Potraviny nakupujú cez internet už desaťtisíce Slovákov
Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 20.06.2013
Vo veľkých mestách sa darí aj ovociu a zelenine
Zdroj obrázku: SXC/free
Hoci je predaj potravín cez internet iba v začiatkoch, počet spotrebiteľov každý rok rastie o tisícky. Skúsenosť s ním dnes má zhruba 30.000 ľudí z celého Slovenska, ktorí na internete nakupujú dlhotrvácny tovar aj čerstvý sortiment.
Potraviny cez internet nakupujú najčastejšie vysokoškolsky vzdelaní ľudia a mladšia stredná generácia. Vyplýva to zo štatistík nezávislého portálu
Heureka.sk, ktorý porovnáva vyše 6.000 internetových obchodov, ich tovary a ceny.
„Potraviny cez internet nakupujú ľudia najmä kvôli úspore času, pričom oceňujú ich dovoz priamo domov. V nákupných košíkoch však neprevládajú netradičné potraviny, ale skutočne tovar každodennej spotreby, ako mlieko, jogurty, alebo minerálka,“ hovorí projektový riaditeľ
Heureka.sk Kamil Demuth.
Samostatnou kategóriou je ovocie a zelenina, ktoré kupujú najmä ľudia z väčších miest, kde si ich nemôžu dopestovať.
„Ľudia nechcú zahraničné ovocie a zeleninu, ktoré stoja v regáloch obchodných reťazcov a strácajú na kvalite, ale čerstvé produkty od lokálnych výrobcov,“ uvádza manažér eshopu
Debnickari.sk Matúš Tomášik.
„Starší ľudia oceňujú na doručení tovaru domov úsporu síl a mladší možnosť dostať sa k čerstvému tovaru najneskôr na druhý pracovný deň po jeho objednaní,“ dodáva
Daniel Pavlovič, manažér eshopu
Goga.sk, ktorý je zameraný najmä na BIO potraviny.
„Internetovým obchodom s čerstvými lokálnymi potravinami nahráva aj fakt, že ľudia sa chcú stravovať zdravo, v súlade s prírodou, teda konzumovať to, čo je pre danú oblasť v danom ročnom období typické a prirodzené,“ uzatvára výživový poradca a propagátor varenia podľa piatich elementov
Peter Krško.
Ďalšie súvisiace a podobné články
Diskusia k článku