturistov svoje ničím nezastúpiteľné miesto a to bez ohľadu na druh prípravy.
6 + 20 superset tréning
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Supersérie si našli v príprave špičkových kulturistov svoje ničím nezastúpiteľné miesto a to bez ohľadu na druh prípravy. Vysoké zaťaženie v krátkom časovom úseku, požadovaný pumpovací efekt a následná svalová stimulácia, to sú výhody, ktoré môžete zo supersérií čerpať aj vy. Klasickou formou využívania supersérií je spájanie dvoch, alebo niekoľkoých sérií rozličných cvičení do jednej série, ktorá býva absolvovaná s krátkymi prestávkami. Zdá sa to zložité, ale skúsení kulturisti vedia o čo sa jedná. Odcvičia povedzme sériu tlakov v ľahu na rovnej lavici, bez odpočinku prejdu na rozpažovanie v ľahu a superséria je na svete.

V tréningovej praxi existuje však spôsob, ktorý čerpá z výhod toho istého cvičenia, aj keď čiastkové série supersérií sú vykonávané s rozličným rozsahom opakovaní a záťaží. Tento spôsob cvičenia má viac ako napovedajúce pomenovanie 6 + 20 superset tréning. Čo je jeho podstatou? Po každej ťažkej sérii so 6 opakovaniami pristúpite k zníženiu záťaží a urobíte ešte navyše 20 opakovaní. Ako jednoduché a pritom efektívne, pretože ťažkými opakovaniami pôspbíte na na stimuláciu silových svalových vlákien a ľahkými vysokopočetnými opakovaniami zlepšujete zásibovanie svalstva krvou, zvyšujete napumpovanosť a zabezpečujete svalstvu potrebnú výživu v dostatočnom množstve.

Výsledkom býva dôkladné a komplexné zaťaženie svlu do hĺbky s následnou priaznivou odozvou v podobe nárastu svalovej hmoty. Ak si tréning celého tela rozdelíte do troch samostatných dní a každú svalovú skupinu budete zaťažovať dvoma až troma cvičeniami, ak budete pracovať s veľkosťou záťaží a variovať dĺžku prestávok medzi sériami, máte po ruke tréningový postupô ktorý môžete využiť vo svojej ďalšej kulturistickej príprave.

Príklad tréningového rozdelenia:

1. deň.......................tréning A
2. deň.......................tréning B
3. deň.......................tréningové voľno
4. deň.......................tréningové voľno
5. deň.......................tréning C
6. deň.......................tréningové voľno
7. deň.......................opakovanie cyklu

Tréning A:
1. Tlaky v ľahu na šikmej lavici hore hlavou.....................................................3x6+20
2. Tlaky v ľahu na rovnej lavici s jednoručnými činkami...................................3x6+20
3. Tricepsové sťahovanie kladky.....................................................................3x6+20
4. Tricepsové kliky na bradlách so záťažou......................................................3x6+20
5. Bicepsový zhyb na scottovej lavici s jednoručnými činkami...........................3x6+20
6. Kladivový bicepsový zhyb s jednoručnou činkou..........................................3x6+20
7. Sťahovanie kladky bruchom........................................................................5x10+20

Tréning B:
1. Drepy s činkou upnutou vo vodiacich tyčiach...............................................3x8-10+20
2. Tlaky nohami na prístroji.............................................................................3x8-10+20
3. Zanožovanie v ľahu na prístroji....................................................................4x8-10+20
4. Výpony v stoji na prístroji............................................................................4x10+20
5. Výpony na Leg Presse.................................................................................4x10+20

Tréning C:
1. Tlaky v sede pred hlavou.............................................................................3x6+20
2. Tlaky v sede s jednoručnými činkami...........................................................3x6+20
3. Príťahy jednoručných činiek v stoji k brade..................................................3x10+20
4. Príťahy kladky zhora k hrudníku so širokým úchopom.................................3x6+20
5. Príťahy T držadla v predklone k pásu..........................................................3x6+20
6. Príťahy kladky zhora k hrudníku s úzkym úchopom......................................3x6+20

Ak sa vám využívanie len jedného cvičenia pre tréningový postup 6+20 bude zdať jednotvárne, môžete pristúpiť k úprave tréningového plánu a to tak, že budete vykonávať supersérie zložené z dvoch samostatných cvičení. Prvé cvičenie by malo byť cvičením základným, umožňujúcim použiť vysoké záťaže a druhé izolovaným, ktoré je akousi obmenou prvého cviku vykonávaného s nižšími záťažami a s všším počtom opakovaní. Tréningové rozdelenie môže zostať rovnaké ako v predchádzajúcom prípade.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Vykonávame vyšetrenie biorezonančným skenerom D...
Spravovanie úćtovníctva - podnikatelia, živnost...





129 500.00 €
Na predaj byt, 2 izby, rozloha 54 m2
161 296.00 €
Na predaj rodinný dom, rozloha 97.54 m2, novost...
2 500.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 204 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Kolekcia singlových a raritných nahrávok Michala Penka z druhej polovice osemdesiatych rokov, ktoré vyšli ešte predtým, než vydal svoj debutový dlhohrajúci album.
pred 8 rokmi
Kabinet posúdi aj legislatívny zámer rekodifikovať civilné právo.
pred 8 rokmi
Málo známy režisér má zatiaľ na konte iba jeden celovečerný film - romantickú sci-fi komédiu Safety Not Guaranteed (2012).
pred 3 rokmi
Podnikanie sa dá dnes robiť niekoľkými spôsobmi, ale aby to bolo naozaj aj prínosné a ziskové, mali by ste o nich niečo aj vedieť.
pred 9 rokmi
SDKÚ-DS podľa Baránka zostáva zopár týždňov, aby nastúpila cestu rastu, alebo úpadku.
pred 9 rokmi
Spoločnosť HP predstavila novú stolovú pracovnú stanicu HP Z220 a modelový rad notebookov HP EliteBook pre profesionálne využitie.
pred 12 rokmi
Ďalší americký sen, alebo skôr šok?
pred 5 rokmi
Nová verzia albumu, ktorá pôvodne vyšla v roku 1997, bude rozšírená o doposiaľ nevydané nahrávky a podobne ako predchádzajúce reedície bude zremastrovaná.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT