Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 20. mája 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Zimné športy, s ktorými najrýchlejšie schudnete!

Zdroj: © Server.sk, redaktor: sil, pridané: 07.02.2013

Za hodinu lyžovania môžete spáliť až 600 kalórií! Lyžovanie nie je len skvelým spôsobom ako posilniť svalstvo, ale i ako posilniť kĺby a kosti.
Zimné športy, s ktorými najrýchlejšie schudnete!
Zdroj obrázku: SXC/free
 

Lyžovanie – klasika, ktorá nikdy nezostarne!

lyže
Lyžovanie - klasický zimný šport, ktorý zlepšuje fyzické i duševné zdravie.
zdroj: SXC/free

Lyžovanie je proprioceptívnou aktivitou, ktorá rozvíja u športujúceho jeho schopnosť vnímať aktuálne svalové zaťaženie. Tento šport v sebe zahŕňa nácvik rovnováhy a koordinácie. Pri lyžovaní sa najviac formuje svalstvo nôh, ktoré nesie celú váhu tela! Dokonca za hodinu lyžovania môžete spáliť až 600 kalórií! Lyžovanie nie je len skvelým spôsobom ako posilniť svalstvo, ale i ako posilniť kĺby a kosti. Tento úžasný zimný šport spomaľuje procesy starnutia, pomáha predchádzať vzniku osteoporózy, zlepšuje krvný obeh, pozitívne vplýva na srdcovo-cievny systém, zlepšuje náladu a dokonca môže znížiť riziko vzniku sezónnej depresie.

Snowboarding je pre každého?!

snowboarding  © Dzombie | Stock Free Images & Dreamstime Stock Photos
Prostredníctvom snowboardingu intenzívne cvičíte a rovnako intenzívne aj spaľujete kalórie.

Snowboarding je rovnako ako lyžovanie aerobným športom. To znamená, že prostredníctvom snowboardingu intenzívne cvičíte a rovnako intenzívne aj spaľujete kalórie. Za hodinu môžete spáliť približne 500 kalórií! Navyše, snowboarding slúži aj ako prostriedok k zlepšeniu kondície, vytrvalosti a posilňuje svalstvo nielen dolných, ale i horných končatín, ktoré sa precvičujú pri udržiavaní rovnováhy. Snowboarding zlepšuje aj celkovú flexibilitu, rýchlosť rozhodovania sa, pozornosť a uvoľňovaním endorfínov dochádza aj k zníženiu hladiny stresu a k zlepšeniu nálady.

Korčuľovanie na ľade – krásny šport!

ľadové korčule
Pri korčuľovaní na ľade docielite spevnenie svalstva najmä dolných končatín, sedacích svalov či svalov chrbta.
zdroj: SXC/free

Sledujete krasokorčuliarske umenie so zatajeným dychom a s túžbou po korčuľovaní sa na ľade? Vezmite korčule a zašportujte si s eleganciou a noblesou! Pri korčuľovaní na ľade spálite síce menej kalórií ako pri spomínaných dvoch športov (približne 300 až 400 kalórií za hodinu), no zlepšuje svalový tonus, rovnováhu a vzpriamené držanie tela. Pravidelným korčuľovaním na ľade docielite spevnenie svalstva najmä dolných končatín, sedacích svalov či svalov chrbta. Korčuľovanie na ľade je v tom výnimočné, že pri tomto športe sa posilnia svaly, ktorým sa pri bežnom cvičení nedostáva dostatočná pozornosť. Ide napríklad o svaly v oblasti kolien, bedier, členkov.

Sánkovanie – zábava aj šport!

sánkovanie © Kornilovdream | Stock Free Images & Dreamstime Stock Photos
Pri sánkovaní sa posilňujú svaly brucha, nôh aj chrbta.

© Kornilovdream | Stock Free Images & Dreamstime Stock Photos

Na to, aby ste svaly „prebrali zo zimného spánku“, nepotrebujete ani vycestovať do hôr ani investovať do lyžiarskej výstroje. Stačí prekonať lenivosť a zasánkovať si. Čím viac sa pustíte na sánkach alebo boboch z kopca, tým lepšie pre vaše zdravie i postavu. Prečo? Pretože pri sánkovaní sa posilňujú svaly brucha, nôh aj chrbta. Výstupom na kopec s cieľom spustiť sa opäť dolu spálite o niekoľko desiatok kalórií viac. Za hodinu „šantenia“ na snehu, pri ktorom aj zabudnete, že športujete, môžete spáliť asi 100 až 200 kalórií.

Prechádzka – na obhliadke prírodných krás!

prechádzka © Paha_l | Stock Free Images & Dreamstime Stock Photos
Ak si vyjdete na prechádzku, pozitívne ovplyvníte aj zdravie dýchacieho systému.

© Paha_l | Stock Free Images & Dreamstime Stock Photos

Čo je lepšie, ako pri športovaní dýchať čerstvý vzduch, prijímať slnečné lúče a spaľovať pri tom kalórie? Snáď len pohľad na úžasnú prírodnú scenériu, ktorá sa vám môže naskytnúť pri prechádzke lesom. Chôdza je azda tým najlepším športom pre srdce, kĺby i kosti. Ak si vyjdete na prechádzku, pozitívne ovplyvníte aj zdravie dýchacieho systému, váš srdcový rytmus sa stabilizuje, krvný tlak sa znormalizuje, odbúra sa stres a zlepší vaša kondícia. Pri sedemkilometrovej prechádzke, môžete spáliť približne 50 kalórií, no čím viac vážite, tým viac spálite kalórií. Množstvo spálených kalórií závisí aj od intenzity chôdze.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 8 rokmi
Nová odolná a vodotesná videokamera s vysokým rozlíšením od Panasonic.
pred 7 rokmi
Návrh Mosta-Híd prešiel v parlamente do druhého čítania.
pred 7 rokmi
Ministerstvo financií pripravilo novelu zákona o hazardných hrách, na základe ktorej by sa mala reklama upozorňujúca napríklad na výšku výhry umiestňovať len v interiérových priestoroch.
pred 6 rokmi
Ak ste v ZLOm čase, na ZLOm mieste, stačí ZLOmok sekundy a dostane vás...
pred 5 rokmi
Náklady v súvislosti s prepúšťaním sa počas najbližších štyroch kvartálov budú pohybovať na úrovni od 1,1 mld. USD po 1,6 mld. USD
pred 6 rokmi
DJ Milan Lieskovsky dodržal slovo. Už na začiatku roka dáva do obehu celkom novú nahrávku Move On aj spolu s videoklipom.
pred 7 rokmi
Lopez sa chce opäť sústrediť na herectvo, ktoré podľa jej slov zanedbávala aj pre pôsobenie v súťaži American Idol.
pred 6 rokmi
Phoenix dal tomuto filmu ten povestný život a vďaka nemu je divák ochotný počkať do samého konca aj napriek tomu, že téma je skvelá, zvyšní herci rovnako výborní, ale film príliš dlhý.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT