Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 15. decembra 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

10 tipov pre silový tréning dospievajúcich

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 15.02.2007

Pred samotným tréningom sa zahrejte 5-10 minútami ľahkého kardia.
10 tipov pre silový tréning dospievajúcich
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

1. Zahrejte sa
Pred samotným tréningom sa zahrejte 5-10 minútami ľahkého kardia. Skôr, ako začnete silovou časťou tréningu, je potrebné pripraviť kardiovaskulárny systém a svaly na nadchádzajúcu záťaž. Po zahriatí nezabúdajte na strečing svalov. Kvôli zvýšeniu flexibility je vhodné strečing zaradiť pred tréningom i po ňom.

2. Správna technika cvikov
Nepokúšajte sa začať cvičiť sami. Pri nedôslednostiach v technike cvikov vyplývajúcich z jej neznalosti by ste sa mohli ľahko zraniť. Nájdite si kvalifikovaného inštruktora, ktorý vás naučí, ako vykonávať jednotlivé cviky.

3. Začnite pomaly
Spočiatku je nevyhnutné, aby ste sa zamerali na šľachy a kĺby. Ak by ste sa bezhlavo vrhli na ťažký tréning, mohli by ste si ublížiť. Váš prvý tréningový plán by mal pozostávať z 8-12 cvikov, ktorými precvičíte celé telo. Jednotlivé cviky absolvujte vždy v jednej sérii po 10-15 opakovaní.

4. Napredujte pozvoľna
Dodržať postupnosť nárastu zaťaženia je u adolescentov, najmä však u chlapcov, veľký problém. Ich snaha zistiť, aké veľké váhy dokážu zvládnuť, je často príčinou zranení.

Intenzitu tréningu zvyšuje len pomaly, postupne znižujte počet opakovaní, zvyšujte váhy a cvičte viac ako jednu sériu z každého cviku. Zvyšovanie tréningovej intenzity je postupný proces.

Čo sa týka nových cvikov a nového tréningového náčinia, nikdy nezaraďte nový prvok do tréningu bez toho, že by ste sa s ním dopredu zoznámili. Nikdy neskúšajte maximálne výkony v jednotlivých cvikoch skôr ako dokonale zvládnete ich techniku. Keď už predsa pristúpite k pokusom s maximálnymi váhami, robte to pod dozorom inej osoby.

5. Vyváženosť postavy
Tínedžeri radi trénujú tzv. ukážkové svalové partie. Takže ak cvičíte dva alebo tri cviky na hrudník, musíte odcvičiť ten istý počet cvikov aj na chrbát, ktorý predstavuje antagonistickú svalovú partiu. To isté platí pre biceps a triceps, kvadricepsy a hamstringy.

6. Stred tela
Tréning začiatočníkov musí obsahovať cviky na svaly spodnej časti chrbta a brucha. Silný stred tela je dôležitý v mnohých športoch a mal by byť dobre rozvinutý skôr, ako začnete cvičiť ťažké drepy.

7. Regenerácia
Poskytnite svalom čas na regeneráciu, aby sa mohli zotaviť a znovu rásť. Iba zotavené svaly vám umožnia používať ťažšie váhy. Tento fakt je rozhodujúci najmä pre mládež. Tínedžeri sú v štádiu rastu a dospievania, takže potrebujú viac času na odpočinok a regeneráciu medzi tréningmi ako dospelí. Medzi dvoma tréningmi zaraďte minimálne jeden, príp. dva dni voľna.

8. Pitný režim
Pri dehydratácii klesá vaša sila minimálne o 5%. Nepite sýtené nápoje, pretože často obsahujú kofeín – ten zvyšuje dehydratáciu – a veľké množstvo cukru. Najlepšia je čistá voda.

9. Neverte na rýchle výsledky
Buďte tak naturálni, ako sa len dá. Možno sa cítite frustrovaní z toho, že váš tréningový partner pri rovnakom tréningovom nasadení zaznamenal výraznejšie prírastky svalovej hmoty, to však môže byť spôsobené lepšou genetikou. Vystríhajte sa diétny tabliet, ani niektoré doplnky výživy sa neodporúčajú osobám mladším ako 18 rokov.

10. Vystríhajte sa anabolických steroidov!
Steroidy majú mnohé negatívne dopady, napr.mužskú gynekomastiu, nadmerné akné, nadmerný rast ochlpenia, zvýšené vypadávanie vlasov, časté striedanie nálad. Dlhodobé užívanie môže viesť k neplodnosti, toxikóze ľadvín a pečene, zmenšeniu semeníkov a srdcovým poruchám.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 8 rokmi
Martinský spisovateľ a cestovateľ Pavel Hirax Baričák sa tentoraz hlási ako muzikant. Zložil totiž na počesť zosnulého hokejistu Pavla Demitru pieseň s názvom Studňa nádeje.
pred 8 rokmi
Tomi Popovič, držiteľ Zlatého slávika za Hit roka 2011, sa tak prvýkrát spojí s filmom, ako autor a interpret titulnej piesne, s názvom Tvoja sloboda.
pred 8 rokmi
Dizajn Subaru XV sa výrazne neodlišuje od štúdie XV Concept, ktorá sa predstavila na jarnom autosalóne v Šanghaji.
pred 6 rokmi
Návrhy, ktoré predložila komisii americká internetová spoločnosť s cieľom dosiahnuť zastavenie protimonopolného vyšetrovania nepostačujú.
pred 8 rokmi
Strom života má ďaleko od komerčných filmov, ktorými sú zaplavené kiná na celom svete. Pri sledovaní Stromu života musíte naplno zapnúť svoju fantáziu, obrazotvornosť a vypnúť od reality...
pred 7 rokmi
Po obrovskom úspechu debutu Let Them Talk, ktorý bol oslavou a oživením klasického hudobného materiálu zo sveta NOLA blues, prichádza Hugh Laurie s druhým albumom Didn’t It Rain.
pred 7 rokmi
Mediálna spoločnosť Film Europe udelila národnú cenu FILM EUROPE AWARD za úspešnú prezentáciu slovenského filmového umenia v zahraničí herečke Gabriele Marcinkovej.
pred 7 rokmi
Pre niekoho určite gýčové a patetické, pre iného nezabudnuteľný doják. Burr Steers, ktorý so Zacom Efronom pracoval už na filme Znovu 17 obsadil mladého herca do dosť dramatickej úlohy.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT