Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 05. decembra 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Počet kalórií vo výrobkoch klesol o 6,4 biliónov

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: red, pridané: 16.01.2014

Potravinárske spoločnosti dodržali svoj záväzok z roku 2010 a znížili počet kalórií vo svojich výrobkoch o 6,4 biliónov .
Počet kalórií vo výrobkoch klesol o 6,4 biliónov
Zdroj obrázku: Internet
 

Najnovší prieskum preukázal, že medzi rokmi 2007 a 2012 niektoré z najväčších nadnárodných potravinárskych spoločností súhrnne znížili kalorický obsah svojich výrobkov o vyše 6,4 biliónov kalórií, čo predstavuje ekvivalent hodnoty približne 78 kalórií na osobu za deň, stredne veľký koláčik alebo jablko. Uvedené celkové množstvo kalórií predstavuje viac než štvornásobok hodnoty, ktorú sa tieto spoločnosti zaviazali odstrániť do budúceho roka.

Záväzok z roku 2010, ktorý urobilo 16 spoločností – vrátane koncernov Coca-Cola Co., PepsiCo Inc. General Mills Inc., Campbell Soup Co., ConAgra Foods Inc., Kraft Foods Inc., Kellogg Co. a Hershey Co., znel znížiť celkový počet kalórií o 1 bilión do roku 2012 a o 1,5 biliónov do roku 2015. Hoci spoločnosti, ktoré urobili daný záväzok, predstavujú najväčšie a najznámejšie nadnárodné potravinárske koncerny, ich výrobky tvoria asi len tretinu všetkých potravín a nápojov, ktoré boli zapojené do daného prieskumu. Chýba veľa tzv. off-label značiek, ktoré predávajú svoje výrobky pod značkou maloobchodov a nie je známe, či sa takéto výrobky zmenili.

Keď spoločnosti urobili v roku 2010 svoj záväzok, spoločne uviedli, že jedným zo spôsobov, akým sa pokúsia znížiť množstvo kalórií, budú menšie balenia, ktorými sa pokúsia presvedčiť spotrebiteľov, aby jedli menej. Spoločnosti však tiež naznačili, že plánujú vyvinúť nové nízkokalorické možnosti a zmeniť existujúce výrobky tak, aby obsahovali menej kalórií. Všetky sú súčasťou priemyselnej koalície potravinového obchodu nazývanej Healthy Weight Commitment Foundation (Nadácia záväzku za zdravú hmotnosť), ktorú vytvorili za účelom zníženia obezity. Dôkaz ich snahy je viditeľný na regáloch obchodov s potravinami. Mnohé výrobky majú v súčasnosti aj verziu s nižším počtom kalórií, namiesto vysmážania sa pečú alebo sa predávajú v menších či väčších baleniach.

Objednávateľom prieskumu bola nadácia, nestranná filantropická a výskumná organizácia, ktorá sa angažuje v zlepšovaní zdravia obyvateľov, Robert Wood Johnson Foundation. Skupina výskumníkov z Univerzity v Severnej Karolíne v Chapel Hill usilovne počítala kalórie obsiahnuté v takmer každom jednom výrobku v obchodoch s potravinami. Aby to bolo možné, museli výskumníci naskenovať údaje stoviek tisícov potravín, komerčné databázy a údaje o výživových hodnotách a tak presne vypočítať, koľko kalórií spoločnosti predali. Skupina síce ešte nevydala celú správu z prieskumu, avšak uviedla, že spoločnosti prekonali vlastný cieľ niekoľkonásobne.

Dr. James Marks, riaditeľ sekcie Health Group nadácie Robert Wood Johnson Foundation, uviedol, že ho výsledky potešili, avšak zdôraznil, že spoločnosti musia naďalej pokračovať v znižovaní počtu kalórií v potravinách a nápojoch, pretože sa k tomu zaviazali a ostatné potravinárske spoločnosti by mali ich príklad nasledovať. Marks sa domnieva, že úsilie spoločností vyrábať menšie balenia, ako napríklad balíčky populárnych chuťoviek s obsahom 100 kalórií, ako aj menšie plechovky sladených nápojov, sa taktiež odrazilo na zníženom množstve kalórií. Ako uviedol, k výsledku prispelo aj to, že verejnosť sa čoraz viac snaží kupovať zdravšie potraviny a spoločnosti len reagujú na dopyt spotrebiteľov.

Lisa Gableová z nadácie Healthy Weight Commitment Foundation uviedla, že výsledky prieskumu prekonali ich očakávania. Poznamela, že spoločnosti dosiahli svoj cieľ vďaka tomu, že spolu držali a zároveň sa vzájomne prekonávali novými nízkokalorickými potravinami. Prieskumy trhu podľa nej preukazujú, že mnohé zdravšie potraviny sú oveľa viac žiadané než ostatné výrobky. Na záver uviedla, že to predstavuje značný posun na trhu.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


ubytovanie s výhodnou polohou
Filtre na vodu, úprava vody a doplnky zdravej v...





271 000.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 96 m2, novostavba
10.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 1 m2
70 000.00 €
Na predaj byt, garsónka, rozloha 20 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 9 rokmi
Malé ospalé mestečko Venus Cove. Žije si vlastným životom, nič poriadne sa tam nedeje.
pred 7 rokmi
Ide pritom o prvý takýto prípad v histórii populárnej internetovej služby.
pred 8 rokmi
Svoj hlas môže vo voľbách odovzdať 110 miliónov Rusov vrátane dvoch miliónov občanov žijúcich v zahraničí. Voľby sa skončia o 18.00 SEČ
pred 8 rokmi
Luanda (Angola) je najdrahším mestom sveta. Bratislava klesla dokonca o 20 priečok a momentálne sa nachádza na 57. mieste
pred 5 rokmi
Havranie dievča, Plameň túžby a najnovšie Pýtiine pokyny. Veľkolepé finále drsnej severskej trilógie od autorov píšucich pod pseudonymom Erik Axl Sund.
pred 5 rokmi
Johnny Depp sa ako vedec snaží ísť za hranice možného a prepojiť ľudskú myseľ s nekonečným vesmírom umelej inteligencie.
pred 4 rokmi
Pamätáte sa na Dereka Zoolandera? Svojho času bol najslávnejším modelom na svete. Jeho kolekcia unikátnych pohľadov dokázala meniť fyzikálne zákony.
pred 6 rokmi
Profesor Sykes opiera svoje tvrdenie o testy DNA, ktoré urobil na vzorkách získaných z miest, kde údajne yetiho videli.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT