Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. júla 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

10 príčin zranení

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 10.10.2006

Je to najčastejšia príčina zranení.
10 príčin zranení
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

1. Zlá technika cvikov
Je to najčastejšia príčina zranení. Zlou technikou môžete svaly, kĺby a šľachy poškodiť či dokonca pretrhnúť. Pokiaľ stratíte kontrolu nad činkami, môže to viesť k zraneniam, ktoré si často vyžiada dlhú dobu liečenia. Experti tvrdia, že každý cvik sa má vykonávať tak presne, ako je to len možné. K tomu patrí správny uhol prevedenia, korektný rozsah pohybu a kontrola nad váhou, ktorú používate bez akéhokoľvek švihu či prehnaného cheatingu. Technika má byť najvyššou prioritou.

2. Príliš vysoké zaťaženie
Ak trénujete intenzívnejšie, ako máte, nezlepšíte si svalový rozvoj. Príliš ťažký tréning zvyšuje náchylnosť na zranenia, pretože ťažšie váhy znamenajú neprimerané zaťaženie pre všetky štruktúry pohybového aparátu. Efektívny a progresívny tréning umožňuje postupné zvyšovanie váhy pri cvikoch. Ale zvyšovanie zaťaženia nesmie byť na úkor počtu opakovaní. Pokiaľ nevykonáte obvyklý počet opakovaní, zaťaženie je priveľké.

3. Tréning je príliš dlhý alebo príliš častý
Kľúčom k úspechu pri cvičení so záťažou je krátky, intenzívny tréning a dostatok času medzi tréningovými jednotkami na zotavenie. Keď trénujete, stimulujete rastové procesy, ale „rastiete“ iba vtedy, keď ste v pokoji. Je pravidlo: trénujete buď dlho, alebo intenzívne, nikdy nie oboje. Dlhý tréning spôsobuje únavu, menšiu sústredenosť a väčšiu šancu na zranenia alebo chronické problémy.

4. Nevhodné použitie cheatingu a vynútených opakovaní
Cheating – falšovanie pomocou švihu, aby ste dosiahli optimálne prevedenie. Pokiaľ techniku príliš falšujete, môžete stratiť kontrolu nad používaným zaťažením. Vynútené opakovania – pomocou tréningového partnera - pri vynútených opakovaniach používate váhy, ktoré sú príliš ťažké na to, aby ste ich zvládli sami.

5. Zlá dopomoc
Pri tvrdom tréningu niekedy potrebujete dopomoc pri posledných opakovaniach. Dobrý pomocník musí byť veľmi pozorný a pomáhať vám tak, aby ste sa vždy pohybovali na hranici totálneho svalového vyčerpania. Dopomoc musí byť veľmi citlivá a pozorná.

6. Nedostatočné rozcvičenie
Aeróbne rozcvičenie pred tréningom je užitočné, ale je nutné sa pripraviť na tréning väčším počtom opakovaní. Čím dlhšie trénujete, tým dôležitejšie je rozohriatie. V praxi sa odporúča „pyramída“ – každý cvik začína ľahkou váhou, ktorú postupne zvyšujeme a úmerne znižujeme počet opakovaní v sérii.

7. Nedostatočná flexibilita
Každý program na preťahovanie svalov podporuje vašu flexibilitu. Dôraz na techniku môže minimalizovať riziko. Platí to tiež pre preťaženie, ktoré je súčasťou vášho rozcvičenia – ľahkými sériami nielen napumpujete svaly, ale ak trénujete v čo najväčšom rozsahu pohybu, zvyšujete tým tiež flexibilitu v danej oblasti.

8. Prevádzanie negatívnych opakovaní
Negatívne opakovania patria k najnebezpečnejším technikám pri tréningu s váhami. Používajú sa pri nich skutočne ťažké váhy. Preto k tomu treba skutočne skúseného pomocníka, inak sa môžete vážne zraniť. Odporúča sa prevádzať túto techniku max. 1x týždenne.

9. Zlá výživa
Čím väčšie zaťaženie behom tréningu, tým lepšie musíte telo vyživovať. Nedostatok výživných látok sa preukáže pri intenzívnom tréningu. Častý problém je nízky príjem sacharidov. Potom telo ako zdroj energie využíva aj svalovú hmotu.

10. Nedostatočné sústredenie
Naučte sa sústrediť celý čas na to, čo robíte. Aby ste trénovali bezpečne, musíte tiež trénovať rozumne.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 18 rokmi
Vlajková loď japonskej automobilky Nissan patrí svojím zovňajškom k menej nápadným modelom vyššej strednej triedy.
pred 8 rokmi
Po hodine a pol v roku 2011, s Tomom Cruiseom z roku 1983 som s nadšením prijal fakt, že aj v Amerike točili svoje „vetry vo vreckách“, či lásky s pasáže, ibaže na americký spôsob...
pred 6 rokmi
Bard popovej, rockovej, bluesovej, folkovej a soulovej scény, hudobník Van Morrison zrevidoval svoje klasiky do 5CD balíka.
pred 7 rokmi
Tom Hanks v hlavnej úlohe a režisér Robert Zemeckis spoločne vytvorili naozajstnú vianočnú klasiku a zavedú vás do sveta kúzelnej animácie.
pred 7 rokmi
Dva bociany s menom Oliver a Bartolomej vypustili 6. augusta na Perínskych rybníkoch, Oliver už preletel 2 900 km a Bartolomej 900 km.
pred 8 rokmi
Za osem mesiacov tohto roka polícia eviduje 9 843 dopravných nehôd, čo je o 4 225 menej ako v rovnakom období minulého roka.
pred rokmi
Značka Fulda oznamuje, že uvádza na trh nové, vysoko výkonné pneumatiky Kristall Control SUV, vhodné do náročných zimných podmienok.
pred 8 rokmi
Vydajte sa na jedinečnú cestu s dospievajúcim levíčaťom Simbom, ktoré sa čoskoro stane kráľom zvierat a zaujme svoje miesto vo veľkom kolobehu života.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT