Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 20. mája 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Nakopnite svoje ráno!

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: red, pridané: 20.05.2013

Ráno má veľký vplyv na to, ako prežijeme celý deň. Ako sa cítite ráno vy?
Nakopnite svoje ráno!
Zdroj obrázku: SXC/free
 

Ráno je jedna z najdynamickejších častí dňa, paradoxne mnohí z nás miesto energického začiatku dňa zažívajú úplný opak. Často sa nám nechce ani vyliezť z postele. Pritom ráno má veľký vplyv na to, ako prežijeme celý deň. Ako sa cítite ráno vy? Vyskočíte plní energie a oddýchnutí z postele, alebo sa hneď zrána cítite unavení a vyšťavení akoby ste mali sto rokov? Zmena je pritom veľmi jednoduchá, stačí zmeniť svoje ranné rituály a výsledky sa dostavia hneď! Že nestíhate? Poradíme vám ako si správne zadeliť čas a ušetriť drahocenné minúty a ostane vám čas aj na krátke ranné kardio cvičenie aj na raňajkyInšpirujte sa našimi pár tipmi a začnite deň s úsmevom!

Ráno určuje tempo dňa

Ako si poradiť s rannou únavou a večným ranným chaosom? Oslovili sme dvoch na slovo vzatých odborníkov, ktorí majú pre vás pár tipov ako na to - Oliver Poór je osobný tréner a Andrej Mikula je kouč, ktorý sa špecializuje na timemanagement.

Oliver Poór, osobný tréner je presvedčený, že tajomstvo dobre zvládnutého dňa je v kvalitnom spánku a dostatku pohybu. „Slováci chodievajú spať pomerne neskoro a ráno sa im preto ťažšie vstáva. Rovnako vyzerá aj to ráno – vstávame bez chuti, negatívne naladení a v tomto stave sa motivovať k pohybu je veľmi ťažké. Krátke ranné cvičenie a zlepšenie denného režimu dokáže spraviť malý zázrak.“

Ráno pritom určuje aj tempo a charakter celého dňa. Andrej Mikula, kouč, ktorý sa špecializuje na timemanagement upozorňuje, aby sme ráno nepodceňovali: „Ak začneme deň produktívne, darí sa nám potom po celý deň aj v práci. Najviac ľudí má problém s rannou produktivitou, dlho im trvá, kým sa preberú a začnú naozaj pracovať. Paradoxne títo ľudia si myslia, že vlastne nemajú dosť času a vynechávajú napr. raňajky. Dostávajú sa tak do energetického dlhu a potom sa ťažšie zvláda akákoľvek záťaž.“

Je čas prehodnotiť svoje ranné návyky, pomôcť organizmu prebrať sa a naštartovať svoju energiu zmysluplnou aktivitou navyše. Každý z nás je iný - niekomu stačí len lepšia organizácia ranných činností, alebo večerná príprava, niekto sa potrebuje naučiť raňajkovať a niekto sa potrebuje začať viac hýbať. Ak hľadáte spôsob, ako sa cítiť lepšie a dopracovať sa ku kvalitnému spánku a to bez trápenia sa, máme pre vás pár tipov. Tak sa preberte a niečo s tým spravte!

Pohyb, disciplína, kvalitná strava, relax

Ráno je ideálny čas na cvičenie. Organizmus je oddýchnutý a zrelaxovaný po nočnom spánku. Čo však cvičiť? Tréner Oliver Poór jednoznačne odporúča kardio rozcvičku. Už krátke, pár minútové každodenné cvičenie prináša výsledky. Nevyžaduje si veľa času, ani žiadne špeciálne pomôcky a pravidelná kardioaktivita má veľa priaznivých účinkov na organizmus. Aj pár minútová zostava nás rýchlo preberie, pomôže naštartovať si metabolizmus po nočnom hladovaní a nabije nás pozitívnou náladou. Výhodou je aj to, že cvičíme vždy nalačno. Odpadá nám zložité sledovanie a načasovanie cvičenia medzi stravovacie cykly. Oliver Poór upozorňuje aj na zdravotné účinky kardio rozcvičky: „Posilňujeme si srdcovo-cievnehy aparát a ak sa mu budete venovať primerane a pravidelne, zvýšite svoju zdatnosť, výkon srdca, podporíte imunitu a neposlednom rade takéto cvičenie prispieva aj k zníženiu stresu. Začnite preto minútovým cvičením a postupne pridávajte dĺžku a zvyšujte náročnosť podľa toho ako to cítite.“

Po nočnom hladovaní a rannom cvičení nezabúdnite na doplnenie energie. Organizmus na to, aby spoľahlivo fungoval potrebuje kvalitné „palivo“. Vyvážené raňajky naštartujú metabolizmus a sú nevyhnutnou súčasťou zdravého životného štýlu. Ak sa naučíte pravidelne raňajkovať, nielenže budete mať dostatok energie po celé dopoludnie, ale raňajkovaním predchádzate aj večernému prejedaniu. Vyvážené raňajky musia obsahovať kvalitné sacharidy, bielkoviny, ovocie, alebo zeleninu a nesladený nápoj.



Ďalšie súvisiace a podobné články

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Porevolučný mix 33 nahrávok, ktoré vyšli pod hlavičkou Supraphonu, mapujúci nielen aktuálne „prelomové“ dianie, ale i historické nahrávky, ktoré sa do tej doby museli skrývať v archíve.
pred 7 rokmi
Cirkev nesúhlasí s novelami zákonov z dielne ministerstva školstva.
pred 7 rokmi
Epické vyvrcholenie trilógieBatmana v réžii uznávaného Christophera Nolana pod názvom NÁVRAT TEMNÉHO RYTIERA prichádza už čoskoro do kín.
pred 6 rokmi
Špeciálny plán má umožniť spoločnosti reštrukturalizáciu fabriky a prípravu na výrobu nových modelov.
pred 5 rokmi
Štúdia kompaktného športového SUV v novom formáte.
pred 8 rokmi
Vokálna formácia Il Divo sa slovenským divákom predstaví už tento štvrtok.
pred 16 rokmi
Po troch rokoch od uvedenia Allmery na trh sa koncom vlaňajška dočkala osvieženia, ktoré zahŕňa viaceré technické inovácie vrátane novej fazóny.
pred 5 rokmi
Zrušiť daňové licencie, ktoré vláda Roberta Fica schválila koncom minulého roka, navrhol v novele zákona o dani z príjmov poslanec za SDKÚ-DS Ivan Štefanec.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT